Perianaal tumor

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
hetty1805

Perianaal tumor

Ongelezen bericht door hetty1805 »

Afgelopen maandag is er bij Doortje een punctie gedaan van de bult die vlak naast haar anus zit.
Vandaag heb ik gebeld voor de uitslag. Het is een perianaal tumor maar het is niet met zekerheid te zeggen dat het kwaadaardig is daarvoor moet er een biopt genomen maar dat zag de DA nu al niet zitten i.v.m. de plek waar de tumor zit. Nu heb ik op internet gezocht en gelezen dat 80% goedaardig is maar dat wil ik eigenlijk wel zeker weten. Ik kreeg de assistente aan de lijn en heb afgesproken dat ik maandag met de DA ga overleggen wat wijsheid is.
Heeft er hier iemand ervaring met perianaal tumoren?

Afbeelding
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Geen ervaring mee maar wens je veel sterkte toe!!
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Geen ervaring mee
Heel veel sterkte...
Groetjes Debby en een poot van Fayth
rocky1

Ongelezen bericht door rocky1 »

Zelf geen ervaring maar mijn broer wel met zijn teckel. Zo ongeveer een jaar geleden ontdekte hij net zo'n bultje, ook een perianaal tumor. Hij is voor behandeling met zijn teckel naar Terneuzen (weet zo snel niet de naam van die arts maar kan het voor je navragen!) geweest waar Mac (de teckel) geopereerd is. Tot op heden heeft Mac geen nieuw tumortje meer ontwikkeld maar hij heeft wel heel snel last van volgelopen anaalklieren! Bij Mac was het gelukkig wel goedaardig (onderzocht na een punctie en bevestigd na de operatie!!)

Als je meer wilt weten, stel je vraag, die speel ik door naar mijn broer en dan hoor je van mij zijn ervaring.

In ieder geval sterkte!!
hetty1805

Bedankt voor je reactie. De vraag die mij het meeste bezighoudt is of er op die plek goed valt te opereren? Het zit zo dicht bij de kringspier.
Als ik zeker weet dat het goedaardig is dan zou ik het misschien wel laten zitten. Maar dat moet ik met de DA overleggen.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel heel veel sterkte wensen.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ook gelukkig geen ervaring maar wil je veel sterkte wensen.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

He jakkes wat is dat nou weer.... en wat een rotplek....
Houd je ons op de hoogte? :bloem:
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Venz2011 »

Hier ook geen ervaring maar heel veel sterkte ermee.
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Veel sterkte! Hopelijk is het goedaardig en kan het blijven zitten.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Ja, daar heb ik ervaring mee. Onze Golden Retriever heeft dit ook gehad. De plek was ook heel vies geworden, dus dat moest ook nog eens behandeld worden. Hij heeft toen in de eerste instantie anti biotica meegekregen en prednoral. En toen op het laatst zei de dierenarts: 'oh wacht, ik zal nog even een chemische castratie doen'.
Want het was een tumor die hormoon gerelateerd was. Dus als de tumor weggehaald zou worden dan zou hij ook meteen gecastreerd worden. Maar de dierenarts vond hem te oud voor zo'n ingreep en wilde kijken hoe hij verder zou reageren op de medicatie. Nu denk ik dat hij de AB en de prednoral meer heeft gekregen omdat er vuiligheid uit de tumor kwam. Ik was natuurlijk heel erg geschrokken van dit nieuws en ook dat de dierenarts het beter vond om niet te opereren.
De plek werd door de medicatie rustiger en de tumor slonk wat.
Maar werd na een tijdje weer groter. Het bleek dat de chemische castratie uitgewerkt was, die werkte maar zo'n 6 weken. De oplossing voor Goldie bleek om elke 6 weken zo'n injectie te doen en daar bleef de tumor heel 'rustig' van. Hij had er helemaal geen last meer van. Zo is dat zeker 2 jaar doorgegaan. Totdat we van de dierenarts hoorde dat er een implantaat was dat 6 maanden voor chemische castratie zorgde, hadden we net een afspraak voor gemaakt, maar voordat hij die kreeg, ging hij ineens zo hard achteruit. Hij bleek een levertumor te hebben.
Het is een heel verhaal geworden, maar door de hormonen af te remmen, heeft hij er geen last van gehad. Ik hoop echt dat het voor jullie ook meevalt en dat jullie goed nieuws krijgen. :goodluck:
Afbeelding
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Hopelijk kunnen ze iets doen voor Doortje en in ieder geval dat Jullie de zekerheid krijgen dat het goedaardig is.
80 % is best veel maar dan blijf je toch altijd twijfelen.
Heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel voor Doortje.
Groetjes Lucia
poohtjuh
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door poohtjuh »

Toevallig is bij Sproet ongeveer een maand geleden een zelfde goedaardige tumor verwijderd. Dit is prima gegaan hoor! Hij had alleen de eerste paar dagen met poepen af en toe wat pijn omdat het dan natuurlijk gaat trekken, daarnaast ging het jeuken en wist hij natuurlijk zich geen raad omdat hij er niet bij kon, dan ging hij maar zitten :D
Onze DA raadde aan om het te verwijderen, niet omdat het verder kwaad kon, maar wel omdat het steeds groter kan worden en hij er dan toch last van zou krijgen.

Sterkte ermee!
Eerst was je een rat, maar nu ben je me grote schat! Je bent me allessie lieve Sproet.
rocky1

Ongelezen bericht door rocky1 »

hetty1805 schreef:Bedankt voor je reactie. De vraag die mij het meeste bezighoudt is of er op die plek goed valt te opereren? Het zit zo dicht bij de kringspier.
Als ik zeker weet dat het goedaardig is dan zou ik het misschien wel laten zitten. Maar dat moet ik met de DA overleggen.
Juist omdat het op zo rotte plek zat voor zijn eigen DA dat zij hem juist doorgestuurd heeft naar Terneuzen omdat die DA daar er veel ervaring mee heeft en de juiste apparatuur om te opereren. Na de operatie heeft MAc er niet veel last van gehad, de eerste dagen zorgen voor wat dunnen ontlasting zodat ie niet veel hoeft te persen. Inderdaad is de tumor gevoelig voor hormonen maar om gelijk bij de eerste en niet wetend of ie wel terug komt te castreren vond de arts ook zo wat. Als de tumor voor een tweede keer in korte tijd terug komt dan wordt Mac wel gecastreerd. Momenteel is het bina een jaar geleden, geen tumor terug, geen last meer en hij doet het prima!!
hetty1805

Vanmorgen al met de DA overlegd en vanmiddag er toch nog even met Doortje langs gegaan. Deze DA heeft niet de punctie gedaan vandaar dat ik er langs gegaan ben om te laten zien. Vooralsnog is de uitslag dat het niet kwaadaardig en is zijn advies om het wel weg te laten halen.
Wanneer de tumor knapt dan kan het niet zo nauwkeurig worden weggesneden dan nu. Hij heeft goed gekeken waar de tumor zit en hij durft het aan om hem weg te halen. Ik vertrouw er op dat hij dat kan en dus gaat het volgende week woensdag 29 juni gebeuren...
Plaats reactie