Allergie

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Anita Straalman

Allergie

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Eerder heb ik weleens een topic geschreven over de allergie van Nala. Dat uitte zich toen in slechte ontlasting en jeuk.

Na het wisselen van diverse merken kvv zijn we overgestapt op FarmFood HE. Ik ben geen voorstander van brokken maar hierdoor was de ontlasting van Nala ineens goed :? . Besloten de brokken dan toch maar te blijven geven, afwisselend met een paar dagen kvv in de week. Dit gaat eigenlijk prima zo.

Nu is ze alleen laatst gesteriliseerd en heb ik gelijk haar oren laten nakijken en ja hoor, de zoveelste oorontsteking is aanwezig. Ze klappert met haar oren en krabt er veel aan. Daarnaast knabbelt ze aan haar pootjes en haar vacht. Ze heeft gelukkig geen kale plekken o.i.d.

Heb dit met de dierenarts besproken. Die zegt, ik zou het nu zo laten en iedere week haar oren schoonmaken met een goedje wat we in haar oren moeten druppelen/vol laten lopen. De dierenarts vind dat ze "gelukkig" alleen deze klachten ondervind van wel wat jeuk maar niet extreem en zo'n beetje altijd oorontsteking. Ze geeft aan dat het zoeken naar de oorzaak met de voeding een heel gedoe is en dat je dat niet wil.

Ikzelf weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ik wil natuurlijk het liefst dat ze gewoon geen oorontsteking/jeuk heeft...
Ik zit er over na te denken om haar eens te laten testen op allergieën. Dan weten we in ieder geval waar het vandaan komt. Als daar niets uit komt dan heeft het dus met haar voer te maken en dan wil ik best onderzoeken waar het vandaan komt.
Maar hoeveel gaat zo'n allergietest kosten? En wat vinden jullie er verder van?
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik heb geen ervaring met allergietesten maar wel met holistische dierenartsen (Leida Visée)
Misschien is dat een optie ? Zij kunnen ook een hoop doen met allergie :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Kay schreef:Ik heb geen ervaring met allergietesten maar wel met holistische dierenartsen (Leida Visée)
Misschien is dat een optie ? Zij kunnen ook een hoop doen met allergie :wink:
Ja, dat wilde ik ook adviseren :wink:
Tannetje Koning weet ook veel.
Beterschap!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Lijkt mij ook een goed idee :)
En zelf zou ik bij deze klachten eerst de voeding uitsluiten dmv een eliminatiedieet voordat ik testen liet uitvoeren :wink:
Maar daar kan Tannetje jou heel goed bij helpen/adviseren.

Ik vind oorontsteking en jeuk ook niet normaal hoor, en het hele gedoe met het uitzoeken of het van het eten komt valt ook wel weer mee, beetje apart advies van jouw da :wink:
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wij hebben bij basco een allergie test laten uitvoeren.
De kosten waren ongeveer 300-400euro.
Hij had ook altijd ontstekingen en jeuk.
De dermatoloog wilde dat we eerst een elemenatie dieet gaven maar dat hebben we niet gedaan.
Nu we weten waar hij niet tegen kan heeft hij gelukkig nergens meer last.

Heel veel succeset nala en hopelijk komen jullie er ook snel achter wat het is.
Anita Straalman

Bedankt allemaal! Ikzelf heb het vermoeden dat het niet alleen een voedselallergie is. Ze niest namelijk veel als we buiten lopen.

Ik begin zelf maar eens met een eliminatiedieet. Ik ben van plan om daarvoor Tinlo Barfmenu te gaan gebruiken en dan de eend versie. Die heb ik namelijk hier nog liggen. Hier zit uitsluitend eend in en geen rijst of granen. Doe ik hier goed aan?
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Je zou inderdaad kunnen beginnen met gluten laten staan.
Dat kan sowieso geen kwaad.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Anita Straalman schreef:Bedankt allemaal! Ikzelf heb het vermoeden dat het niet alleen een voedselallergie is. Ze niest namelijk veel als we buiten lopen.

Ik begin zelf maar eens met een eliminatiedieet. Ik ben van plan om daarvoor Tinlo Barfmenu te gaan gebruiken en dan de eend versie. Die heb ik namelijk hier nog liggen. Hier zit uitsluitend eend in en geen rijst of granen. Doe ik hier goed aan?
Dat heeft zij dan al gehad neem ik aan?
Dan is dat niet het beste idee om te doen, maar het kan verder inderdaad geen kwaad, is dat compleet?
Omdat jij denkt dat er ook nog iets anders speelt zou ik het liever met een holistisch da overleggen, maar dat is aan jou natuurlijk :wink:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

ik zou ook eerst kiezen voor Tannetje en dan samen met haar een eliminatiedieet gaan volgen.
Sterkte iig.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Anita Straalman

Bedankt voor de reacties!

Ik heb nu op aanraden een verzekering afgesloten bij Proteq. Zodra het kan laat ik Nala testen op allergieën.
Voor die tijd ga ik zelf aan de gang met een eliminatiedieet.
Ik ben van plan om HaaksBARF te gaan voeren en dan de paard versie. Ik wil Nala graag tijdens het wandelen nog belonen met wat lekkers.
Ik wil daarbij paardenvlees bestellen en die zelf drogen met de machine. Kan dit?
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Mijn dochter Eva heeft last van (ernstige)hooikoorts. Vooral van pas gemaaid gras krijgt ze jeuk, eczeem, tranende ogen en geirriteerde neusslijmvliezen. Maar dus ook van stro en hooi. Helaas is ze gek op paarden en is ze elke zaterdag te vinden in de manege, dus elk weekend flinke jeuk en eczeemplekken.
Nu heeft ze de afgelopen weken stage gelopen op een paardenmelkerij. Paardenmelk helpt om je weerstand te vergroten, en het blijkt vaak te helpen bij allergieën. Eva heeft dus de afgelopen weken elke dag een beker paardenmelk gedronken, maar is ook twee weken lang dag in dag uit aan het stallen uitmesten geweest, dus volop tussen het stro en hooi. En ze heeft nagenoeg geen last van haar allergie. Ze heeft bovendien geen hooikoortspilletjes geslikt en hoefde veel minder te smeren met speciale creme op haar eczeemplekken. Zij gaat dus voorlopig door met het drinken van paardenmelk.
Ze vertelde me dat paardenmelk ook toegepast wordt bij honden en katten. Dus misschien is het een idee om te kijken of dat gaat helpen bij de allergie van Nala?
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Vele jaren geleden had ik in een nest een pup die na ongeveer een jaar allergieklachten ontwikkelde. Die mensen gebruikten zelf allerlei aloë vera producten voor hun eigen klachten en kwalen en zijn die toen ook maar eens aan Indy gaan geven. De jeuk- en huidklachten van Indy verdwenen als sneeuw voor de zon!
Een keer tijdens hun vakantie moesten hun bijna volwassen kinderen voor Indy zorgen, maar die namen het niet zo nauw met de drankjes en pilletjes van Indy. Met als gevolg dat ze na een paar weken weer jeuk had. Na de vakantie namen de ouders het weer nauwgezet over en jawel... de klachten verdwenen weer net zo snel.
Kijk bijvoorbeeld hier maar eens: http://www.animalaloevera.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien een idee?
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Anita Straalman schreef:Bedankt voor de reacties!

Ik heb nu op aanraden een verzekering afgesloten bij Proteq. Zodra het kan laat ik Nala testen op allergieën.
Ik ben van plan om HaaksBARF te gaan voeren en dan de paard versie. Ik wil Nala graag tijdens het wandelen nog belonen met wat lekkers.
Ik wil daarbij paardenvlees bestellen en die zelf drogen met de machine. Kan dit?
Ben bang dat je voor de allergie te laat hebt afgesloten.
Je bent hiervoor al een keer bij de DA geweest en dan vergoed Proteq niet de kosten die betrekking hebben op de allergie. Helaas :(
Anita Straalman

Nino&Toosje schreef:
Anita Straalman schreef:Bedankt voor de reacties!

Ben bang dat je voor de allergie te laat hebt afgesloten.
Je bent hiervoor al een keer bij de DA geweest en dan vergoed Proteq niet de kosten die betrekking hebben op de allergie. Helaas :(
Nee gelukkig niet! Ik heb voor het afsluiten van de verzekering het uiteraard met de dierenarts over gehad. In principe waren het toen losse klachten: oorontstekingen, diarree, jeuk. Ze heeft het dossier nog even nagekeken en er stond naast de losse klachten: probeert hypoallergeen voer. Dat verandert ze nu naar: verandert van voer.
Anita Straalman

doggie schreef:Mijn dochter Eva heeft last van (ernstige)hooikoorts. Vooral van pas gemaaid gras krijgt ze jeuk, eczeem, tranende ogen en geirriteerde neusslijmvliezen. Maar dus ook van stro en hooi. Helaas is ze gek op paarden en is ze elke zaterdag te vinden in de manege, dus elk weekend flinke jeuk en eczeemplekken.
Nu heeft ze de afgelopen weken stage gelopen op een paardenmelkerij. Paardenmelk helpt om je weerstand te vergroten, en het blijkt vaak te helpen bij allergieën. Eva heeft dus de afgelopen weken elke dag een beker paardenmelk gedronken, maar is ook twee weken lang dag in dag uit aan het stallen uitmesten geweest, dus volop tussen het stro en hooi. En ze heeft nagenoeg geen last van haar allergie. Ze heeft bovendien geen hooikoortspilletjes geslikt en hoefde veel minder te smeren met speciale creme op haar eczeemplekken. Zij gaat dus voorlopig door met het drinken van paardenmelk.
Ze vertelde me dat paardenmelk ook toegepast wordt bij honden en katten. Dus misschien is het een idee om te kijken of dat gaat helpen bij de allergie van Nala?
Bedankt zeg!! Het is wellicht het proberen waard! :)
Plaats reactie