Bijten in handen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

lucievd schreef:Bedankt voor al jullie reacties.
Het was al duidelijk dat een 'zachte' aanpak bij Flits niet echt werkt.
Hem even in z'n nekvel pakken of z'n bovenlip proberen te pakken en tussen z'n tand houden lukte ook niet echt. Hij is zo beweeglijk als hij hapt (hij zit dan namelijk ook vaak in z'n gekke minuten).Dus heb hem gister 2x in z'n oortje geknepen tot ik een zacht piepje hoorde.
En volgens mij heeft hij nu al door dat het een reactie op het bijten van hem was. Want vandaag heeft ie nog geen 1x gebeten/gehapt.
1x wilde ie mijn hand weer pakken, toen zei ik alleen maar: uhh en hij hield al op.
En 1x pakte ie ook een vinger, maar dat was meer sabbelen dan echt hard bijten.
Dus volgens mij is het hem nu al zo duidelijk dat dat bijten not done is.
Voor mij werkt dit dus ook erg goed.
Ieder z'n eigen aanpak, maar het is wel heel opvallend dat je hond dit gewoon meteen oppikt.
Hij hoeft inderdaad niet eerst 1000x genegeerd te worden of 100x op de gang gezet te worden.
En duidelijkheid is toch ook wel erg belangrijk voor de hond denk ik.
Maar in ieder geval iedereen bedankt voor de tips!
Hmm, herkenbaar, ook als je in het nekvel pakt lijken ze het nog te zien als een spelletje.

Fijn dat het werkt bij Flits! Ga het ook proberen bij Pepper als ze weer eens te onbenullig doet. De zachte aanpak hebben we inmiddels twee weken geprobeerd en schijnt bar weinig indruk te maken.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Lucie, wat top dat het voor jou ook gewerkt heeft :klasse:
Zo zie je maar, dat 2 keer duidelijk zijn, meer effect heeft dan 1000 keer negeren of op de gang zetten 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ja hij heeft opzich wel goed door dat het niet gewenst is.
Alleen het is nog wel een beetje een volhoudertje. Wat ik me nu afvroeg, hij hapt ook vooral wanneer ik op grond bij hem zit. Hierdoor zit ik natuurlijk een beetje op hetzelfde niveau als hij of niet?
Zou dit het bijtgedrag ook bevorderen?
Want heb um gister dus 2x even gecorrigeerd met een kneepje in z'n oortje. Alleen hij haakt niet gelijk na 1x af. Hij piept even en zet daarna de 'aanval' weer in.
Herkennen jullie dit? (hij springt dan weer op me af zeg maar terwijl ik dus nog steeds op de grond zit en begint weer opnieuw te happen, het lijkt soms ook wel alsof hij na het kneepje in z'n oor mij dan 'terug wil pakken' vanuit mensenogen gezien).
Kan dit kloppen?
Betekent dat dat ik eigenlijk nog niet hard genoeg knijp ondanks dat hij wel piept?
Want hij lijkt alles nog zo erg als spel te zien volgens mij.
Bedankt alvast weer voor de tips.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Op de grond zitten kan daar wel mee te maken hebben idd, ik heb een poef gekocht, zodat ik en iets hoger zat en makkelijker op kon staan om weg te lopen.
Doran had het heel snel door en kwam dan heel onderdanig naar me toe en begon me te likken.
Wat je ook kan doen is "terug bijten" en dan weglopen, hiermee maak je duidelijk dat hard spelen niet gewenst is en je daar niet aan mee doet. Kwartje valt bij Flits ook vast snel. Succes 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Lunatic schreef:Lucie, wat top dat het voor jou ook gewerkt heeft :klasse:
Zo zie je maar, dat 2 keer duidelijk zijn, meer effect heeft dan 1000 keer negeren of op de gang zetten 8)
Uhhh, dit geldt niet voor alle honden hoor !
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ja het kwartje is al (zo goed als) gevallen.
Hij heeft nu in ieder geval echt door dat het bij mij menens als ie te hard bijt.
Heel af en toe natuurlijk nog even weer testen, maar het is nauwelijks meer bijten te noemen (dus hij bijt al veel minder hard) en als ik dan 'uh' zeg dan is het al genoeg om hem te laten stoppen.
Dus naar mij toe is het kwartje nu gevallen.
Ik zat net met m'n schoonzusje bij Flits en toen was heel goed te zien dat hij precies wist bij wie hij wel en niet wat kon doen.
Wanneer ik Flits aaide deed ie niks. Wanneer m'n schoonzusje hem aaide probeerde hij steeds haar hand te pakken.
Dus hij heeft het al dondersgoed door. Nu moet hij nog leren dat het bij niemand mag.
Maar ik heb de rest ook al even uitgelegd hoe hiermee om te gaan.
Maar het helpt toch ook dat als Flits het bij haar probeert, dat ik hem dan corrigeer (wanneer haar correctie geen effect heeft) zodat ik laat zien dat ik het bij anderen ook niet goedkeur?

En dat onderdanig naar je toe lopen en je dan likken herken ik ook heel erg in Flits! Dit doet hij ook nadat ik hem gecorrigeerd heb en weg loop. Hij weet ook niet hoe gauw hij me achter na moet gaan om zich vervolgens heel braaf te gaan gedragen.
Hij gaat dan vaak ook heel lief liggen en dan kijkt ie je zo aan met van die oogjes. Ze kunnen je goed inpakken, als je erin trapt.
En bedankt weer voor je reactie.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Het helpt zeker als jij corrigeert, jij bent de roedelleider dus jij bepaalt, is ook wel makkelijk als mensen zeggen, ach laat maar, zo lief.......nee jij bepaalt wat wel en niet mag.

Ja die oogjes :verliefd1: dat is nog het lastigste punt, daar niet altijd in te trappen :D
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

Fijn dat het beter gaat met Flits zn bijtgrage spelletjes!
Iedereen heeft ook van die goeie tips :klasse:
Ik zit ook altijd met Pepper op de grond, maar dat is omdat ze niet op de bank/stoelen/schoot mag (is straks veel minder leuk als ze 30/35 kg weegt he :P)

Ze hapte ook vreselijk veel maar sinds ik haar een paar keer in haar oortje heb gebeten (klein piepje) is het al veel beter, volhouden dus :D
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

alhoewel dit al een ouder onderwerp is, wil ik er toch nog even op ingaan.
Onze Indy bijt ook. En wat ik hier ook lees, gebeurt bij ons ook: als ik hem corrigeer lijkt ie daar juist alleen maar fanatieker van te worden.
Ik heb afleiden met speeltjes al geprobeerd, duim in zijn bek, bij nekvelpakken, hard AU roepen, in z'n oortje knijpen. Hij blijft even fanatiek terugkomen. Als ik opsta en het spel onderbreek, dan rent ie achter me aan en probeert mijn voeten te pakken.
Hij is pas een week bij ons, dus misschien verwacht ik wel te veel van hem? Of probeer ik teveel verschillende methodes in een te korte tijd?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wanneer kaine zo aan het bijten was zei ik 1x nee, ging hij door dan zetten ik hem zonder verder iets te zeggen in de bench. Hij was dan vaak gewoon moe. Even protesteerde hij dan in de bench maar al snel sliep hij.
Gittje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Gittje »

speurneus carola schreef:...en als je dat een paar dagen consequent vol houdt is het over, ligt even hoe sterk dat het karaktertje is
Pfff, wij hebben Igor nu een zestal weken in huis en dat bijten heeft hij nog niet verleerd.

Dat je hem nu afleidt, negeert, streng toespreekt, een tijdje je duim op z'n tong houdt, hem lichtjes bij z'n nekvel neemt of in zijn bench zet ... het doet hem niks. Keer op keer begint hij van voren af aan. De laatste week moet zelfs m'n kledij eraan te geloven :roll:

En hij is even bijterig met één van onze katten, die het liefst met honden speelt. Bij de fokker was het mij al opgevallen dat toen hij speelde met z'n broertjes en zusjes, hij nogal drammerig was en niet ophield als ze piepten of zich overgaven.

'k Moet wel zeggen dat het stilletjesaan op m'n zenuwen begint te werken!
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

Ik betrap mezelf erop dat ik vaak met hem speel op de groot en dan speelgoed in mijn hand waar hij in mag bijten. Dat op zich is natuurlijk ook niet zo erg, lijkt me, alleen ik denk dat hij daardoor te vaak uitgedaagd wordt om te bijten en te springen. Vandaag heb ik het opstaan en weglopen gedaan en dat ging heel goed. Hij keek echt zo van: huh, wat ga jij nou doen......?
Daarnaast heb ik iets ander suitgeprobeerd. Wel met hem spelen of bij hem zijn en aanmoedigen, maar geen spel waarbij mijn handen betrokken zijn. Ik had een kartonnen doos in de kamer gezet. Eerst heb ik hem er even zo mee laten spelen en vervolgens heb ik hem laten zien dat ik onder de klep zeg maar een snoepje in stukjes heb verstopt. Hij is zeker een kwartier bezig geweest om het eruit te krijgen!

En laten we eerlijk zijn; hij is pas een week in huis en als ik zie wat hij nu al heeft geleerd, dan ben ik echt ontzettend trots op hem en op onszelf! En dat het bijten bij iedereen voorkomt, doet me een klein beetje deugt. Want het ligt in ieder geval niet aan ons.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Annemarie Rijnveld
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Annemarie Rijnveld »

Ik wil RaymondC graag bedanken voor de tip betr. in oor bijten als een pup nogal bijtgraag aan het worden is.

Mijn man heeft gisteravond een knauwtje gegeven in het oor van Juma, zij riep idd. kai kai.
En het is afgelopen met haar bijterigheid. Ze ligt nu in totale aanbidding voor mijn man en is absoluut niet getraumatiseerd geraakt.!!!!

Raymond, Bedankt.
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Hoe knijpen jullie? Gewoon tussen de vingers of met jullie nagels?
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Hier ook zo'n handen bijtert. We hebben al van alles geprobeerd maar het word alleen maar erger. Het begint vaak wanneer we aan het spelen zijn dan hapt hij ineens hard in onze handen of benen. Dan staan we direct op en lopen weg. Bob krijgt het dan in zn kpp want dan gaat vaak zn staart tussen zijn benen en zijn oren gaan plat in zn nek. Hij sjeest ons dan achterna en hapt naar alles war hij kan raken. Als we hem dan proberen te corrigeren maken we het alleen maar erger. Wat kunnen we in zon situatie het beste doen?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Plaats reactie