Tips gevraagd..wel of niet castreren
-
kelly1609
Tips gevraagd..wel of niet castreren
Volgende maand wordt onze Joep alweer 1! En wat genieten we toch van hem! Hij is super makkelijk en ontzettend lief naar alles en iedereen.
Het enige vervelende is dat Joep steeds vaker groene druppels bij zijn penis heeft. Ik heb hiervoor al advies gevraagd aan de dierenarts en zij gaf aan dat je het af en toe kan schoonmaken met speciaal spul maar dat dit eigenlijk niet helpt.
Daarnaast een castratie een optie maar ook dan is het niet 100% zeker dat het weggaat.
Ik ben dus op zoek naar wat ik het beste kan doen want die groene druppels overal in huis vind ik ook niet erg hygiënisch!
Het enige vervelende is dat Joep steeds vaker groene druppels bij zijn penis heeft. Ik heb hiervoor al advies gevraagd aan de dierenarts en zij gaf aan dat je het af en toe kan schoonmaken met speciaal spul maar dat dit eigenlijk niet helpt.
Daarnaast een castratie een optie maar ook dan is het niet 100% zeker dat het weggaat.
Ik ben dus op zoek naar wat ik het beste kan doen want die groene druppels overal in huis vind ik ook niet erg hygiënisch!
-
Guus
-
Lunatic
- Speurneus

Alleen om de groene spetters zou ik een hond nooit castreren.
Castratie kan namelijk ook nadelen hebben (onzekere hond, altijd bereden worden) Maak het gewoon een paar keer per dag schoon en leer je hond aan om dat ook zelf te doen.
Doran heeft het ook behoorlijk erg, maar ik vind nooit ergens groene spetters, hij is enorm schoon op zichzelf
Als hij na het spelen ergens gaat liggen en ik zie dat er weer groene smurrie aan z'n piel hangt, zeg ik, Doran maak schoon....en dan likt hij het keurig schoon 
Castratie kan namelijk ook nadelen hebben (onzekere hond, altijd bereden worden) Maak het gewoon een paar keer per dag schoon en leer je hond aan om dat ook zelf te doen.
Doran heeft het ook behoorlijk erg, maar ik vind nooit ergens groene spetters, hij is enorm schoon op zichzelf
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Ik zou een reu ook never castreren voor de groene druppels, en buiten dat zou ik een reu ook nog niet rond 1 jaar laten castreren maar eerst laten uitgroeien (geestelijk en lichamelijk)
Persoonlijk vind ik het ook een slecht advies van de dierenarts om de castratie te promoten alleen voor de groene druppels
Hier is het commando "piemel wassen" ook aangeleerd en Kay is daar zo gedreven in dat hij die van Daan vaak doet als ik dat zeg
Persoonlijk vind ik het ook een slecht advies van de dierenarts om de castratie te promoten alleen voor de groene druppels
Hier is het commando "piemel wassen" ook aangeleerd en Kay is daar zo gedreven in dat hij die van Daan vaak doet als ik dat zeg
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Bowie
- Speurneus

Voor mij zouden de groene spetters geen reden voor castratie zijn.
Maar iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen voor z'n eigen hond wat hem/haar zelf het beste lijkt.
Lunatic heeft al wat nadelen van castreren opgeschreven.
Ook vind ik dat het tegenwoordig lijkt of DA's wel heel graag castreren, komt op mij over als erg makkelijk geld verdienen.
Maar iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen voor z'n eigen hond wat hem/haar zelf het beste lijkt.
Lunatic heeft al wat nadelen van castreren opgeschreven.
Ook vind ik dat het tegenwoordig lijkt of DA's wel heel graag castreren, komt op mij over als erg makkelijk geld verdienen.
-
Tiene
- Grote hondenneus

So what groene druppels, er zijn ergere dingen dan dat, persoonlijk vind ik dit geen reden voor castratie, het commando "piemel wassen" of hem schoonvegen is in deze situatie veel gepaster en oh zo minder ingrijpend, je geeft zelf aan dat hij een lieverd
is dus, zou ik het hier zeker niet overwegen.
Your dogs loves you, when No body else does
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Voor mij zouden die groene druppels zeker een reden zijn om te castreren. En als je niet gaat fokken met je hond, waarom zou je het dan niet doen?
Tuurlijk zitten er eventuele nadelen aan, maar ja, die kleven net zo goed aan níet castreren.
Je zult het zelf moeten beslissen.
Trouwens, die groene spetters, dat komt toch van een voorhuidontsteking? Dan kan je je hond dat op commando wel schoon laten maken, maar het lijkt me toch dat een ontsteking ook op zijn minst een vervelend gevoel geeft!
Tuurlijk zitten er eventuele nadelen aan, maar ja, die kleven net zo goed aan níet castreren.
Trouwens, die groene spetters, dat komt toch van een voorhuidontsteking? Dan kan je je hond dat op commando wel schoon laten maken, maar het lijkt me toch dat een ontsteking ook op zijn minst een vervelend gevoel geeft!
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Ik denk dat je hier iets te licht over denkt...doggie schreef:Voor mij zouden die groene druppels zeker een reden zijn om te castreren. En als je niet gaat fokken met je hond, waarom zou je het dan niet doen?
Kay is voor zijn hormonen gecastreerd en is nu bij vrijwel elke hond de L*L want ze willen er allemaal op (voor de castratie gebeurde dat zo goed als niet)
Een rijdende hond vind ik (ook voor mijn hond) een stuk vervelender dan een paar groene druppels die je zo weg kan halen
Tevens lees je overal dat de hond er zo goed als geen last van heeft, alleen de eigenaar die de groene druppels ziet.
Nb, castratie helpt trouwens ook niet voor 100% tegen de groene spetters !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Roos
-
mayoinlove
-
mayoinlove
-
sharon66057
- Speurneus

Ik sluit me bij de meerderheid aan.
Groene druppels zouden voor mij geen reden zijn om mijn hond te laten castreren!
Groene druppels zouden voor mij geen reden zijn om mijn hond te laten castreren!

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
sharon66057
- Speurneus

Wel zure vitamine cmayoinlove schreef:Gelijk even nagevraagd hier thuis maar je kunt gewoon een lege spuit nemen en daar zoutoplossing in doen.
Wat nog beter werkt is vit c geven dan gaat het ook vaak over!
Silicea D12 wil ook wel eens helpen (is homeopatisch)

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
mayoinlove
klopt helemaal vergeten erbij te zeggesharon66057 schreef:Wel zure vitamine cmayoinlove schreef:Gelijk even nagevraagd hier thuis maar je kunt gewoon een lege spuit nemen en daar zoutoplossing in doen.
Wat nog beter werkt is vit c geven dan gaat het ook vaak over!
Silicea D12 wil ook wel eens helpen (is homeopatisch)
-
kelly1609