Tips gevraagd..wel of niet castreren

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
kelly1609

Tips gevraagd..wel of niet castreren

Ongelezen bericht door kelly1609 »

Volgende maand wordt onze Joep alweer 1! En wat genieten we toch van hem! Hij is super makkelijk en ontzettend lief naar alles en iedereen.

Het enige vervelende is dat Joep steeds vaker groene druppels bij zijn penis heeft. Ik heb hiervoor al advies gevraagd aan de dierenarts en zij gaf aan dat je het af en toe kan schoonmaken met speciaal spul maar dat dit eigenlijk niet helpt.

Daarnaast een castratie een optie maar ook dan is het niet 100% zeker dat het weggaat.

Ik ben dus op zoek naar wat ik het beste kan doen want die groene druppels overal in huis vind ik ook niet erg hygiënisch!
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Guus had hier ook veel last van, maar sinds hij een implantaat heeft
is het zo goed als verdwenen, dus misschien is dat een optie!!
castreren kan altijd nog!

Succes!
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Alleen om de groene spetters zou ik een hond nooit castreren.
Castratie kan namelijk ook nadelen hebben (onzekere hond, altijd bereden worden) Maak het gewoon een paar keer per dag schoon en leer je hond aan om dat ook zelf te doen.

Doran heeft het ook behoorlijk erg, maar ik vind nooit ergens groene spetters, hij is enorm schoon op zichzelf 8) Als hij na het spelen ergens gaat liggen en ik zie dat er weer groene smurrie aan z'n piel hangt, zeg ik, Doran maak schoon....en dan likt hij het keurig schoon :applaus:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik zou een reu ook never castreren voor de groene druppels, en buiten dat zou ik een reu ook nog niet rond 1 jaar laten castreren maar eerst laten uitgroeien (geestelijk en lichamelijk)
Persoonlijk vind ik het ook een slecht advies van de dierenarts om de castratie te promoten alleen voor de groene druppels :?

Hier is het commando "piemel wassen" ook aangeleerd en Kay is daar zo gedreven in dat hij die van Daan vaak doet als ik dat zeg :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Voor mij zouden de groene spetters geen reden voor castratie zijn.
Maar iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen voor z'n eigen hond wat hem/haar zelf het beste lijkt.
Lunatic heeft al wat nadelen van castreren opgeschreven.

Ook vind ik dat het tegenwoordig lijkt of DA's wel heel graag castreren, komt op mij over als erg makkelijk geld verdienen.
Tiene
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tiene »

So what groene druppels, er zijn ergere dingen dan dat, persoonlijk vind ik dit geen reden voor castratie, het commando "piemel wassen" of hem schoonvegen is in deze situatie veel gepaster en oh zo minder ingrijpend, je geeft zelf aan dat hij een lieverd :) is dus, zou ik het hier zeker niet overwegen.
Your dogs loves you, when No body else does
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Voor mij zouden die groene druppels zeker een reden zijn om te castreren. En als je niet gaat fokken met je hond, waarom zou je het dan niet doen?
Tuurlijk zitten er eventuele nadelen aan, maar ja, die kleven net zo goed aan níet castreren.
Je zult het zelf moeten beslissen.

Trouwens, die groene spetters, dat komt toch van een voorhuidontsteking? Dan kan je je hond dat op commando wel schoon laten maken, maar het lijkt me toch dat een ontsteking ook op zijn minst een vervelend gevoel geeft!
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

doggie schreef:Voor mij zouden die groene druppels zeker een reden zijn om te castreren. En als je niet gaat fokken met je hond, waarom zou je het dan niet doen?
Tuurlijk zitten er eventuele nadelen aan, maar ja, die kleven net zo goed aan níet castreren.
Je zult het zelf moeten beslissen.

Trouwens, die groene spetters, dat komt toch van een voorhuidontsteking? Dan kan je je hond dat op commando wel schoon laten maken, maar het lijkt me toch dat een ontsteking ook op zijn minst een vervelend gevoel geeft!
Ik denk dat je hier iets te licht over denkt...
Kay is voor zijn hormonen gecastreerd en is nu bij vrijwel elke hond de L*L want ze willen er allemaal op (voor de castratie gebeurde dat zo goed als niet)
Een rijdende hond vind ik (ook voor mijn hond) een stuk vervelender dan een paar groene druppels die je zo weg kan halen 8)
Tevens lees je overal dat de hond er zo goed als geen last van heeft, alleen de eigenaar die de groene druppels ziet.

Nb, castratie helpt trouwens ook niet voor 100% tegen de groene spetters !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Is hier niet iets voor te krijgen, op een natuurlijke basis bijvoorbeeld?
Volgens mij wel hoor, ik vind castratie ook erg overdreven voor deze kwaal.
Ik ben het met Lunatic en Kay eens en zou ook een andere oplossing zoeken.
mayoinlove

Ongelezen bericht door mayoinlove »

Er bestaan spuiten met een of ander middels waarmee je eens in de zoveel tijd zijn gevalletje kan spoelen.... Zal eens kijken hoe het ook al weer heette hebben wij bij onze stafford wel gedaan hielp dan voor een aantal zeker tegen de druppels!
mayoinlove

Gelijk even nagevraagd hier thuis maar je kunt gewoon een lege spuit nemen en daar zoutoplossing in doen.

Wat nog beter werkt is vit c geven dan gaat het ook vaak over!
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik sluit me bij de meerderheid aan.
Groene druppels zouden voor mij geen reden zijn om mijn hond te laten castreren!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

mayoinlove schreef:Gelijk even nagevraagd hier thuis maar je kunt gewoon een lege spuit nemen en daar zoutoplossing in doen.

Wel zure vitamine c :wink:

Silicea D12 wil ook wel eens helpen (is homeopatisch)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
mayoinlove

sharon66057 schreef:
mayoinlove schreef:Gelijk even nagevraagd hier thuis maar je kunt gewoon een lege spuit nemen en daar zoutoplossing in doen.

Wel zure vitamine c :wink:

Silicea D12 wil ook wel eens helpen (is homeopatisch)
klopt helemaal vergeten erbij te zegge :klasse:
kelly1609

Ongelezen bericht door kelly1609 »

sharon66057 schreef: Silicea D12 wil ook wel eens helpen (is homeopatisch)
ik zie op internet dat dit pilletjes zijn. Hoevaak zou ik die dan moeten geven? Dagelijks,wekelijks, maandelijks?
Plaats reactie