Allergie

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Laboriginals schreef:Vele jaren geleden had ik in een nest een pup die na ongeveer een jaar allergieklachten ontwikkelde. Die mensen gebruikten zelf allerlei aloë vera producten voor hun eigen klachten en kwalen en zijn die toen ook maar eens aan Indy gaan geven. De jeuk- en huidklachten van Indy verdwenen als sneeuw voor de zon!
Een keer tijdens hun vakantie moesten hun bijna volwassen kinderen voor Indy zorgen, maar die namen het niet zo nauw met de drankjes en pilletjes van Indy. Met als gevolg dat ze na een paar weken weer jeuk had. Na de vakantie namen de ouders het weer nauwgezet over en jawel... de klachten verdwenen weer net zo snel.
Kijk bijvoorbeeld hier maar eens: http://www.animalaloevera.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien een idee?
Ik ga het gelijk eens doorlezen. Super bedankt voor het meedenken!
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Wobbe is ook al heel zijn leven erg allergisch.
De eerste 4 jaar mede door toedoen van toen een andere dierenarts ook maar aangemodderd. Dan uiteindelijk in een dierenkliniek een allergietest laten doen, kostte toen 150 €. Daaruit bleek dat wobbe allergisch is aan hooimijt, stofmijt, gras, pluimvee en nog iets...
Er is toen een product klaargemaakt Artuveran dat helemaal was afgestemd op zijn allergie en dat ik zelf moest inspuiten. Na een jaar bleek dat echter niet aan te slaan (vanwege te laat mee begonnen).
Dus het enige alternatief was dan cortisone (prednisolone). Daarvan krijgt hij nu alle dagen 2,5 pilletje. Niet gezond, maar de enige manier om hem toch een min of meer comfortabel leven te laten leiden. Het spijtige is dat hij NOOIT volledig jeukvrij is. Heel regelmatig heeft hij desondanks de cortisone een opstoot en dat gaat dan gepaart met poten kapotlikken....,
Kin kapot krabben, ellebogen kapot krabben... héél vervelend
Tja het is en blijft een probleem...

Groetjes
Martine en Wobbe
Plaats reactie