Onze pup is geboren

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Marlies

Ongelezen bericht door Marlies »

Ja of juist niet. Als ze het eng vind in de bench in de auto dan vind ze de bench mischien juist helemaal niet veilig meer.
Ik zou dit nooit doen Er hoeft maar iets te zijn waar ze bang voor word in de bench en hij is negatief.

Wij hebben zelfs de eerste paar autoritten bij haar achterin gezeten. Lana zat in haar tuigje aan de riem en ik of mijn vriend erbij op de achterbank.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Marlies schreef:Ja of juist niet. Als ze het eng vind in de bench in de auto dan vind ze de bench mischien juist helemaal niet veilig meer.
Ik zou dit nooit doen Er hoeft maar iets te zijn waar ze bang voor word in de bench en hij is negatief.
Precies! De kans is levensgroot dat de pup de schrik van z´n leven krijgt, zo voor de eerste keer in een vreemde omgeving, in een auto wat hij misschien nog nooit heeft meegemaakt, helemaal alleen zonder zijn vertrouwde wereldje.. Dikke kans dat hij meteen de associatie leert: auto / bench = grote ellende. En dan ben je in de aap gelogeerd, want dat moet je maar weer goed zien te breien :(
Lekker op schoot die pup, of op de achterbank in een tuigje met iemand ernaast, maar zorg dat hij zich veilig voelt en geen nare associaties met een bench kan opdoen.

Hanneke
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Helemaal met de anderen eens! Er is al zoveel verandering! Juna haalden wij 2 1/2 rijden verderop, en die heeft lekker bij mij op schoot gelegen. Pas later ging ze in de kennel in de auto. 1 ding tegelijk voor zo'n kleintje :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Ik vond het juist zo speciaal. Zo'n kleintje op schoot voor het eerst naar huis brengen :verliefd1:
Veel plezier!!
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marlyn »

je kunt het ook anders zien.

de pup raakt direct haar broertjes en zusjes kwijt, maar weet dat er in de bench niks met haar kan gebeuren, gewoon een grote knuffel er in en iemand er bij laten zitten. zo gaat ze haar bench als haar (nieuwe) nestje beschouwen.
Jazzy (L)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Marlyn schreef:je kunt het ook anders zien.

de pup raakt direct haar broertjes en zusjes kwijt, maar weet dat er in de bench niks met haar kan gebeuren, gewoon een grote knuffel er in en iemand er bij laten zitten. zo gaat ze haar bench als haar (nieuwe) nestje beschouwen.
Klinkt heel logisch, maar een pup beleeft dit toch anders is mijn ervaring. :wink: Ik adviseer mijn pupkopers ook altijd om de pup op schoot te nemen. Het is belangrijker dat de pup zich vertrouwd voelt bij zijn nieuwe baas als hij net het nest verlaat dan dat hij gelijk al aan de benchtraining begint. Dat komt wel. De band met de baas is voor het leven en de basis voor de verdere opvoeding :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Hoe moet de pup weten, dat er in de bench niks met haar kan gebeuren :confused: Die kent ze toch helemaal nog niet? En iemand erbij laten zitten :shock: Toch niet achterin de auto :confused: Dat kan alleen als je de bench op de achterbank zet met iemand ernaast. Dat zou nog kunnen, dan kan ze je zien en ruiken en kan je haar aaien door de spijltjes heen. Maar ook dan... als ze dat eerste autoritje vreselijk vindt, wat helemaal niet ondenkbaar is, heb je grote kans dat ze die nare ervaring koppelt aan de bench. En dan begin je al helemaal fout.
Als je de bench achterin de auto wilt zetten, kan er natuurlijk niemand bij gaan zitten. Mensen mogen niet los achterin een auto, die horen op een stoel en in de gordels :)

Hanneke
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik denk toch dat je hier nonchalanter schetst dan de werkelijkheid. Voor de pup is het verhuizen van het nest naar de nieuwe baas, een ommezwaai waar hij echt van moet bijkomen. Dit is namelijk traumatisch! Je moet je voorstellen dat jij door een grote reus wordt opgepakt en middenin China wordt neergezet. Iedereen praat chinees tegen je, en je hebt geen idee waar je zal gaan slapen, waar je veiligheid kunt vinden, waar je familie is gebleven enzovoorts enzovoorts. Je kunt wel vanaf dag 1 willen dat een pup alles maar even leert, maar voor alles is een tijd en rust. Het belangrijkste is, zoals Lien ook al aangeeft, dat de pup zich vanaf het liefst het eerste moment veilig voelt bij zijn baas. Veilig voelen in de bench is ook belangrijk, maar minder belangrijk dan ik als baasje. Zonde om die eerste kans af te staan aan een ding met spijltjes!
Maar goed, als jij je daar goed bij voelt moet je dat natuurlijk gewoon doen, ik zou het echter iedereen afraden :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Ik denk dat de pup op deze manier de bench ook niet als een veilige plek zal gaan zien.
Ik vond het heel bijzonder om Rover op schoot te hebben.
Je merkte dat hij het de eerste 5 min. heel spannend vond, maar daarna likte hij mijn gezicht en ging lekker ontspannen op schoot liggen.
Het was het begin van onze band samen.
Afbeelding
Tiene
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tiene »

Dat zijn zo van die momenten die ik nooit vergeet, voor de eerste keer in zijn leven zonder het nest, mijn pup dicht tegen mij aan op de schoot, beschutting zoekend voor de grote ommekeer, geuren en indrukken, heerlijk...
Your dogs loves you, when No body else does
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Lupos schreef:

Ik denk toch dat je hier nonchalanter schetst dan de werkelijkheid. Voor de pup is het verhuizen van het nest naar de nieuwe baas, een ommezwaai waar hij echt van moet bijkomen. Dit is namelijk traumatisch! Je moet je voorstellen dat jij door een grote reus wordt opgepakt en middenin China wordt neergezet. Iedereen praat chinees tegen je, en je hebt geen idee waar je zal gaan slapen, waar je veiligheid kunt vinden, waar je familie is gebleven enzovoorts enzovoorts. Je kunt wel vanaf dag 1 willen dat een pup alles maar even leert, maar voor alles is een tijd en rust. Het belangrijkste is, zoals Lien ook al aangeeft, dat de pup zich vanaf het liefst het eerste moment veilig voelt bij zijn baas. Veilig voelen in de bench is ook belangrijk, maar minder belangrijk dan ik als baasje. ik zou het echter iedereen afraden :wink:
Helemaal mee eens..
Ik vond het trouwens echt geweldig om haar lekker op schoot te hebben die reis naar huis (1.5 uur) lekker knuffelen met haar en vertrouwd raken.. Dat was zo speciaal :verliefd1:
EEE

Ongelezen bericht door EEE »

Namen met een K

Kadee
Kazan
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Ik heb Killian op schoot gehouden(had al zolang gewacht op dit moment :D )we waren effe aant rijden en kreeg hij het toch warm,aan mijn voeten op de grond gezet en viel direct in slaap met zijn koppie op mijn voetenZALIG.
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Alice van Ginkel schreef:Welkom op het Forum en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Verdrietig dat jullie Bud vorig jaar is overleden. Toch even benieuwd, wie is Weiser of gaat het alleen om het bier? :D :D :D

Hartelijke groeten van Alice.
Weiser is onze duitse herder,onze vorige lab(Bud was er eerst,na 3 jaar kochten we het herdertje bij dus zijn naam was snel gekozen Weiser,van het bier ''Budweiser'' :lol:
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Als ik een nest heb (nou ja mijn teef), dan leer ik de pups al in de bench te zijn. Eerst eens met een broer of zus, dan eens alleen. Doorgaans zijn ze er dus al aan gewent voordat ze weg gaan.
En ja op de achterbank voor een baasje naast zit en zonodig kan ingrijpen, of gewoon je vongers door de tralies, kan dan prima. Maar op schoot is ook goed hoor. :wink:

En als fokker geef ik een handdoek of lap mee die al een nachtje bij de pups heeft gelegen, dus een bekent luchtje.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Plaats reactie