wat ik zelf wel een probleem vind is onze Fedor die om de haverklap de neiging heeft zichzelf uit te laten(hij klimt zelfs uit het raam als hij de kans krijgt|), en ik kan dan gaan lopen zoeken en ondertussen dus niet garanderen dat hij zich voorbeeldig gedraagd
Ik kan hier zo giftig om worden
-
lara-puk
ik vind rij gedrag ontzettend vervelend, ik vind baasjes die hun hond an niet corrigeren bijzondervervelend, ik vind baasjes die hun voordeur open gooien en hun hond de straat op zetten heel vervelend, een hond los met baas binnen een bebouwde kom vind ik inderdaad niet zo een probleem, zolang ze luisteren en als ze vervelendzijn een baas hebben die ingrijpt....
wat ik zelf wel een probleem vind is onze Fedor die om de haverklap de neiging heeft zichzelf uit te laten(hij klimt zelfs uit het raam als hij de kans krijgt|), en ik kan dan gaan lopen zoeken en ondertussen dus niet garanderen dat hij zich voorbeeldig gedraagd
-
Iefke
Wat een mensen allemaal he, honden in de kom aan de lijn punt. Gister was ik met Vida ff in t bos keurig aan de lijn komt er ook zo'n herderachtige aangerend op een stuk waar ze aangelijnd moesten zijn omdat er ook koeien lopen, ik word dan altijd beetje bang t is toch een herder, gelukkig deed hij niets maar pffffffffffffffff
-
santa_6396
ik heb ook iets tegen loslopende honden die niet luisteren
en die dan ook nog tegen mijn hondje beginnen te grommen ... (Sasha is nog jong en zet haar poot op het hoofd van andere honden ...) Ik loop nu met een lege bidon in mijn rugzak, als er ooit een agressieve hond zou moeten zijn, dan kan ik ons daarmee beschermen door die bidon tussen ons in te zetten. Klinkt heel extreem, maar ik voel me daar veiliger door 
Mensen die ik met loslopende honden tegenkom vragen dan altijd "alé, waarom laat je haar nu niet loslopen in de velden?" ik dan : "zolang ik niet zeker ben dat ze terugkomt laat ik ze niet los" meestal krijg ik dan een blik van onbegrip .. maar ik trek het me allemaal niet aan
het kan me weinig schelen wat de anderen van mij denken 
Mensen die ik met loslopende honden tegenkom vragen dan altijd "alé, waarom laat je haar nu niet loslopen in de velden?" ik dan : "zolang ik niet zeker ben dat ze terugkomt laat ik ze niet los" meestal krijg ik dan een blik van onbegrip .. maar ik trek het me allemaal niet aan
-
Saskia
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Van de week ben ik die hond weer 2 keer tegen gekomen, nu met die vrouw. De eerste keer riep ik al van een afstand 'dit gaat niet goed!' Ze kwam achter de hond aansjokken en durfde die hond er niet echt af te trekken maar zei een paar keer 'naamvandehond huis' 'naar huis'
Dat schoot niet op, en uiteindelijk pakte ze hem bij de halsband.
De tweede keer kwam ze er weer achteraan sjouwen en toen heb ik die hond er twee keer vanaf getrokken aan zijn halsband. Met daarbij de woorden 'MOVEN'
Achteraf dacht ik oei... wat nou als 'ie gebeten had. nou, jammerdan, dan kan ik tenminste de politie bellen
Dat schoot niet op, en uiteindelijk pakte ze hem bij de halsband.
De tweede keer kwam ze er weer achteraan sjouwen en toen heb ik die hond er twee keer vanaf getrokken aan zijn halsband. Met daarbij de woorden 'MOVEN'
Achteraf dacht ik oei... wat nou als 'ie gebeten had. nou, jammerdan, dan kan ik tenminste de politie bellen
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
-
Pandora
- Speurneus

Irritant als mensen hun hond laten loslopen waar het niet mag, en als het dan nog een goed luisterende hond is...... maar op één of andere manier zijn het nooit de luisterende honden die overal loslopen
Die mensen weten toch ook op een gegeven moment wel met welke honden het wel/niet klikt? Of zeg ik nu iets heel raars? Als ik weet dat mijn hond altijd bovenop die andere duikt dan gaat ie aan de lijn als die hond in beeld komt... de oplossing is zo simpel. Ik heb geen zin in dat soort gezeik (gelukkig doet Ramses dit maar heel zelden)
Als dit nu echt dagelijkse kost is... kan de wijkagent daar dan niks mee?
Die mensen weten toch ook op een gegeven moment wel met welke honden het wel/niet klikt? Of zeg ik nu iets heel raars? Als ik weet dat mijn hond altijd bovenop die andere duikt dan gaat ie aan de lijn als die hond in beeld komt... de oplossing is zo simpel. Ik heb geen zin in dat soort gezeik (gelukkig doet Ramses dit maar heel zelden)
Als dit nu echt dagelijkse kost is... kan de wijkagent daar dan niks mee?
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Hé bah da's idd super vervelend!
Ik loop dus gewoon door met Olly en als een hond ons achtervolgt, dan laat ik echt waar gewoon een auto stoppen en die moet dan maar op zoek gaan naar de baas voor mij. Want ons Olly is echt wat bangig van loslopende honden in de bebouwde kom.
Ik loop dus gewoon door met Olly en als een hond ons achtervolgt, dan laat ik echt waar gewoon een auto stoppen en die moet dan maar op zoek gaan naar de baas voor mij. Want ons Olly is echt wat bangig van loslopende honden in de bebouwde kom.
-
juuth
ben het hier gelukkig (nog) niet tegengekomen en moet het ook niet tegenkomen want ik word inderdaad echt giftig.. menig mens zou er niet blij van worden
maar dat maakt me niks uit.. bebouwde kom is aan de lijn, je hebt niet voor niets parken waar ze los mogen lopen..
Heb het met mijn oude labrador wel gehad maar die liet ik dan zijn eigen gang gaan, die snauwt wel terug.. menig hond zou er voor aan de kant gaan ondanks dat ze verder niet overdreven dominant was ofzo, zeker niet naar mensen of andere honden toe...
bij de andere honden heb ik er altijd wat van gezegd en ook vaak genoeg echt woest geworden, maar dan waren het ook honden die echt beten en gingen rijden, en niet omdat ze even snauwen.. want het snauwen laat ik gewoon gaan...
Heb het met mijn oude labrador wel gehad maar die liet ik dan zijn eigen gang gaan, die snauwt wel terug.. menig hond zou er voor aan de kant gaan ondanks dat ze verder niet overdreven dominant was ofzo, zeker niet naar mensen of andere honden toe...
bij de andere honden heb ik er altijd wat van gezegd en ook vaak genoeg echt woest geworden, maar dan waren het ook honden die echt beten en gingen rijden, en niet omdat ze even snauwen.. want het snauwen laat ik gewoon gaan...
-
Saskia
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Saskia
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Nou, vanmorgen was het weer raak
Ik zei tegen die vrouw dat honden in de bebouwde kom volgens mij aan de lijn moesten, en dat dit al de dérde keer was deze week.
Toen zei ze dat het nog wel vaker zou gebeuren
Ik heb uitgelegd dat ik het irritant vind als een andere hond mijn hond bespringt.
Dat loslopen nog tot daar aan toe is, maar dan als hij luistert, en deze komt gewoon niet.
Ze had de hond inmiddels gevangen en liep met het beest aan de lijn weg...
Ben benieuwd
Ik zei tegen die vrouw dat honden in de bebouwde kom volgens mij aan de lijn moesten, en dat dit al de dérde keer was deze week.
Toen zei ze dat het nog wel vaker zou gebeuren
Ik heb uitgelegd dat ik het irritant vind als een andere hond mijn hond bespringt.
Dat loslopen nog tot daar aan toe is, maar dan als hij luistert, en deze komt gewoon niet.
Ze had de hond inmiddels gevangen en liep met het beest aan de lijn weg...
Ben benieuwd
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!