Hoe kan ik dit het beste oplossen??

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Hoe kan ik dit het beste oplossen??

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Zoals sommigen wel weten woon ik sinds een paar maand weer bij mijn ouders. En dit samen met mijn grote bruine vriend Foofer :verliefd1: :verliefd1:
Even een stukje vooraf: mijn ouders hebben nooit een hond gewild, ik al zo lang ik me kan herinneren. Ze hebben wel altijd gezegd dat wanneer ik op mezelf woon en ik een hond heb ze er altijd op willen passen en dat doen ze met alle liefde. Ze zijn super gek met hem alleen beide zijn ze niet gewend aan een hond in huis. Dus de haren, nagels op het parket, de "lekbek" na het water drinken nemen ze voor lief omdat het even niet anders is.

Maar nu komt het probleem, ze kunnen niet echt wennen aan de hondengeur.. Nu ruikt Foofer de laatste tijd ook meer, maar heb het idee dat dit door het verharen komt, kan dat?
Hebben jullie een tip om toch die hondengeur iets te minderen waardoor het voor mijn ouders toch iets prettiger is...

Foofer is al veel buiten enzo, maar s'nachts en bij koude dagen ligt hij in de berging en dan ruik je hem wel...
Ik ben er aan gewend en neem het voor lief, dat hoort erbij als je een hond neemt alleen zit ik even te kijken naar een tijdelijke oplossing om voor iedereen het beste er van te maken.
Ik hoop dat jullie misschien een paar tips hebben :)
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Ik geloof dat het ook met voeding te maken kan hebben. Hier krijgen ze KVV en ze ruiken totaal niet naar hond, zelfs niet als ze nat geregend zijn!

Mocht je al vlees voeren dan weet ik het niet :(
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ik geef brokken en ik wil dit eigenlijk (nog) niet veranderen als het op dit moment nog niet nodig is..
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Als mijn meiden ergens in hebben gelegen spray ik ze altijd in met hondenlotion van Beau-Beau en ze ruiken weer als een roosje,en niet naar hond of iets anders :kots:
Ik zou als ik jou was ook niet snel overstappen of veranderen van voer dus dit is wat ik gebruik.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
lara-puk

Ongelezen bericht door lara-puk »

we hebben er hier zelf twee die nauwelijks ruiken: maar die daar zelf niet blij mee zijn en rgelmatig een duiknemen in voor hun aangename geuren: rotte vis en koeien vlaaien. Daarnaast hebben we regelmatig een labje als gast, die weldegelijk een heel heftige geur bij zich draagt.

Naast het gewone onderhoud hebben we er geen oplossing voor weten te vinden. Hij heeft nu eenmaal af en toe een echte berenlucht om zich heen.

Ik heb dat opgelost door niet de hond aant e pakken, maar de ruimte waarin hij leeft: Rituals heeft geurstokjes: ze zijn behoorlijk aan de prijs, maar houden de geur er goed onder en geven de kamer een aangename geur.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Als het door het verharen komt, zou je Foofer kunnen laten ontwollen bij een trimster, dan word een groot deel van de dode ondervacht verwijderd.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Lunatic schreef:Als het door het verharen komt, zou je Foofer kunnen laten ontwollen bij een trimster, dan word een groot deel van de dode ondervacht verwijderd.
Zou het kunnen dat hij daardoor sterker ruikt?
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Twee van mijn honden hadden echt een enorme hondengeur om zich heen. Ik ben wel wat gewend, maar dit was echt erg. Toen ik KVV ben gaan voeren was de hondenlucht ook verdwenen. :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Nienke & Foofer schreef:
Lunatic schreef:Als het door het verharen komt, zou je Foofer kunnen laten ontwollen bij een trimster, dan word een groot deel van de dode ondervacht verwijderd.
Zou het kunnen dat hij daardoor sterker ruikt?
Zeker weten, en zoals ik jouw post lees is hij momenteel erg veel buiten waardoor zijn vacht een bepaalde beschermlaag krijgt/aanmaakt tegen de kou en dat ruik je ook.
Honden die (gedeeltelijk) buiten wonen ruiken nu eenmaal sterker.
Het voer is ook een goede tip, maar dat moet je inderdaad maar net willen.
Succes ermee, want ik kan mij voorstellen dat dit irritatie op gaat leveren op den duur.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Lien schreef:Twee van mijn honden hadden echt een enorme hondengeur om zich heen. Ik ben wel wat gewend, maar dit was echt erg. Toen ik KVV ben gaan voeren was de hondenlucht ook verdwenen. :wink:
Dat is mijn ervaring ook, en het is eigenlijk een heel simpele oplossing....
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

doggie schreef:
Lien schreef:Twee van mijn honden hadden echt een enorme hondengeur om zich heen. Ik ben wel wat gewend, maar dit was echt erg. Toen ik KVV ben gaan voeren was de hondenlucht ook verdwenen. :wink:
Dat is mijn ervaring ook, en het is eigenlijk een heel simpele oplossing....
KVV is veel in de vriezer enzo of heb ik dat mis?
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Hier ook bijna geen hondenlucht ze eten ook altijd kvv (Energique)idd uit de vriezer ze krijgen 's morgens ieder 1 plakje ontdooid van 100gr en 's avonds ieder 2 plakjes en tussendoor af en toe gedroogde kipfilet of een runderoor of een dentalstick. Als het erg heeft geregend, ikzelf vind ze dan nog steeds heerlijk ruiken ook na het zwemmen wat ze elke dag doen ruiken ze heerlijk, kan je in het stopcontact een luchtje doen wij hebben b.v. Ambipur desert flower die ruikt heerlijk :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

ElisabethErnstDave schreef:Hier ook bijna geen hondenlucht ze eten ook altijd kvv (Energique)idd uit de vriezer ze krijgen 's morgens ieder 1 plakje ontdooid van 100gr en 's avonds ieder 2 plakjes en tussendoor af en toe gedroogde kipfilet of een runderoor of een dentalstick. Als het erg heeft geregend, ikzelf vind ze dan nog steeds heerlijk ruiken ook na het zwemmen wat ze elke dag doen ruiken ze heerlijk, kan je in het stopcontact een luchtje doen wij hebben b.v. Ambipur desert flower die ruikt heerlijk :wink:
Dat is ook even mijn probleem met KVV.. De vriezer... Die wordt hier gebruikt door mijn ouders met hun eten erin.. Ik zou er geen probleem mee hebben om daar vers voor de hond bij in te hebben, maar ik weet dat mijn moeder dat absoluut niet wil...
Het is uiteindelijk ook een tijdelijke oplossing omdat ik hier niet van plan ben te blijven wonen.. Ik heb alleen geen eind datum omdat ik moet wachten tot het huis van mijn ex en mij is verkocht..
Dus om de gemoederen goed te houden doe ik mijn best om de hondenlucht zo min mogelijk te hebben in huis (mijn moeder heeft inderdaad van die Ambipur in het stopcontact zitten)..
Ik persoonlijk vindt het heerlijk om zo af en toe mijn neus in Foofers vacht te drukken en even te snuiven.. Maar dan kijken mijn ouders me al aan alsof ik ze niet op een rijtje heb 8)
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

hier 3 honden die brokken eten en niet ruiken alleen als ze uit de regen komen
en als ze vol met losse haren zitten wil het nog wel eens
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik heb altijd "Goedemorgen" van Zwitsal in huis en als je dat in de vacht masseert dan is de lucht een paar dagen verdwenen. Voor tijdelijk is dit misschien een oplossing. En verder goed kammen en borstelen zodat er lucht in de vacht komt en goed afdrogen als hij nat is zodat de vacht niet kan gaan broeien. Ik hoop dat je gauw een eigen plekje hebt ;)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Plaats reactie