Niet dat ik er een wil

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Merle »

Lupos schreef:
Merle schreef:
Ik ben het helemaal met Liesjeb eens! Hier ook een kruising, beide ouderhonden zijn gezond met stamboom! Voor Moos hebben we geen belachelijk groot bedrag betaald (dat is het laatste waar het om gaat!! alleen om duidelijk te maken dat dit geen 'designer hond' is!) Ik vind het niet per definitie slecht om honden te kruisen, echter wel met beleid en verstand!!!!
De chocolade kleur is er ook later bijgekomen, toch? Dit was toen ook een soort 'hype'. Tja, elke rashond komt voort uit het kruisen van honden. Natuurlijk is een stamboom goed doordat je dan weet wie de ouders, grootouders enz. zijn. Toch bestaat er tegenwoordig ook een verschil tussen fokkers en fokkers...
Laat ik het anders stellen; jij wilde een hond, whatever wat voor ras of type... gewoon een hond. Prima, niets mis mee. Maar hier hebben we het over mensen die een LABRADOR willen hebben, en dan uitkomen bij de silverlab. En laat nou diezelfde silverlab GEEN labrador zijn!!
Daarnaast: ik denk niet dat een kruising van twee rassen vaak met een bepaald doel gefokt worden. Dat wil zeggen: met een bepaalde verbetering van de hond op zich, of een verbetering tov het ras (dus iets waarin het ras tekort schiet waardoor je gaat kruisen).
Oh, ze zijn er wel hoor. De labradoodle is ontstaan met het idee dat gehadicapten die allergisch zijn voor honden, toch een geleidehond kunnen hebben. Prima, logisch doel en geen problemen mee.
Kruisingen van herders voor de politie. Ook geen moeite mee, via bloedlijnen.nl kun je in vele generaties terug in de tijd kijken hoe het met die honden staat.
Maar een labrador kruising omwille van puur de kleur, zoals de silverlab of populaire benamingen als de boulab (bespaar me de uitspraak dat hier de kruising gezonder is dan de rashond Berner Sennen of de labrador :eusashhh: )
Of andere populaire benamingen om de broodfok eens wat grotere bedragen voor hun bocht te laten vangen, dat gaat er bij mij niet in.
Mijn uitspraken hier zijn misschien hard, maar dit gaat me zo aan het hart en het stoort me zo intens... ik kan er niets aan doen. Het ras is mij te lief :verliefd1: om mee te gaan in dit soort IKEA fashion :?

Een vraag aan jou dan merle: wat is de verbetering van het kruisen van een Boxer met een Labrador? Wat is de meerwaarde en wat hoopt de fokker met deze kruising te bereiken?
Goed, daar heb je een duidelijk punt en ben ik het volkomen met je eens! Zo had ik het even niet bedacht. Dat IKEA fashion herken ik ook en ben ik absoluut tegen...belachelijk! Ze noemen het ook 'designer' honden :eusashhh:
In Amerika spreken ze van een 'Boxador' en hebben ze de mening een super enthousiaste en leergierige hond te fokken. Ik vind hier ook wat van en vreemd.

Om op je vraag terug te komen. Deze mensen zijn geen fokkers maar hebben met uiterste goede zorg een nestje gefokt (beide honden onderzocht, toekomstige pupkopers op gesprek). Klinkt raar, maar ze hebben het niet met een bepaald doel gedaan, het zijn ook geen 'fokkers'. Ze zijn gek op hun honden en wilde er graag 'pupjes' van. Ze hebben de 'regels' in acht hebben genomen en niet 'zomaar' twee honden op elkaar gezet.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Merle schreef:
Om op je vraag terug te komen. Deze mensen zijn geen fokkers maar hebben met uiterste goede zorg een nestje gefokt (beide honden onderzocht, toekomstige pupkopers op gesprek). Klinkt raar, maar ze hebben het niet met een bepaald doel gedaan, het zijn ook geen 'fokkers'. Ze zijn gek op hun honden en wilde er graag 'pupjes' van. Ze hebben de 'regels' in acht hebben genomen en niet 'zomaar' twee honden op elkaar gezet.
Met alle respect, maar dat vind ik dus niet zorgvuldig fokken :wink:
Kijk, natuurlijk ben je weg van je eigen honden en dat is ook prima. Maar stel nou dat mijn Fust een reu was geweest en die had ik vervolgens op Juna gezet omdat beide honden toch zo leuk zijn... wat is dan de gedachtengang? Dat het gemiddelde eruit komt? Dat ze het uiterlijk van het een en het karakter van het ander krijgen? Zo simpel ligt het helaas niet met (zorgvuldig) fokken. Dat het bij toeval hele leuke pupsels zijn geworden is natuurlijk super, maar je kunt niet echt spreken van fokken met "verstand" :wink:
Maar goed daar gaat het in deze discussie niet over, het gaat om de honden die bestempeld worden als "labrador' en daarmee het ons zo geliefde ras bezoedelen...
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Waar kan ik een purplelab bestellen?
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Lupos schreef:
Merle schreef:
Met alle respect, maar dat vind ik dus niet zorgvuldig fokken :wink:
Kijk, natuurlijk ben je weg van je eigen honden en dat is ook prima. Maar stel nou dat mijn Fust een reu was geweest en die had ik vervolgens op Juna gezet omdat beide honden toch zo leuk zijn... wat is dan de gedachtengang? Dat het gemiddelde eruit komt? Dat ze het uiterlijk van het een en het karakter van het ander krijgen? Zo simpel ligt het helaas niet met (zorgvuldig) fokken. Dat het bij toeval hele leuke pupsels zijn geworden is natuurlijk super, maar je kunt niet echt spreken van fokken met "verstand" :wink:
Maar goed daar gaat het in deze discussie niet over, het gaat om de honden die bestempeld worden als "labrador' en daarmee het ons zo geliefde ras bezoedelen...
Ik snap je punt en hou er hiernaar ook over op :wink: . Ik bedoel alleen met 'zorgvuldig' dat beide ouderhonden gerontgend zijn, bloed onderzoek en medisch onderzocht (geen erfelijke afwijkingen) tuurlijk qua karakter en uiterlijk weet je het nooit.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Op de site van die Duitse Silverlab fokkers staat dit:

Der Farbschlag SILVER wird nicht als eigenständige Farbe von der FCI anerkannt! Silver wird aber wohl als eine Variante von chocolate, charcoal von schwarz und champagner von gelb eingetragen und zwar vom American Kennel Club, der auch der FCI untersteht und von dem alle importierten Silver/ Silber Labradors ihre Papiere haben.
Die EKU geht einen Schritt weiter und akzeptiert silberfarbene Labradors als das was sie sind und trägt ihre Farbe auch so in die Papiere ein, die meine Welpen dann mit auf den Weg bekommen.

Hier staat klip en klaar dat de FCI de zilverkleurige labrador niet erkent. De `EKU`(wat dat dan ook zijn moge) erkent de kleur wel. Daar krijgt deze fokker zijn papieren van. Die zijn dus waardeloos, want niet FCI erkend. Je kunt ook op zijn site lezen dat hij 1500 euro voor een zilver pup vraagt. In mijn ogen een manier om flink geld te verdienen aan pups waar de eigenaar in de officiële kynologie helemaal NIKS mee kan, omdat er geen erkende papieren bij zitten.

Wat zou de volgende hype worden? Blauwe labradors? Of groene? Of getijgerde?

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

Laboriginals schreef:Op de site van die Duitse Silverlab fokkers staat dit:

Der Farbschlag SILVER wird nicht als eigenständige Farbe von der FCI anerkannt! Silver wird aber wohl als eine Variante von chocolate, charcoal von schwarz und champagner von gelb eingetragen und zwar vom American Kennel Club, der auch der FCI untersteht und von dem alle importierten Silver/ Silber Labradors ihre Papiere haben.
Die EKU geht einen Schritt weiter und akzeptiert silberfarbene Labradors als das was sie sind und trägt ihre Farbe auch so in die Papiere ein, die meine Welpen dann mit auf den Weg bekommen.

Hier staat klip en klaar dat de FCI de zilverkleurige labrador niet erkent. De `EKU`(wat dat dan ook zijn moge) erkent de kleur wel. Daar krijgt deze fokker zijn papieren van. Die zijn dus waardeloos, want niet FCI erkend. Je kunt ook op zijn site lezen dat hij 1500 euro voor een zilver pup vraagt. In mijn ogen een manier om flink geld te verdienen aan pups waar de eigenaar in de officiële kynologie helemaal NIKS mee kan, omdat er geen erkende papieren bij zitten.

Hanneke
ikke wil een roze met roomkleurig en dan ook nog met mooie paarse hartjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kan ik daar eens mee op cursus bij wil en jos misschien dat ik dan wel de goede kleur bezit hahahhaahahah
nu heb ik steeds volgens jos een lab met een verkeerde kleur (geel) :D :D :D
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

heej ik heb al een paarse besteld :shock: dat word dus de nieuwe hype

Maar echt mensen 1500 voor een pup vanwege een kleurtje dan ben je toch lichtelijk een beetje niet goed bij je hoofd en het ook nog stug een labrador noemen.

Sorry maar een silverlab=vuilnisbakkenras en geen labrador.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

mariska1972 schreef: ikke wil een roze met roomkleurig en dan ook nog met mooie paarse hartjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kan ik daar eens mee op cursus bij wil en jos misschien dat ik dan wel de goede kleur bezit hahahhaahahah
:lol: :lol: Laat die twee bijna pensionado´s maar kletsen. Niks voor jullie, om de boel daar over te nemen? Dan durven de mensen met blondjes tenminste weer te komen :D :lol:

Hanneke
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

AnP schreef:heej ik heb al een paarse besteld :shock: dat word dus de nieuwe hype

Maar echt mensen 1500 voor een pup vanwege een kleurtje dan ben je toch lichtelijk een beetje niet goed bij je hoofd en het ook nog stug een labrador noemen.

Purplelabs zijn zó 2010 :wink:

Afbeelding
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Merle schreef:
AnP schreef:heej ik heb al een paarse besteld :shock: dat word dus de nieuwe hype

Afbeelding
:shock:

:D :lol:
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

Laboriginals schreef:
mariska1972 schreef: ikke wil een roze met roomkleurig en dan ook nog met mooie paarse hartjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kan ik daar eens mee op cursus bij wil en jos misschien dat ik dan wel de goede kleur bezit hahahhaahahah
:lol: :lol: Laat die twee bijna pensionado´s maar kletsen. Niks voor jullie, om de boel daar over te nemen? Dan durven de mensen met blondjes tenminste weer te komen :D :lol:

Hanneke
hahha ja wij willen wel maar goed dat geld helaas niet in onze portemonee dus we zoeken nog zeer goede sponsers!!!!!!!!!!!!! :lol:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Afbeelding[/quote]

:D :lol:[/quote]

Hoe verzin je het! GEWELDIG! :lol:

Hanneke
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

heej ik wilde een paarse :shock: niet een met witte stippen hahahahaha
:lol:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

aaaahhh kijk daar is de oplossing; iemand die een modelabrador wil, moet je gewoon een cd-rommetje met PaintShopPro erbij geven... probleem opgelost :lol:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

Laboriginals schreef:Op de site van die Duitse Silverlab fokkers staat dit:

Hanneke

Kijk, dat bedoel ik, net zoals ik al eerder schreef..... Ze kunnen de zilver keur in verdere generaties moeilijker vast houden, dus noemen ze het maar carvoal, of champagne kleur.... hier heb ik echt een tijltje bij nodig!!
Dit gaat idd niet meer om iets speciaals, maar om een dikke prijs te vangen voor een normale rasloze hond!
Dan kan je net zo goed inhet asiel gaan kijken, daar een leuke hond uitzoeken en een donatie doen van 1500 euro.
Plaats reactie