Hoe kan ik dit het beste oplossen??

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Lien schreef:Ik heb altijd "Goedemorgen" van Zwitsal in huis en als je dat in de vacht masseert dan is de lucht een paar dagen verdwenen. Voor tijdelijk is dit misschien een oplossing. En verder goed kammen en borstelen zodat er lucht in de vacht komt en goed afdrogen als hij nat is zodat de vacht niet kan gaan broeien. Ik hoop dat je gauw een eigen plekje hebt ;)
Dankjewel! Hoop ik ook..

Ik zal morgen eens kijken naar "Goedemorgen" van Zwitsal. Ik heb een Furminator besteld dus ik hoop dat alle oude haren dan goed weggaan..
Hij is nu ook lichtbruin ipv donker, dus erg aan het verharen.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik gebruik ook een lekker hondenlotionetje en heb daarnaast een luchtverfrisser bij de deur staan en 1 op een niet zo zichtbare plaats in de woonkamer. Werkt hier prima.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Vers is niet voor alles een oplossing. Hier 2 honden die ondanks dat ze volledig vers krijgen, toch een hondenlucht hebben. Ik denk dat bij ons inderdaad met de (dode) haren te maken kan hebben. Mocht vers de oplossing zijn (ik geloof echt dat er honden zijn niet minder sterk ruiken), vergeet dan niet dat Foofer gaat ontgiften en dat brengt ook sterke lucht met zich mee.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Ik had hier ook een stinkbommetje voordat ze overging op vers. Zeker voor de overstap stond ze echt heel erg :oops: nu ruik je dr eigenlijk niet meer (vind ik)
beau
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door beau »

Als Beau erg begint te ruiken tijdens het verharen(vooral de ondervacht) geef ik hem altijd een wasbeurt. Je wast er dan een heleboel haren uit.
En Beau ruikt daarna weer heerlijk, al denkt hij daar zelf anders over. :D
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan

:bruinpootje: Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
:zwartpootje: Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

rimanime schreef:Vers is niet voor alles een oplossing. Hier 2 honden die ondanks dat ze volledig vers krijgen, toch een hondenlucht hebben. Ik denk dat bij ons inderdaad met de (dode) haren te maken kan hebben. Mocht vers de oplossing zijn (ik geloof echt dat er honden zijn niet minder sterk ruiken), vergeet dan niet dat Foofer gaat ontgiften en dat brengt ook sterke lucht met zich mee.
Dat klopt, hier ook een spookje dat ondanks vers blijft stinken, zij het wel veel minder. Zij krijgt dus een ander merk en stinkt op het ogenblik niet (knock on wood) en ik moet haar vacht goed verzorgen, onderwol eruit, dode haren eruit en heeeel goed afdrogen anders gaat het toch nog mis. :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Mijn honden ruiken niet of nauwelijks, behalve als ze stront hebben gevreten. Wat een meur komt er dan uit die bekken :kots:
En ook als ze aan het verharen zijn, ruiken ze soms wat meer dan anders.
Jaren geleden gingen al mijn honden ineens stinken. Toen ben ik van brok veranderd en wég was de hondenlucht. Ook kreeg mijn oude Mellow zo de laatste anderhalf jaar van haar leven een sterke lijflucht. Niks hielp, zelfs een beautybeurt bij de trimsalon hielp maar eventjes. In diezelfde laatste anderhalf jaar rolde ze van de ene kwaal in de andere. Ik heb altijd gedacht dat er een verband bestond tussen die aftakelende conditie en de ruikende vacht. Maar of dat klopt :confused: Toen Cayenne haar nieren achteruit gingen, begon ze ook te stinken en kreeg ze een slechte vacht. Dus daar was wel heel duidelijk een relatie. Ik ben er in ieder geval altijd wel alert op, als een hond normaal niet stinkt en dan ineens wel.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

@ Lien de zwitsal is in huis! Heb het er vanmiddag al even op gedaan en het was al iets frisser.

@ Hanneke, ik zal als ik goed geborsteld heb met de Furminator en hij blijft nog ruiken het goed in de gaten houden.
Hij haart op dit moment gigantisch, dus ik hou het hier even op maar hou zeker je verhaal in mijn achterhoofd! En als ik het niet vertrouw op naar de DA. Dank je wel!

En voor de rest:
Dank voor jullie tips en het meedenken!
Ik heb de Furminator besteld en zal daar als die binnen is de oude haren mee te lijf gaan. En dan alle mandjes wassen en alles eens even fris maken. Ander voer wacht ik toch echt even mee tot ik wat voor mezelf heb.
Mijn moeder is in ieder geval al blij met de initiatieven die ik nu heb ondernomen dus mooi op tijd voordat er een bommetje was gebarsten.. 8)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ja, bommetjes moet je niet laten barsten ;)

Die Zwitsal werkt nog beter als je hem onder de douche zet en met (zwitsal)shampoo wast, daarna goed afdrogen en dan de lotion inmasseren in zijn nog vochtige vacht.
Je moeder wil dan alleen nog maar met hem knuffelen :D

Ik ben blij dat het (een beetje) helpt :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

zal dat het zijn! King ruikt ook weer, hij heeft het in de herfst gehad en nu weer. Wie weet door de verharing!
en hij houdt van moddersloten, echt heel irritant..
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

vooral labs met een hele dikke vacht die langszaam droogt gaan stinken.
soms kan het ook komen door allergie of andere huisproblemen zoals gisten. je zou hem eens kunnen wassen met anitseborroeíscheshampoo zoals sebomild van virbac.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

geen huisproblemen maar huid-problemen uiteraard
Dakota

Ongelezen bericht door Dakota »

Stomme vraag misschien..

Maar kan het geen kwaad als je hond zichzelf likt en er Zwitsal lotion in zijn vacht zit?

(De shampoo van Zwitsal gebruiken wij ook trouwens)
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

ik heb geleerd dat je nooit mensenshampoo voor een hond moet gebruiken omdat de zuurgraad van de huid anders is.
uiteraard moet je shampoo goed uitwassen, hoe het met allerlei lotions zit weet ik niet, ik zou alleen hondenlotions gebruiken en geen mensenbabyprodukten.
Dakota

Ongelezen bericht door Dakota »

Ja klopt idd.

Maar had eigenlijk begrepen dat babyshampoo minder aggresief zou zijn dan een 'gewone' mensen shampoo ivm de PH waarden. Waardoor je dat best kon gebruiken (maar niet te vaak natuurlijk). Of is dit eigenlijk gewoon onzin? Want anders gebruiken we de Zwitsal gewoon niet meer.

Wij hebben ook een hondenshampoo staan hoor, maar die ruikt minder lekker:P
Plaats reactie