Met een foute kleur heb ik geen moeite, kan gebeuren, maar op kleur fokken is een no-no.
En die kruisingen worden gefokt onder het mom van een "gelegenheids" nestje. Ja ja, waarom zoveel moeite doen voor een gelegenheidsnestje

En daar gaat het nu net om hier in Nederland.Lien schreef:Die zogenaamde silverlabs die we hier in NL zien zijn duidelijk kruisingen, de weimaraner druipt er vanaf. Totaal andere honden dan labradors.
Met een foute kleur heb ik geen moeite, kan gebeuren, maar op kleur fokken is een no-no.
En die kruisingen worden gefokt onder het mom van een "gelegenheids" nestje. Ja ja, waarom zoveel moeite doen voor een gelegenheidsnestjeDe vader zit in Amerika .......
En die dan wel weer tegen de hoofdprijs verkopen
en zeggen dat ze raszuiver zijn. Dat is gewoon oplichterij
en broodfokkerij. Labradors zijn het iig niet.

Je moet alleen hopen, dat de ouderhonden ook diegene zijn, die op de stamboom staan.Laboriginals schreef:Nou, zo simpel is het niet. Want er lopen wel zilverkleurige labradors rond mét officiële (Amerikaanse) stamboom. Alleen staat daarop bij kleur: chocolate. En er lopen ook zilverkleurige labradors rond mét officiële FCI-stamboom. Alleen staat daarop bij kleur: N.E.K.
Maar dat zijn dus wél raszuivere labradors.
Bovendien erkent de FCI de AKC stambomen, dus zijn die zilverkleurige Amerikaanse chocolates óók FCI-erkend.
Snappie het nog![]()
Hanneke

preciesDeetje schreef:Je moet alleen hopen, dat de ouderhonden ook diegene zijn, die op de stamboom staan.Laboriginals schreef:Nou, zo simpel is het niet. Want er lopen wel zilverkleurige labradors rond mét officiële (Amerikaanse) stamboom. Alleen staat daarop bij kleur: chocolate. En er lopen ook zilverkleurige labradors rond mét officiële FCI-stamboom. Alleen staat daarop bij kleur: N.E.K.
Maar dat zijn dus wél raszuivere labradors.
Bovendien erkent de FCI de AKC stambomen, dus zijn die zilverkleurige Amerikaanse chocolates óók FCI-erkend.
Snappie het nog![]()
Hanneke

Voor mij is dit geen labradorLupos schreef:Oke maar dan begrijp ik uit jouw verhaal dat het dus gewoon een bruine labrador is, maar dan met enigszins een ander pigment over de vacht, oftewel een vale chocolat bijvoorbeeld.
Echter, als ik kijk naar de foto gepubliceerd op de website van de NLV:
Kan ik mij toch niet onttrekken aan de twijfel dat dit geen zuiver labrador bloed betreft? Ook de honden die je in Nederland ziet, zijn allemaal stamboomloos. Is er iemand die een foto kan tonen van een zilveren labrador met FCI stamboom? waarvan ook de ouders op zeker bekend zijn?

Lupos schreef:Oke maar dan begrijp ik uit jouw verhaal dat het dus gewoon een bruine labrador is, maar dan met enigszins een ander pigment over de vacht, oftewel een vale chocolat bijvoorbeeld.
Kan ik mij toch niet onttrekken aan de twijfel dat dit geen zuiver labrador bloed betreft? Ook de honden die je in Nederland ziet, zijn allemaal stamboomloos. Is er iemand die een foto kan tonen van een zilveren labrador met FCI stamboom? waarvan ook de ouders op zeker bekend zijn?

http://www.silverlabs.com/litters.htm#Reserving" onclick="window.open(this.href);return false; a Puppy, Cost and ShippingLupos schreef:Oke maar dan begrijp ik uit jouw verhaal dat het dus gewoon een bruine labrador is, maar dan met enigszins een ander pigment over de vacht, oftewel een vale chocolat bijvoorbeeld.