Ze blijft maar afvallen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Dat is ook een groot verschil Antoinette. 800 ipv 500.
Raar hè dat ze dat ineens kunnen hebben.
Ga even naar 3 maaltijden op een dag.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Boukje schreef:
rimanime schreef:300 gram per maaltijd of over de hele dag ?
Hele dag, dat is het gemiddelde voor een lab, ken ook Labjes die veel zwaarder zijn en minder krijgen. Het zijn brokken hè. :wink:
FF zelf raadt voor Sara's gewicht (uitgaande van 23,5 kilo) 275 gram per dag aan :wink:

@Jolien, mijn Da heb ik al eens eerder gevraagd toen Sara in de 21 kilo zat wat ik moest doen, meer voeren was zijn advies :wink: Dat heb ik toen gedaan en toen ging ze naar 23,5, wat een prima gewicht is voor haar. Maar nu heeft ze blijkbaar weer meer nodig (??) :confused:
Het antwoord is al gegeven. Voeren op het oog en als dat (veel) meer is, dan gewoon doen.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Boukje schreef:Dat is ook een groot verschil Antoinette. 800 ipv 500.
Raar hè dat ze dat ineens kunnen hebben.
Ga even naar 3 maaltijden op een dag.
Klopt boukje, en ging ook zo snel het afvallen, ze is nog niet top hoor. Ben echt naar da en zo geweest maar die snapte het ook niet :confused: Dus nu blijf ik meer voeren en idd is best wat meer, bijna 50% meer dan wat ze kreeg maar als het werkt werkt het.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

hoewel Sara gesteriliseerd is, kan de cyclus bij sommige honden gewoon voortzetten. Mijn Nicki was ook geholpen na een baarmoederhals ontsteking, maar ieder half jaar zag ik gewoon ander gedrag. Als ik hier kijk, dan worden de meiden altijd een stuk magerder van loopsheid. Juna doordat ze gewoon bar slecht eet dan, maar Fust was ook zo'n schommelaar. Ook als ik een wedstrijd heb gelopen dan teert Juna enorm in. Ik geef haar dan ook vlak voor de wedstrijd (de dag ervoor) dubbel eten, de dag zelf normaal en de dag erna ook dubbel eten. Dat gaat wel goed! Afgelopen zaterdag zag ik er niets aan, terwijl ik normaal dan alle ribben kon zien als ze zo'n dag gewerkt had.
En dan Mees. Mees is helemaal een kleine ienie mini: ze weegt 18kg (14 maanden oud). Maar, zij hoeft niet extreem meer voer te hebben. Het is gewoon een klein ding en zeker niet te mager! Loops is ze voor zover mij bekend nog niet geweest.
Maar misschien dat er toch een connectie zit bij Sara ook met de cyclus?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

Mellow is ook een hele slanke hond, daar zit geen gram vet op bijna.
Voor dat je een hond te mager vindt zou ik hier es over nadenken: heb je ooit in t wild wel es een (jong)dier gezien met vet op t lichaam??
En dan bedoel ik dieren die je met honden kunt vergelijken, dus geen ijsbeer ofzo.

Nee dus, die bestaan niet, sterker nog, bij genoeg beesten kun je de enigzins iets van de ribben zien, zeker als men beweegt.
Maar als standaard wordt inderdaad gezegd, dat je de ribben niet mag zien bij een hond dus dan zou ik daar ook op letten.

En het gewicht wekelijks bijhouden, dat je goed in de gaten hebt als ze nog meer afvalt.
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Lupos schreef:hoewel Sara gesteriliseerd is, kan de cyclus bij sommige honden gewoon voortzetten. Mijn Nicki was ook geholpen na een baarmoederhals ontsteking, maar ieder half jaar zag ik gewoon ander gedrag. Als ik hier kijk, dan worden de meiden altijd een stuk magerder van loopsheid. Juna doordat ze gewoon bar slecht eet dan, maar Fust was ook zo'n schommelaar. Ook als ik een wedstrijd heb gelopen dan teert Juna enorm in. Ik geef haar dan ook vlak voor de wedstrijd (de dag ervoor) dubbel eten, de dag zelf normaal en de dag erna ook dubbel eten. Dat gaat wel goed! Afgelopen zaterdag zag ik er niets aan, terwijl ik normaal dan alle ribben kon zien als ze zo'n dag gewerkt had.
En dan Mees. Mees is helemaal een kleine ienie mini: ze weegt 18kg (14 maanden oud). Maar, zij hoeft niet extreem meer voer te hebben. Het is gewoon een klein ding en zeker niet te mager! Loops is ze voor zover mij bekend nog niet geweest.
Nou, daar had ik nog niet overna gedacht. Maar het lijkt wel sinds de sterilisatie ieder half jaar een gevecht om haar weer op gewicht te krijgen.
Maar voor de sterilisatie (ze is geholpen vanwege een onrustige baarmoeder en schijnzwangerschp) heeft ze nooit last gehad van gewichtsverlies of ander gedrag tijdens de loopsheden. Dus zou het wel vreemd vinden als dat nu (terwijl ze nota bene geholpen is) ineens gaat opspelen.
Maar als ik even terug reken lijkt het wel om het half jaar terug te komen ja ....
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Boukje schreef:
Lupos schreef:hoewel Sara gesteriliseerd is, kan de cyclus bij sommige honden gewoon voortzetten. Mijn Nicki was ook geholpen na een baarmoederhals ontsteking, maar ieder half jaar zag ik gewoon ander gedrag. Als ik hier kijk, dan worden de meiden altijd een stuk magerder van loopsheid. Juna doordat ze gewoon bar slecht eet dan, maar Fust was ook zo'n schommelaar. Ook als ik een wedstrijd heb gelopen dan teert Juna enorm in. Ik geef haar dan ook vlak voor de wedstrijd (de dag ervoor) dubbel eten, de dag zelf normaal en de dag erna ook dubbel eten. Dat gaat wel goed! Afgelopen zaterdag zag ik er niets aan, terwijl ik normaal dan alle ribben kon zien als ze zo'n dag gewerkt had.
Nou, daar had ik nog niet overna gedacht. Maar het lijkt wel sinds de sterilisatie ieder half jaar een gevecht om haar weer op gewicht te krijgen.
Maar voor de sterilisatie (ze is geholpen vanwege een onrustige baarmoeder en schijnzwangerschp) heeft ze nooit last gehad van gewichtsverlies of ander gedrag tijdens de loopsheden. Dus zou het wel vreemd vinden als dat nu (terwijl ze nota bene geholpen is) ineens gaat opspelen.
Maar als ik even terug reken lijkt het wel om het half jaar terug te komen ja ....
Ik zou het eens gaan bijhouden, kwaad kan dat toch niet. Kijk maar eens welke periodes je zo loopt te tobben en hoe lang dat ongeveer aanhoudt. Is dat echt stipt elk half jaar en dan zo'n 2 tot 4 weken, dan zou dat best eens de oorzaak kunnen zijn :wink: ondanks dat ze er voor de operatie geen last van had. Juna had haar eerste 2 loopsheden ook nergens last van, en de 3e en 4e begon het ge-emmer met eten. Als een queen liet ze de grootste heerlijkheden aan haar voorbij gaan 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Goh, wat vervelend zeg dat Sara alleen nog maar afvalt. Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met haar stofwisseling die door het bewegen sneller is geworden.

300 gram FF op een dag? Ik denk dat Maggie met haar 19,5 kg dan flink zou afvallen. Zij krijgt rond 200/220 gram per maaltijd (2 maaltijden per dag) en hiermee komt ze geen grammetje aan en valt ze ook geen grammetje af. Precies goed dus. Maar dat verschilt natuurlijk per hond.

Misschien is het handig om eens te gaan experimenteren met het meer voer geven. En als je een keer meer beweegt met Sara, dat je dan ook nog meer brokken geeft? :) Ik denk dat dat het fijnste resultaat zou geven. Ik weet niet of ik 'om het aankomen' minder zou gaan bewegen met mijn hond, omdat ik weet dat ik 'na het aankomen' toch wel weer meer met haar zou gaan lopen en de kans dan aanwezig is dat ze weer gaat afvallen.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Even een update: Sara is na het meer gaan voeren wat aangekomen, heb haar na 2 weken gewogen en ze was iets van 500 gram aangekomen, leek me de goede kant op te gaan. Ze zag er ook na een paar weken beter uit.
Maar nu heb ik haar vorige week bij de DA gewogen en was ze weer 22.1 :roll: Ik sta daar nu pas bij stil eigenlijk. Ze is nog dun, maar volgens mij ben ik eraan gewend geraakt. :wink:
Ze is dus ondanks het meer voeren weer wat afgevallen na aangekomen te zijn. Blijf het raar vinden.
Ga haar eens ontwormen en nog wat meer voer geven. Lichamelijk is ze lekker fit, dus ik denk echt niet aan iets medisch.
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

mijn honden vallen altijd erg af als ze verharen,
dan geef ik ze vaak 2x250 gram Ff ipv 2x200, en regelmatig een gekookt ei erbij en eventueel wat zonnebloem- of maisolie
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Plaats reactie