Na haar sterilisatie is het niet meer goed gekomen. Normaal worden honden dikker, Sara is met dezelfde hoeveelheid voer juist afgevallen (22-23 kilo). Het schommelt ook enorm. Ben nu al anderhalf jaar aan het tobben met voeding om haar op goed gewicht te krijgen en te houden.
We hebben ook wisselende periodes van activiteiten. Soms (zoals ook afgelopen april) lopen we hele dagen te wandelen, echt uren en Sara er ook nog bij zwemmen. Nu zitten we weer op de normale beweging (1x daags lange wandeling van 1,5 uur). Ik snap dat dat een groot verschil is en je hond dan kan afvallen in zo'n actieve periode. Ik vermoed dat dat nu ook gebeurd is.
2 weken geleden vond ik Sara toch weer erg dun worden, gewogen en ja hoor 22.1 kilo. Te weinig dus....

Hoe kan dat?
We wandelen weer zoals normaal, ze krijgt meer te eten, ze heeft geen wormen, is enorm fit (zonder hyper te zijn), p&p en eet en drinkt goed.
Ik houd zelf erg van een slanke hond, maar vind Sara er ondanks dat je nog steeds geen ribben kunt zien niet gezond meer uitzien.
De DA-assistente zei net bij het wegen vanachter haar desk dat ze er goed uitzag. Toen ik vertelde dat ze in mijn ogen te dun wordt kwam ze haar ribben voelen en gaf me gelijk. Ik denk dat iedereen hier op het forum wel weet dat een Labrador echt heel dun moet zijn voordat ze dat zeggen.... Vond het niet prettig bevestigd te hebben

Iemand ideeën hoe ik haar op een gezonde manier wat aan kan laten komen?
Lange wandelingen schrap ik even, had de 4daagse met haar gepland staan van 15 km, maar dat doe ik maar even niet.
Ze krijgt trouwens FF brokken als eten. 300 gram.