Daarstraks bij het stofzuigen en dweilen van de benedenverdieping besefte ik me ineens dat dit het laatste weekend is met mijn 2 oude kerels. Banjer en Moos de luie huistijger. Komende zaterdag wordt mijn labradorgeluk uitgebreid met mister Bundels, een 8 maanden oude labrador. Ik dagdroom wat af deze dagen.
Vanmiddag in de tuin lag ik heerlijk een weekblad door te bladeren op het gras. Banjer kwam al gauw naast me liggen (uiteraard uitdagen tot een knuffelpartij) en Moos wilde hier ook graag aan meedoen. Terwijl ik beide heren achter hun oren aan het knuffelen was had ik een mega happymoment.
Wat zijn deze 2 mannen toch bijzonder qua kararter

. Moos die helemaal geen hond was gewend en zich nu door Banjer liefdesvol laat besnuffelen. Banjer die zo'n geweldige opvoeding heeft gehad bij zijn 1e eigenaar dat hij het eten van Moos niet aanraakt (zelfs als ik niet thuis ben). Wat heeft die hond respect voor die luie huistijger. Zelfs na al die jaren ben ik elke dag nog verbaast met hoeveel respect deze mannen met elkaar omgaan. Ook naar de 2 haaibaaikippen zijn die 2 mannen respectvol. Heel bijzonder. Ik mag dan wel geen geluk in de liefde hebben op het gebied van dierenliefde kom ik helemaal maar dan ook helemaal niets tekort.
Terwijl ik dit schrijf liggen de heren uitgebreid te snurken...

. Tis wel gek dat je aan de ene kant het geweldig vindt dat er jong grut in huis komt en dat je aan de andere kant nu nog even heel erg geniet van de rust die de 2 mannen uitstralen. Ik denk dat het wel goed is dat ik heel bewust ben van de verandering dat volgende week gaat plaatsvinden. Het is tenslotte een volledig gezinslid wat er straks bijkomt. Ik hoop dat Mister Bundels net zo'n gouden karakter laat zien als die 2 schatten van 'je weet wel kerels'. Ik mag daar eigenlijk al vanuit gaan want het was een poepieloepie bij de kennismaking. Tijdens het buitenlopen samen met mijn dochter en Banjer liep mister Bundels keurig mee en bleef steeds kijken naar mijn dochter (zij hield de riem vast)....zo mooi om te zien. Die 2 waren een eenheid dus dat beloofd nog heel veel voor de toekomst.
Ik besef dat wat er nu is gaat veranderen en wellicht dat de dierenliefde nog intenser gaat worden dan dat het nu al is. Misschien ben ik er wel veel te veel mee bezig maar ik moest dit even van me afschrijven. Dank je wel voor je lezend oog