trots op mijn mannetje

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Pandora schreef:
Lunatic schreef:Leuk om te lezen dat Ramses in het begin ook zo was :D
Hoe heb je die zover gekregen dat hij door had dat hij rustig moest lopen?
We hebben het nou een aantal keer geprobeerd, maar het kwartje valt echt niet, het is full speed of niks bij hem, zoals met alles :lol:
Geen idee hoe ik dat op moet lossen :confused:
Tja, je kent die dwaas van mij dus dat was geen gemakkelijke klus maar hard werken en doorzetten 8)
Om te beginnen heb ik het tuig vervangen door zijn gebruikelijke halfcheck en heb ik de springer weer van de fiets gehaald want in tuig aan de springer dat trekt fantastisch! Ik ben flink streng met hem geweest :eusanaughty: zijn neus mocht niet voorbij de voorvork want dan kreeg hij een stem en riemcorrectie en werd hij 'overenthousiast' (lees: niet meer corrigeerbaar blij, stuiterig en husky-achtig) dan stopte ik met fietsen om hem te laten kalmeren en dan begonnen we opnieuw.
Als hij echt lekker 'in the vibe' zat kreeg hij van mij ook een stuk vrij om wat los mee te rennen, zijn behoefte te doen en te sjezen maar dan had hij al minder behoefte om zo leip te doen.
Hij loopt nog hard hoor: 16 km/u in het begin en dat zakt af naar 14 km/u maar wel beheerst en niet 'als een jekko' :D
Hmz, volhouden dus, dat zijn precies de dingen die wij ook gedaan hebben, maar z'n kwartjes automaat is stuk denk ik, ze vallen nog niet :lol:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Lunatic schreef:
Pandora schreef:
Lunatic schreef:Leuk om te lezen dat Ramses in het begin ook zo was :D Hoe heb je die zover gekregen dat hij door had dat hij rustig moest lopen? We hebben het nou een aantal keer geprobeerd, maar het kwartje valt echt niet, het is full speed of niks bij hem, zoals met alles :lol: Geen idee hoe ik dat op moet lossen :confused:
Tja, je kent die dwaas van mij dus dat was geen gemakkelijke klus maar hard werken en doorzetten 8) Om te beginnen heb ik het tuig vervangen door zijn gebruikelijke halfcheck en heb ik de springer weer van de fiets gehaald want in tuig aan de springer dat trekt fantastisch! Ik ben flink streng met hem geweest :eusanaughty: zijn neus mocht niet voorbij de voorvork want dan kreeg hij een stem en riemcorrectie en werd hij 'overenthousiast' (lees: niet meer corrigeerbaar blij, stuiterig en husky-achtig) dan stopte ik met fietsen om hem te laten kalmeren en dan begonnen we opnieuw. Als hij echt lekker 'in the vibe' zat kreeg hij van mij ook een stuk vrij om wat los mee te rennen, zijn behoefte te doen en te sjezen maar dan had hij al minder behoefte om zo leip te doen. Hij loopt nog hard hoor: 16 km/u in het begin en dat zakt af naar 14 km/u maar wel beheerst en niet 'als een jekko' :D
Hmz, volhouden dus, dat zijn precies de dingen die wij ook gedaan hebben, maar z'n kwartjes automaat is stuk denk ik, ze vallen nog niet :lol:
Heb je nog garantie? :eusathink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Wat leuk dat Max het zo goed doet. Wij hebben het nog niet geprobeerd maar dat wil ik wel heel snel. Ben benieuwd want Chester die vind het nog leuk om de schaduw van het ventil te jagen dus, dat loopt niet echt makkelijk. Ach ja, oefenen baart kunst dus.......
In ieder geval veel plezier verder.

En, steppen hebben we tot nu toe maar een keer gedaan bij de stepworkshop.
Dat was ook niet makkelijk met een hond die steeds voor het voorwiel wil lopen. Dus ook hier.....oefenen.
Afbeelding

bedankt Sharon !
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Ik had bij Max ook een andere reactie verwacht. Ik had echt gedacht dat hij fiets en mij wel vooruit zou sleuren. Hij vindt het namelijk geweldig om hard te rennen. Hij luisterde echter perfect en had al gauw door wat ik van hem wilde. Volgens mij vond hij het ook erg leuk. Ik merk namelijk atijd bij Max dat hoe leuker hij een oefening vindt, hoe sneller hij iets leert.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

royenmarjolein schreef:Ik had bij Max ook een andere reactie verwacht. Ik had echt gedacht dat hij fiets en mij wel vooruit zou sleuren. Hij vindt het namelijk geweldig om hard te rennen. Hij luisterde echter perfect en had al gauw door wat ik van hem wilde. Volgens mij vond hij het ook erg leuk. Ik merk namelijk atijd bij Max dat hoe leuker hij een oefening vindt, hoe sneller hij iets leert.
Is toch leuk als ze het snel begrijpen en het leuk vinden! Fietsen is echt ideaal voor een hond om verantwoord conditie op te bouwen en lekker de benen te strekken.
Ramses had ook snel door dat het leuk is om mee te rennen naast twee wielen maar sloeg er vervolgens een beetje in door dat het hem niet hard genoeg kon gaan :roll:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Pandora schreef:
royenmarjolein schreef:Ik had bij Max ook een andere reactie verwacht. Ik had echt gedacht dat hij fiets en mij wel vooruit zou sleuren. Hij vindt het namelijk geweldig om hard te rennen. Hij luisterde echter perfect en had al gauw door wat ik van hem wilde. Volgens mij vond hij het ook erg leuk. Ik merk namelijk atijd bij Max dat hoe leuker hij een oefening vindt, hoe sneller hij iets leert.
Is toch leuk als ze het snel begrijpen en het leuk vinden! Fietsen is echt ideaal voor een hond om verantwoord conditie op te bouwen en lekker de benen te strekken.
Ramses had ook snel door dat het leuk is om mee te rennen naast twee wielen maar sloeg er vervolgens een beetje in door dat het hem niet hard genoeg kon gaan :roll:
:D Herkenbaar! Dat heeft Max tijdens het joggen! Vandaar dat ik dit ook had verwacht tijden het fietsen.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Nu kun je het gaan opbouwen en lekker met hem fietsen! Goed gedaan jullie tweeën hoor. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie