trots op mijn mannetje

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

trots op mijn mannetje

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Afgelopen week heb ik op het forum een topic geopend over het leren meelopen aan de fiets. Ik kreeg heel veel goede tips en gisteren heb ik de knoop doorgehakt: ik deed de gele trui en aan Max kreeg de roze en gewapend met een zak koekjes gingen wij op weg :wink:
In mijn straat besloot ik , geheel tegen advies, gewoon eens te beginnen met fietsen om te kijken hoe Max hierop reageerde....
:oops: Het zal jullie niet verbazen dat ik bijna terecht kwam in de eerste struik die Max rook :lol: . Ik kon er gelukkig wel om lachen en besloot dapper om het nog eens te proberen....met al resultaat dat ik de tweede struik ook van dichtbij zag :) . Op dat moment kwam een buurman thuis met zijn fiets en riep:,, Oh jee, wordt dat de eerste keer?'' Ik bevestigde dat en hij gaf mij als tip dat ik eerst moest beginnen met lopen en dat Max rechts van de fiets moest, zodat ik hem kon beschermen tegen het verkeer. Ik bedankte hem voor zijn tip en gaf aan da ik ook gelezen had dat ik eerst moest beginnen met lopen, maar dat ik had gehoopt dat Max misschien een natuurtalent was.
De eerste paar meters lopen, was een grote ramp. Max wilde continu markeren en trok mij en de fiets naar de struik. Ik heb ter plekke een commando bedacht: ,,aan de fiets'' En dit herhaald en beloond door steeds een snoepje te geven. Na 10 minuten was het kwartje gevallen en liep Max perfect naast de fiets. :klasse: De volgende stap was steppen met de fiets en ook dit ging perfect. Zodra Max te snel wilde gaan, gaf ik het nieuwe commando en vertraagde Max hierop direct weer zodat hij naast de fiets kon rennen. Na weer 5 minuten probeerde ik nog eens een poging te wagen en echt te gaan fietsen. Het ging perfect :klasse: :verliefd1: !!! Hij wilde niet markeren en bleef perfect naast mij lopen. Zo zijn wij naar huis gefietst. Een paar uur later heb ik het nog eens geprobeerd. Ik hem eerst uitgebreid laten p&p en hem al die tijd laten volgen aan de fiets en daarna ben ik meerdere keren met hem over het industrieterrein gefietst (ongeveer 2.1 km in totaal). Wederom ging het perfect :klasse: :applaus:
Ik was gisteren en ben nog steeds ontzettend trots op mijn lieverd :verliefd1: Jullie hadden ons gisteren eens moeten zien; ik bleef Max maar aanmoedigen en complimenteren. Op de terugweg gisteren met Max dravend naast de fiets kwam ik de buurman tegen die mij die tips had gegeven. Toen hij ons passeerde, stak hij zijn duim op en riep spontaan: HOERA! Toen voelde ik mij nog trotser worden, dat wij dat 1 dag samen hadden bereikt.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Haha goed he:D Wat kun je je dan ook super trots voelen he :D

ook wij willen straks beginnen met naast de fiets te lopen. Zou ideaal zijn ivm werk, dan kan hij lekker mee (nu zit ik nog met het idee om een bak te maken zodat meneer in die bak meekan, achterop de fiets) Nog even wachten tot Tabor qua gewrichten echt uitgegroeid is, maar ik kan wel al stiekem een beetje oefenen door naast de fiets te wandelen en de hond rechts ;)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

goed zo Max :D
tja... het moet ze wel eerst even duidelijk zijn wat we van ze verwachten natuurlijk en dat fietsen iets anders is dan wandelen :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat goed zeg :D Leuke reactie ook van de buurman haha :D
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Wat goed zeg van Max,je moest het wel ff opbouwen met lopen en fietsen maar Max is toch een natuurtalent.
Nu het fietsen langzaamaan opbouwen en veel rechte lijnen fietsen want dit is ook goed voor zijn spieropbouw.
Succes met het opbouwen van het fietsen!!
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Wauw, goed joh! :D
Miep heeft nog steeds niet helemaal door dat het de bedoeling is dat ze naast de fiets draaft. Zij denkt dat ze mij heel hard vooruit moet sleuren...
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

He wat jammer nou dat kerkrade zo ver weg is van Putten . :(
Anders zou ik in een tuinstoel, gewapend met een zak popcorn en een sixpackje bier langs de kant van de weg zitten hoor! :D Smullen!
Fototoestel mee. :twisted:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Goed gedaan hoor Max, super knap :applaus:

Wil enCo schreef:He wat jammer nou dat kerkrade zo ver weg is van Putten . :(
Anders zou ik in een tuinstoel, gewapend met een zak popcorn en een sixpackje bier langs de kant van de weg zitten hoor! :D Smullen!

Lelystad is dichterbij :wink:
Met Doran werkt het dus echt niet, die veranderd naast de fiets spontaan in een husky :twisted: die denkt dat hij de fiets moet trekken, de eerste 100 meter waren de remblokjes al op :lol: Ach ja, het is en blijft een werker, alles moet met volle overgave :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Lunatic schreef:Goed gedaan hoor Max, super knap :applaus:

Wil enCo schreef:He wat jammer nou dat kerkrade zo ver weg is van Putten . :(

Lelystad is dichterbij :wink:
Met Doran werkt het dus echt niet, die veranderd naast de fiets spontaan in een husky :twisted: die denkt dat hij de fiets moet trekken, de eerste 100 meter waren de remblokjes al op :lol: Ach ja, het is en blijft een werker, alles moet met volle overgave :D
Dat had Ramses dus ook en dan had ie het toch naar zijn zin! :D Ik heb hem wel eens een stukje zijn gang laten gaan in de hoop dat hij daarna rustiger zou zijn: Hij trok me voort met 27 km/uur zonder dat ik iets hoefde te doen :shock: En dat hij daarna rustiger zou zijn was ook ijdele hoop :?
Inmiddels, na wat nieuwe CAO onderhandelingen :regels: , weet hij dat hij naast de fiets moet lopen en dat ik bepaal hoe hard we gaan :) (hij waardeerd het wel als we af en toe een sprintje trekken 8) ) op sommige stukken mag hij los meelopen en vaak loopt hij dan ook gewoon naast de fiets :klasse: :braaf:

Gewoon volhouden dus. Fietsen met je hond is hartstikke leuk! Steppen trouwens ook :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuk om te lezen dat Ramses in het begin ook zo was :D
Hoe heb je die zover gekregen dat hij door had dat hij rustig moest lopen?
We hebben het nou een aantal keer geprobeerd, maar het kwartje valt echt niet, het is full speed of niks bij hem, zoals met alles :lol:
Geen idee hoe ik dat op moet lossen :confused:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Knap hoor van Max. Wij willen binnenkort ook met Zyva naast de fiets gaan oefenen. Hopelijk heeft ze dat net zo snel door als Max.
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

bij ons gaat net net zo de eerste 5 minuten gaat hij als een dolle stier en daar gaat het beter. Na een min of 10 loopt hij netjes mee.
wenz
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door wenz »

Droste is nu een jaar, en vandaag ga ik het ook proberen. Ik zal kijken hoe het gaat...wie weet is het ook een natuurtalent :shock:
Knowledge talks, wisdom listens.
katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door katy »

leuk zeg!
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Lunatic schreef:Leuk om te lezen dat Ramses in het begin ook zo was :D
Hoe heb je die zover gekregen dat hij door had dat hij rustig moest lopen?
We hebben het nou een aantal keer geprobeerd, maar het kwartje valt echt niet, het is full speed of niks bij hem, zoals met alles :lol:
Geen idee hoe ik dat op moet lossen :confused:
Tja, je kent die dwaas van mij dus dat was geen gemakkelijke klus maar hard werken en doorzetten 8)
Om te beginnen heb ik het tuig vervangen door zijn gebruikelijke halfcheck en heb ik de springer weer van de fiets gehaald want in tuig aan de springer dat trekt fantastisch! Ik ben flink streng met hem geweest :eusanaughty: zijn neus mocht niet voorbij de voorvork want dan kreeg hij een stem en riemcorrectie en werd hij 'overenthousiast' (lees: niet meer corrigeerbaar blij, stuiterig en husky-achtig) dan stopte ik met fietsen om hem te laten kalmeren en dan begonnen we opnieuw.
Als hij echt lekker 'in the vibe' zat kreeg hij van mij ook een stuk vrij om wat los mee te rennen, zijn behoefte te doen en te sjezen maar dan had hij al minder behoefte om zo leip te doen.
Hij loopt nog hard hoor: 16 km/u in het begin en dat zakt af naar 14 km/u maar wel beheerst en niet 'als een jekko' :D
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Plaats reactie