2e lab

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Zoals beloofd hier deel II van de eerste 24 uur van mister Bundels in ons leventje :)

:feest2:

Zaterdagavond, na het laatste rondje, heb ik het kussen van Banjer zo verplaatst dat Bundels hem kon zien vanuit de bench. Na een koekje voor beide heren en duidelijk weltrusten/slaap lekker gezegd heb ik de lichten uitgedaan en ben ik naar boven gelopen. Uiteraard was het even piepen maar na 7,5 minuut was dat al over. En ging hij heerlijk slapen. Dus ik dacht dat gaat top. Maar toen.... :mad:

Midden in de nacht, rond 03.00 uur werd ik wakker van gefladder tegen tralies aan. Tjeeez ...zit zeker zo'n stomme duif in het kippenhok (die denkt dat mijn tuin een vijfsterren restaurant is). Maar na een kwartiertje opnieuw veel gefladder....daar lag ik, klaar wakker :? ...wat zal ik doen :eusathink: laten gaan of toch gaan kijken wat er aan de hand is, met het gevolg dat Bundels het hele huis (incl. die van de buren) wakker piept/jankt :cry: .
Toch besloot ik de kans te wagen dus ik naar beneden. Banjer enthousiast onder aan de trap (heee gezellie baas dat je ff komt kijken). Banjer gelijk naar zijn kussen gestuurd (hij met een blik van....kom je nog eens begroeten :puh: ).
Aangekomen bij het kippenhok kijk ik in de ren....zitten die 2 haaibaaikippen op de loopplank voor een dicht nachthok :? .

Wat was er nou gebeurd. Zaterdagmiddag dacht Bundels 'hé, gezellig kippen!" en was er achteraan gaan lopen. Uiteraard de kippen vliegend en tokkelend door de achtertuin. Nu dacht mijn dochter; als ik nou de kippen opsluit in de ren met het nachthok dicht zodat Bundels wel de kippen kan zien maar niet kan pakken. Uiteraard had ze dit idee niet tegen mij gezegd dus 's avonds vanuit de woonkamer gecheckt..ja de ren is dicht. Arme haaibaaikippen :( ...er had er zelfs 1tje een ei gelegd onderaan het looptrapje.
Maar ondanks dat ik eruit was gekomen heb ik hem totaal niet gehoord. Ik met trots verder slapen uiteraard :) .

Zondagochtend heb ik tot 7.15 uur in bed liggen wachten wanneer er geluid van beneden zou komen. Banjer stond op om ff te checken of wij al wakker waren, zoals hij altijd doet en toen liet Bundels ook van zich horen. Ik heb de heren eerst uit gelaten en toen eten gegeven. Na het eten wilde Bundels uiteraard spelen met Banjer maar daar had ik een stokje voor gestoken.

s Middags kwam mijn ex en zijn gezin ook op 'kraambezoek'. Uiteraard allemaal op slag :verliefd1: op mister B. Zo leuk om te zien. Nadat zij weg waren zijn mijn dochter en ik met de 2 mannen gaan wandelen. :wandelen:
Maar wat een weer he...pfffff. Dus tussen de plensbuien door naar het park. Daar heb ik Bundels losgelaten.. :support: ..zijn copycat liep voor hem en alles wat Banjer aan snuffelde moest Bundels uiteraard ook onderzoeken. Nog met 2 hondjes geprobeert te spelen maar 1 hondje zette Bundels op zijn plaats. Tja Bundeltje ook dat hoort bij je introductie.... :doof:

Gisteravond bij het laatste rondje zagen de 2 heren iets in de verte wat hun aandacht trok....zo jammer dat ik geen fototoestel bij me had, want wat stonden die 2 blondjes geweldig mooi naast elkaar... :verliefd1: .
Ik kan niet anders zeggen; met 2 honden is het nog leuker dan met 1 hond :D :giechel: .

Ik heb al diverse leuke complimenten gekregen over die 2...hoe mooi rustig ze lopen, hoe lief ze samen eruit zien etc grijns!!! :verliefd1:

Vanochtend heb ik Bundels amper gehoord. Dochterlief wilde hem perse uitlaten voor school (ik zeg geen nee :D ) en met z'n 4tjes zijn we naar school gelopen want wat is er mooier dan je nieuwe semi-pup aan je klasgenoten te laten zien :D . Banjer en Bundels.... lekker koppel :verliefd1:

Inmiddels is het maandagmiddag en het gaat steeds beter. De mannen hebben in de tuin 'gespeeld' en ook weer opnieuw buiten. Nu liggen ze allebei rustig te slapen.

Banjer is wel behoorlijk streng...zeg maar rustig jaloers :twisted: aangelegd. Want al het 'speelgoed' is van hem. Nu trekt Bundels zich daar weinig van aan :gekkebek: :eusawhistle:
Het grappige vindt ik persoonlijk dat Banjer echt heel fel :evil: kan reageren en vervolgens binnen een halve minuut Bundels voorlaat met drinken :verliefd1: uit een bak ergens in de tuin. Regenwater is blijkbaar veeeeeeeeeel lekkerder :D

Ik doe er wat foto's bij zodat jullie een idee hebben over welk labradorgeluk ik het steeds over heb :verliefd1:

Het weerzien van Bundels tijdens de hondenshow in Bennekom
Afbeelding

Ik volg je wel Banjer :wink:
Afbeelding

Megatrotse dochter met de blonde mannen :verliefd1:
Afbeelding

Hopelijk ga ik het een en ander nog beleven met mister Bundels :D . Voorlopig is het consequent zijn want hij moet nog heel veel leren..maar dat komt wel goed...tis een schattepatat van de bovenste plank :verliefd1:

Binnenkort weer een verhaaltje van mijn 2e blonde man in m'n leven :verliefd1:

Groetjes van de blondjes :)

(ps...het bericht(je) is wel iets langer geworden dan ik had gepland :D...ach waar het hart vol van is.. :) )
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Leuk verhaal, heel veel plezier met die twee
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat met je 2 blonde kanjers!! :) Hier was het ook even wennen voor Zeros hoor, toen Mac erbij kwam ;) Maar het zijn echt 2 maatjes vanaf dag 1. Leuk he, zo'n 2e labje in huis? Ik heb nog geen minuut spijt gehad van mijn 2e mannetje erbij :D Wat een leuke foto's! Kan me voorstellen dat je dochter het prachtig vindt! En jij zelf natuurlijk! Heel veel geluk en plezier met je kanjers!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Zeker een leuk verhaal, ik wacht op deel 3 :D
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Heel veel geluk met jullie kanjer !

Heeft ie nou een halflange vacht ?
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met Bundels!!
Hier wordt hij zeker gemist, maar als ik de foto van Bundels en Charlotte zie :verliefd1: weet ik dat hij op zijn plekkie zit!

Dikke kus voor Bundels!
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

:applaus: :applaus: Geweldig gewoon en wat een lekker ding. Binnenkort maar eens gaan wandelen in het Balijbos :D
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

Super dat het zo goed gaat met Mister Bundels! Leuk ook om jullie ontmoet te hebben zaterdag!
Afbeelding
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Oh, helemaal gemist dit! :oops:

Van harte met jullie aanwinst Bundels, ik wens jullie dan ook een heerlijk leven met deze Adonis :wink:
Fijn dat de introductie zo lekker soepel is verlopen!

Nu deel 3... :D
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Mr bundels bij jullie!
ennehhh...kom maar op met meer foto's hoor ,van jullie nieuwe aanwinst!
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Zo...tis wel weer tijd voor een deeltje III van mister Bundels :)

Inmiddels is Bundels alweer bijna 2 weken in ons leventje. Time flies with him :verliefd1: . Uiteraard, zoals het hoort bij een hond van 7 maanden, is hij aan het checken wat zijn grenzen zijn :D maar ik probeer behoorlijk consequnt te zijn hahaha voor zover dit lukt.

Afgelopen zaterdag was het aardig warm en heeft heel Nederland heerlijk kunnen genieten van een heerlijk nazomerdag. Zo ook Bundels want ik had voor hem zijn privé-zwembadje opgezet. Hij heeft genoten van het gespetter en gespatter (wat hij uiteraard zelf veroorzaakte :D ) . Tennisbal erin tennisbal eruit....hij hield zichzelf goed bezig. Wat een genot om naar te kijken. Om jullie een beeld te geven..hier een foto'tje van onze badhond :verliefd1:
Afbeelding

Al na een week weet hij precies hoe de gang van zaken is als het gaat om het eten (van de honden dan he :wink: ). Hij gaat rustig zitten en weet dat Banjer de oude lobbes als 1e krijgt. De eerste paar dagen was dat wel anders. Overal zat hij gelijk met zijn kop in. Maar nu....tis een kanjertje als hij zo netjes zit te wachten....zucht :verliefd1:

De haaibaaikippen laat hij inmiddels ook al aardig met rust. Vorige week hadden we nog rondvliegende kakelende kippen maar nu kijkt hij van de juiste afstand terwijl de dames verder gaan met scharrelen.

Moos de luie huistijger komt ook al weer wat meer naar beneden al is het voor mij gevoel nog veel te weinig. Gisteren zat Moos op de onderaan de trap. Bundels zag hem zitten en kwam gelijk, kennelijk iets te enthousiast op Moos af.
Moos had een blik van zoiets; zeg jij blond geval, ik ben het zat :evil: om als 'speelgoed' te fungeren en toen hoppa...Moos haalde :smackBottom: ff uit.
Bundels had gelijk...oke weer een leermoment :effe_denken: gehad. Om vervolgens direct weer verder te gaan met het idee :knipoog: .....wat kan ik nog meer :twisted: 'verkennen' in de woonkamer.

Tussen Banjer en Bundels gaat het ook steeds beter. Banjer kan wel, zoals een ouwe brombeer, Bundels soms flink op zijn nummer zetten maar :discussie: maar dat doet hij alleen als Bundels hem op een bepaalde manier benadert. :wave:
Het is wel aandoenlijk als ze lief aan elkaar ruiken. Zoals vanmiddag toen Bundels heel lief aan het oor van Banjer rook en Banjer vervolgens ook hetzelfde deed bij Bundels....zucht :verliefd1:

Bundels lag vanmiddag zelfs eventjes gebroedelijk naast Banjer samen op een kauwstaaf te knagen. Maar op het moment dat ik deze foto maakte rolde Bundels alweer half van het kussen af. (grrrr :vloeken: lekker zo'n traag fototoestel)
Afbeelding

De 2 kerels vermaken zich goed buiten. Als ze loslopen en er komt een hond aan. Ja hoor daar gaan Jut (Banjer) en Jul (Bundels)..ff 'checken' wat voor hondengeur we in de kuip hebben :D . Gelukkig benaderen ze elke hond vriendelijk want ik kan wel goed begrijpen dat 2 van die blondjes op je af rennend kan wat 'bedreigend' overkomen. :) Maar ze spelen heerlijk met andere jonge honden.

Het mooie vindt ik dat Bundels tijdens het spelen zo af en toe naar mij toekomt, wat ik uiteraard enorm enthousiast beloon. Bundels heeft inmiddels ook een lekker sloot (mét eendenkroost) gevonden bij 1 van onze wandelroutes. Ik kon er alleen maar om lachen toen hij ineens in het water lag. Zo heb je een labrador met een lange vacht (lekker wollig) en zo heb een natje hoopje hond. Toen ik het vertelde aan mijn dochter van 11 wilde zij natuurlijk ook mee de hond om te kijken hoe de hond eruit ziet na zo'n plonsbeurt :D . Toch maar een keer mijn fototoestel meenemen :) .

Wellicht zaterdag voor het eerst naar het Balijbos. Daar is een grote vaart met een aflopende kant. Mijn dochter en ik verheugen ons er nu al op.

Terwijl ik dit berichtje opstel....heeft Bundels alweer de nodige :gekkebek: uitgehaald. :D

Sinds ik Bundels 'beschouw' als een jonge pup qua zindelijkheidstraining gaat het steeds beter. Wel heeft hij nog dat hij veel plast op het gras in de achtertuin. Wellicht kan ik dat er ook nog wel afleren. Kortom genoeg werk aan de winkel :wink:

Groetjes van de blondjes :blondpootje:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat een heerlijk positief verhaal, ik zit helemaal te grijnzen hier :D
En wat een zalige foto waar hij half van het kussen afrolt, ik vind zulke "mislukte" foto's geweldig.
Nou zo te lezen gaat het harstikke goed met de heren samen, en de kat komt ook wel hoor, die heeft ws wat meer tijd nodig :wink:
Leuke update :klasse:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

wat een snoepie :verliefd1:
leuk om je verhaal te lezen :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Wat fijn dat het zo goed gaat! Het is een prachtige hond met zijn lange vacht.
Afbeelding
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dank jullie wel voor de leuke reacties...doet een mens goed :) en ja....ik ben ook heel blij met hoe het reilt en zeilt met de mannen. Loop zo trots als een pauw op straat. Vooral als ze keurig naast elkaar netjes zonder te trekken naast met loopt...zucht :verliefd1: wat een rijkdom 2 labjes

Groetjes van de blondjes
Plaats reactie