Maar het is leuk hoor dat het toch gelukt is. En de hoge punten komen dan misschien volgend jaar wel een keer.
Zo trots op mijn meisje!
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
-
Lunatic
- Speurneus

-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Oh dat zijn er nog wel heel wat hoor.
Dat ze ging staan en daarna weer zitten bij het houden van de aangewezen plaats is een uitzondering. Op de trainingen gaat dat altijd prima. Dat is dan toch de vreemde omgeving met die twee rare mannen die naar je zitten de kijken in dat bos he?
Hier hadden we de laatste keer nog een knappe 8 voor gehaald, dus ach het is maar net hoe de pet van de keurmeester staat soms ook.
De eend bij het apport uit diep water pakte ze te haastig, bij de nek. Toen 2 keer verpakken in het water en helaas, net voor de denkbeeldige lijn laten vallen. Dus het beter voorkomen uit het water zou mooi zijn.
Bij het apport over diep water moest ik haar overnieuw inzetten en extra ondersteunen bij het vooruit naar de overkant. Het was behoorlijk breed en er stond veel wind, dus golfslag en ook de brede rietkraag zal niet geholpen hebben.
Bij de markeer ging ze als een speer, spot on op de eend (heel mooi volgens de KM
) maar ja, gekke labrador gaat dan eerst een stukje richting werper, neemt dan een flinke spurt naar mij en omdat ze zo hard rent laat ze de eend vallen. Toen nog even aan de KM laten zien dat ze hem echt had
zodat ik nog een commando 'voor' heb gegeven. Ze gaf deze wel mooi zittend af!
Dat waren dus de 6jes.
Kort apport konijn een 7, die wilde ze ook eerst aan de werper geven.......... rare meid.
Dan heb je alweer een extra commando nodig he?
Het verloren apport ging goed, maar ze was met de eend een klein stukje de verkeerde kant op gelopen (de helper misschien?) toch daarna netjes gebracht en in de hand gegeven. Een 8.
Aangelijnd en los volgen en uitsturen en komen op bevel (dat laatste heeft me vorige keer de das om gedaan, er was een ligplek van een reetje waar ik haar niet snel genoeg bij weg kreeg) waren nu twee 10-nen.
Dus het mooi naar mij komen en niet naar KM of helper zou al punten schelen he. En het zittend afgeven moeten we zeker nog aan werken.
Maar het is een reuze gedreven hondje, die de hele dag enthiousiast bijna onvermoeibaar werkt. Dus ik ben toch wel trots op haar. Ze is pas twee, we hebben nog wel een paar mooie jaren te gaan zullen we hopen.
Dat ze ging staan en daarna weer zitten bij het houden van de aangewezen plaats is een uitzondering. Op de trainingen gaat dat altijd prima. Dat is dan toch de vreemde omgeving met die twee rare mannen die naar je zitten de kijken in dat bos he?
De eend bij het apport uit diep water pakte ze te haastig, bij de nek. Toen 2 keer verpakken in het water en helaas, net voor de denkbeeldige lijn laten vallen. Dus het beter voorkomen uit het water zou mooi zijn.
Bij het apport over diep water moest ik haar overnieuw inzetten en extra ondersteunen bij het vooruit naar de overkant. Het was behoorlijk breed en er stond veel wind, dus golfslag en ook de brede rietkraag zal niet geholpen hebben.
Bij de markeer ging ze als een speer, spot on op de eend (heel mooi volgens de KM
Dat waren dus de 6jes.
Kort apport konijn een 7, die wilde ze ook eerst aan de werper geven.......... rare meid.
Het verloren apport ging goed, maar ze was met de eend een klein stukje de verkeerde kant op gelopen (de helper misschien?) toch daarna netjes gebracht en in de hand gegeven. Een 8.
Aangelijnd en los volgen en uitsturen en komen op bevel (dat laatste heeft me vorige keer de das om gedaan, er was een ligplek van een reetje waar ik haar niet snel genoeg bij weg kreeg) waren nu twee 10-nen.
Dus het mooi naar mij komen en niet naar KM of helper zou al punten schelen he. En het zittend afgeven moeten we zeker nog aan werken.
Maar het is een reuze gedreven hondje, die de hele dag enthiousiast bijna onvermoeibaar werkt. Dus ik ben toch wel trots op haar. Ze is pas twee, we hebben nog wel een paar mooie jaren te gaan zullen we hopen.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
speurneus carola
- Speurneus

haha zit er toch ook ergens hulphond in ook al is ze er 1 van edje, toch ff vragen van mijnheer bent u deze verloren????? o wacht geef hem eerst wel ff aan me baasje daar kan ut opgehaald worden...
maar toch netjes hoor, waar het om gaat begrijpt ze dus goed en dat ze precies weet wie er allemaal meespelen met het spel is toch intelligentie
maar toch netjes hoor, waar het om gaat begrijpt ze dus goed en dat ze precies weet wie er allemaal meespelen met het spel is toch intelligentie
al me kinders uitgevlogen
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

speurneus carola schreef:haha zit er toch ook ergens hulphond in ook al is ze er 1 van edje, toch ff vragen van mijnheer bent u deze verloren????? o wacht geef hem eerst wel ff aan me baasje daar kan ut opgehaald worden...
Ze ligt al de hele ochtend languit te pitten. Lekker een dagje bijkomen, heeft ze verdiend ook.
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Herkenbaar, Juna heeft dit ook gedaan in haar eerste wedstrijd seizoen
stomverbaasd bij de werpers langslopen "huh? waarom gooi je dit nou weer neer, wil je m terug? Oh wacht, mn vrouwtje roept... doeiiii"
Bij Juna is het trouwens vanzelf over gegaan. Toen we eenmaal wat meer wedstrijden hadden gelopen raakte ze gewend aan die gekke mensen in de bosjes...
Andere oplossing? Lekker Orweja's gaan lopen, want daar mag je een commando geven zonder dat je gelijk bergen "punten" verliest
enige nadeel dan weer: laten vallen, wisselen, inspringen, piepen of niet vinden van het apport is naar huis... t is t een of het ander zeg maar
Bij Juna is het trouwens vanzelf over gegaan. Toen we eenmaal wat meer wedstrijden hadden gelopen raakte ze gewend aan die gekke mensen in de bosjes...
Andere oplossing? Lekker Orweja's gaan lopen, want daar mag je een commando geven zonder dat je gelijk bergen "punten" verliest
enige nadeel dan weer: laten vallen, wisselen, inspringen, piepen of niet vinden van het apport is naar huis... t is t een of het ander zeg maar

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Lunatic
- Speurneus

-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
Dinie
- Speurneus

Verbeterpuntjes/aandachtspuntjes blijven (denk ik) altijd wel om de hoek kijken.
Lekker bezig blijven met Lina. De 'lol' die jullie er samen aan beleven is ook belangrijk!!
-
Joco
- Grote hondenneus

- Contacteer:
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Goed gedaan hoor, gefeliciteerd!!
Ze is inderdaad nog jong, genoeg tijd nog om te perfectioneren!
Ik ben druk bezig met het trainen voor m'n eerste proef (voor een C-diploma). Lijkt me zo spannend en leuk.
Hoe kun je er eigenlijk voor zorgen dat je hond niet de dummy of het wild verpakt? En waarom doen ze dat soms?
Ze is inderdaad nog jong, genoeg tijd nog om te perfectioneren!
Ik ben druk bezig met het trainen voor m'n eerste proef (voor een C-diploma). Lijkt me zo spannend en leuk.
Hoe kun je er eigenlijk voor zorgen dat je hond niet de dummy of het wild verpakt? En waarom doen ze dat soms?
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Lina moest de eend op een andere manier gaan vasthouden omdat ze het beest bij de nek beet had. Dan kan ze het wild niet uit het water tillen, de gewichtsverdeling is dan niet goed.
Met de dummy slingeren/verpakken deed Lina ook veel en was volgens mij jongehonden enthiousiasme gewoon.
Dat is vanzelf minder en minder geworden. Ze doet het nu niet vaak meer.
Jij ben lekker op tijd begonnen met Flits, leuk hoor!
Met de dummy slingeren/verpakken deed Lina ook veel en was volgens mij jongehonden enthiousiasme gewoon.
Dat is vanzelf minder en minder geworden. Ze doet het nu niet vaak meer.
Jij ben lekker op tijd begonnen met Flits, leuk hoor!
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Ok, ja zie het Flits ook af en toe doen. Dan houden we het maar op jonge honden gedrag
Ik heb ook wel eens honden gezien die vooral verpakken in het water tijdens het zwemmen. En ze maken er dan een geluid bij alsof ze stikken, haha. Krijgen ze dan water binnen en weinig lucht doordat die dummy 'in de weg zit' en dat ze dan gaan verpakken? Heb daar zelf nog geen ervaring mee.
Op welke leeftijd ben jij dan begonnen met trainen? In ieder geval knap dat je dan nu een B-diploma hebt gehaald.
Ik heb ook wel eens honden gezien die vooral verpakken in het water tijdens het zwemmen. En ze maken er dan een geluid bij alsof ze stikken, haha. Krijgen ze dan water binnen en weinig lucht doordat die dummy 'in de weg zit' en dat ze dan gaan verpakken? Heb daar zelf nog geen ervaring mee.
Op welke leeftijd ben jij dan begonnen met trainen? In ieder geval knap dat je dan nu een B-diploma hebt gehaald.
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Ik heb met Lina eerst 'gewone' puppen en jongehonden training gedaan. Met jachttraining zijn we begonnen toen ze ruim 7 maanden was. Jonger wilden de trainers van de jachthondenschool ze niet hebben.
En sinds die tijd trainen dus voor een steeds betere prestatie, maar ook, heel belangrijk, omdat het zo leuk is om te kijken hoever je samen met je hond kunt komen.
En sinds die tijd trainen dus voor een steeds betere prestatie, maar ook, heel belangrijk, omdat het zo leuk is om te kijken hoever je samen met je hond kunt komen.