Zo trots op mijn meisje!

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Heb er compleet niet van geslapen vannacht. Alles ging nog eens door mijn hoofd.......... en dan vooral wat beter kan he? 8)

Maar het is leuk hoor dat het toch gelukt is. En de hoge punten komen dan misschien volgend jaar wel een keer. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

vertel, wat was je puntenlijst dan? Waar zitten je verbeterpuntjes? :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuk, gefeliciteerd :schreeuw:

Ook ik ben benieuwd naar de verbeterpunten, zou het ook leuk vinden als je de proeven en hoe ze ze uitvoerde beschrijft, vind ik altijd leuk om te lezen :applaus:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Oh dat zijn er nog wel heel wat hoor. :?

Dat ze ging staan en daarna weer zitten bij het houden van de aangewezen plaats is een uitzondering. Op de trainingen gaat dat altijd prima. Dat is dan toch de vreemde omgeving met die twee rare mannen die naar je zitten de kijken in dat bos he? :wink: Hier hadden we de laatste keer nog een knappe 8 voor gehaald, dus ach het is maar net hoe de pet van de keurmeester staat soms ook.

De eend bij het apport uit diep water pakte ze te haastig, bij de nek. Toen 2 keer verpakken in het water en helaas, net voor de denkbeeldige lijn laten vallen. Dus het beter voorkomen uit het water zou mooi zijn.

Bij het apport over diep water moest ik haar overnieuw inzetten en extra ondersteunen bij het vooruit naar de overkant. Het was behoorlijk breed en er stond veel wind, dus golfslag en ook de brede rietkraag zal niet geholpen hebben.

Bij de markeer ging ze als een speer, spot on op de eend (heel mooi volgens de KM :D ) maar ja, gekke labrador gaat dan eerst een stukje richting werper, neemt dan een flinke spurt naar mij en omdat ze zo hard rent laat ze de eend vallen. Toen nog even aan de KM laten zien dat ze hem echt had :? zodat ik nog een commando 'voor' heb gegeven. Ze gaf deze wel mooi zittend af!

Dat waren dus de 6jes. :)

Kort apport konijn een 7, die wilde ze ook eerst aan de werper geven.......... rare meid. :roll: Dan heb je alweer een extra commando nodig he? :(

Het verloren apport ging goed, maar ze was met de eend een klein stukje de verkeerde kant op gelopen (de helper misschien?) toch daarna netjes gebracht en in de hand gegeven. Een 8.

Aangelijnd en los volgen en uitsturen en komen op bevel (dat laatste heeft me vorige keer de das om gedaan, er was een ligplek van een reetje waar ik haar niet snel genoeg bij weg kreeg) waren nu twee 10-nen.

Dus het mooi naar mij komen en niet naar KM of helper zou al punten schelen he. En het zittend afgeven moeten we zeker nog aan werken.

Maar het is een reuze gedreven hondje, die de hele dag enthiousiast bijna onvermoeibaar werkt. Dus ik ben toch wel trots op haar. Ze is pas twee, we hebben nog wel een paar mooie jaren te gaan zullen we hopen. 8)
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

haha zit er toch ook ergens hulphond in ook al is ze er 1 van edje, toch ff vragen van mijnheer bent u deze verloren????? o wacht geef hem eerst wel ff aan me baasje daar kan ut opgehaald worden...

maar toch netjes hoor, waar het om gaat begrijpt ze dus goed en dat ze precies weet wie er allemaal meespelen met het spel is toch intelligentie
al me kinders uitgevlogen
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

speurneus carola schreef:haha zit er toch ook ergens hulphond in ook al is ze er 1 van edje, toch ff vragen van mijnheer bent u deze verloren????? o wacht geef hem eerst wel ff aan me baasje daar kan ut opgehaald worden...

maar toch netjes hoor, waar het om gaat begrijpt ze dus goed en dat ze precies weet wie er allemaal meespelen met het spel is toch intelligentie
:twisted: Ja zo kan je het ook zien. :lol: Als we het eruit kunnen trainen zou het toch beter zijn! :D

Ze ligt al de hele ochtend languit te pitten. Lekker een dagje bijkomen, heeft ze verdiend ook. :braaf:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Herkenbaar, Juna heeft dit ook gedaan in haar eerste wedstrijd seizoen :wink: stomverbaasd bij de werpers langslopen "huh? waarom gooi je dit nou weer neer, wil je m terug? Oh wacht, mn vrouwtje roept... doeiiii" :lol:
Bij Juna is het trouwens vanzelf over gegaan. Toen we eenmaal wat meer wedstrijden hadden gelopen raakte ze gewend aan die gekke mensen in de bosjes...

Andere oplossing? Lekker Orweja's gaan lopen, want daar mag je een commando geven zonder dat je gelijk bergen "punten" verliest :lol:
enige nadeel dan weer: laten vallen, wisselen, inspringen, piepen of niet vinden van het apport is naar huis... t is t een of het ander zeg maar :lol:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Klinkt zo bekend, Luna wilde ook altijd alles aan de helpers laten zien :roll:

Komt helemaal goed hoor, net wat je zegt, ze is nog jong en jullie hebben nog zoveel tijd om lekker bezig te zijn 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ja, ik ga lekker door met trainen en volgende zomer gaan we dan eens kijken of het geholpen heeft. :D

En we gaan nog naar Kampen, proberen het puntentotaal op te krikken. 8) We hebben er samen plezier in en dat is toch het allerbelangrijkste lijkt me. :knipoog2:
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

:feest3: Gefeliciteerd!! Goed gedaan hoor!!
Verbeterpuntjes/aandachtspuntjes blijven (denk ik) altijd wel om de hoek kijken.
Lekker bezig blijven met Lina. De 'lol' die jullie er samen aan beleven is ook belangrijk!! :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Joco
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joco »

Proficiat !!!
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Goed gedaan hoor, gefeliciteerd!! :)
Ze is inderdaad nog jong, genoeg tijd nog om te perfectioneren!
Ik ben druk bezig met het trainen voor m'n eerste proef (voor een C-diploma). Lijkt me zo spannend en leuk.
Hoe kun je er eigenlijk voor zorgen dat je hond niet de dummy of het wild verpakt? En waarom doen ze dat soms?
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Lina moest de eend op een andere manier gaan vasthouden omdat ze het beest bij de nek beet had. Dan kan ze het wild niet uit het water tillen, de gewichtsverdeling is dan niet goed.

Met de dummy slingeren/verpakken deed Lina ook veel en was volgens mij jongehonden enthiousiasme gewoon.
Dat is vanzelf minder en minder geworden. Ze doet het nu niet vaak meer. :)

Jij ben lekker op tijd begonnen met Flits, leuk hoor! :D
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ok, ja zie het Flits ook af en toe doen. Dan houden we het maar op jonge honden gedrag :)
Ik heb ook wel eens honden gezien die vooral verpakken in het water tijdens het zwemmen. En ze maken er dan een geluid bij alsof ze stikken, haha. Krijgen ze dan water binnen en weinig lucht doordat die dummy 'in de weg zit' en dat ze dan gaan verpakken? Heb daar zelf nog geen ervaring mee.
Op welke leeftijd ben jij dan begonnen met trainen? In ieder geval knap dat je dan nu een B-diploma hebt gehaald.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ik heb met Lina eerst 'gewone' puppen en jongehonden training gedaan. Met jachttraining zijn we begonnen toen ze ruim 7 maanden was. Jonger wilden de trainers van de jachthondenschool ze niet hebben.

En sinds die tijd trainen dus voor een steeds betere prestatie, maar ook, heel belangrijk, omdat het zo leuk is om te kijken hoever je samen met je hond kunt komen. 8)
Plaats reactie