Wat zijn leuke commando's om je hond te leren?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Wat zijn leuke commando's om je hond te leren?

Ongelezen bericht door lucievd »

Flits kent al best veel 'nuttige' commando's (vind ik), zoals: zit, af, wacht, blijf, aan de voet, hier en nog wat commando's die ik gebruik bij jachttraining zoals vooruit etc.
Alleen ik vind het leuk om Flits nog meer te leren. Mogen ook best commando's zijn die niet perse heel nuttig zijn :D
Hij kan inmiddels al poot, andere poot en nu ben ik bezig met 'staan'. Dat hij vanuit zit of af positie in 1x naar staan gaat.
Als hij dat beheerst wil ik hem dus graag nog meer van dit soort leuke dingetjes leren, hebben jullie ideeen wat nog meer leuk is en misschien zelfs wel handig is om te leren? :wink:
Bedankt alvast!
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Harpo kan rollen (als hij al ligt) en blaffen op commando...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Buttymcfly

Ongelezen bericht door Buttymcfly »

Ik heb Rico "pang" geleerd. Hij gaat dan op zn rug liggen met zn poten omhoog. We zijn nu bezig om " zwaaien" te leren(met zn pootje zwaaien ) en hij kan ook high five!
Succes ermee
Chica

Ongelezen bericht door Chica »

Natuurlijk moet je helemaal zelf weten wat je Flits wilt aanleren, maar mijn advies zou zijn om Flits niet te overvoeren met allerlei al dan niet nuttige commando's.

Ik zie Flits wel vaker langskomen in onderwerpen over o.a. jachttraining en als ik die zo belees is Flits een intelligent, leergierig en makkelijk lerend hondje. Vergeet echter niet dat Flits pas 6 maanden is en overdaad kan schaden. Nu lijkt het misschien nog allemaal leuk en aardig (ook voor Flits), maar probeer te voorkomen dat je hem overvoert met allerlei nieuwe dingen zoals commando's en hij het op een gegeven moment beu is. Dan geeft hij er de brui aan en gaat allerlei commando's die wel belangrijk zijn ook niet meer netjes uitvoeren.

Ik bedoel dit niet vervelend en vind het knap wat Flits allemaal al kan, maar pas een beetje op.

Veel plezier met Flits en geniet van zo'n leuke en makkelijk trainbare hond!

Groet,

J&C
BeerBalou

Ongelezen bericht door BeerBalou »

High Five, Luid en Dood indd hier ook ;)
Door kent hij ook, slalommen tussen mijn benen door terwijl ik loop.

Buiten de commando's die jij ook noemt. Ik heb onlangs een boekje met dvd gekocht met allemaal trucjes die je je hond kunt leren. Ben het deels eens met bovenstaand, houd het in de gaten, niet iedere dag, las ook rustmomenten in zodat hij het leuk blijft vinden en 1 trucje tegelijk, waarna een aantal weken niks nieuws, alleen herhaling.

Succes :D
katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door katy »

BeerBalou schreef:High Five, Luid en Dood indd hier ook ;)
Door kent hij ook, slalommen tussen mijn benen door terwijl ik loop.

Buiten de commando's die jij ook noemt. Ik heb onlangs een boekje met dvd gekocht met allemaal trucjes die je je hond kunt leren. Ben het deels eens met bovenstaand, houd het in de gaten, niet iedere dag, las ook rustmomenten in zodat hij het leuk blijft vinden en 1 trucje tegelijk, waarna een aantal weken niks nieuws, alleen herhaling.

Succes :D
hier ook deze en rol :p (wij noemen het buikje hihihi omdat ze dat gelijk al deed heheh)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

"Touch" is hier favoriet, vooral bij de kinderen. Dan raakt ze met haar neus je hand aan waar je die dan houdt, dus hoog of juist heel laag. Dit kun je later uitbouwen naar het aanraken van andere dingen zoals de deur dicht doen etc.
Wat ook erg makkelijk is, is "opruimen" of in "in de bak". Zyva ruimt dan zelf haar knuffels en speelgoed op door deze in de speelgoedbak te doen. Hier zijn we nu druk mee bezig en gaat al best goed. Moet nu nog zelf bij de bak staan, maar is natuurlijk de bedoeling dat ik dat commando straks kan geven vanuit mijn luie stoel, ha, ha!!! "Buigen" is ook erg leuk, ze gaat dan door haar voorpoten, ziet er erg grappig uit. Dit zijn een paar nutteloze commando's die we Zyva hebben geleerd. Ook wij vinden het erg leuk om zo met ons hondje bezig te zijn. Veel plezier.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Chica schreef:Natuurlijk moet je helemaal zelf weten wat je Flits wilt aanleren, maar mijn advies zou zijn om Flits niet te overvoeren met allerlei al dan niet nuttige commando's.

Ik zie Flits wel vaker langskomen in onderwerpen over o.a. jachttraining en als ik die zo belees is Flits een intelligent, leergierig en makkelijk lerend hondje. Vergeet echter niet dat Flits pas 6 maanden is en overdaad kan schaden. Nu lijkt het misschien nog allemaal leuk en aardig (ook voor Flits), maar probeer te voorkomen dat je hem overvoert met allerlei nieuwe dingen zoals commando's en hij het op een gegeven moment beu is. Dan geeft hij er de brui aan en gaat allerlei commando's die wel belangrijk zijn ook niet meer netjes uitvoeren.

Ik bedoel dit niet vervelend en vind het knap wat Flits allemaal al kan, maar pas een beetje op.

Veel plezier met Flits en geniet van zo'n leuke en makkelijk trainbare hond!

Groet,

J&C
Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor, ik let er ook zeker op.
Het moet voor beide leuk blijven.
Ik weet ook hoe snel het verwarrend kan worden voor een hondje als je te veel doet, maar ik zie aan Flits dat ie het heel leuk vind om wat nieuws te leren.
Het daagt hem ook geestelijk uit.
Maar ik pas zeker op, 'overtrainen' zoals ze het ook wel noemen is echt niet goed.
Ik oefen meestal ook maar een paar minuten per dag. Ik merk ook dat als je het dan even een tijdje laat rusten, dat het ook bij de hond kan bezinken en dat hij het dan na een aantal dagen of een week juist nog beter uitvoert dan wanneer je bijv. elke dag maar weer zou oefenen.
Maar ik snap je punt hoor. Hou er zeker rekening mee.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Bij het buigen is het leuk als je het commando geeft in de vorm van klappen (applaus) Ziet er superleuk uit!!
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

we hebben sam 'issie moe?' geleerd...hij ging dan meteen op zijn zij liggen, alsof hij sliep...zag er grappig :D uit
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Touch is inderdaad een leuke en ook handig !

Terug plaats, dus het vooruitsturen naar de riem.
Plat, op de zij liggen, ook makkelijk om de voetjes te verzorgen.
Voorwerpen bij naam leren en laten apporteren, handig en erg leuk.

En verder kennen ze hier zoveel onzinnige commando's, zoals high five, blaffen op commando, buigen, rollen, kusje etc.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

wat dacht je van: Attack schoonmoeder!!!!!!! :D
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Of twist :) dan moet ie een rondje draaien (handig voor de natte voeten drogen op de mat :wink:
Leeuw
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Leeuw »

jeltje schreef:"Touch" is hier favoriet, vooral bij de kinderen. Dan raakt ze met haar neus je hand aan waar je die dan houdt, dus hoog of juist heel laag. Dit kun je later uitbouwen naar het aanraken van andere dingen zoals de deur dicht doen etc.
Wat ook erg makkelijk is, is "opruimen" of in "in de bak". Zyva ruimt dan zelf haar knuffels en speelgoed op door deze in de speelgoedbak te doen. Hier zijn we nu druk mee bezig en gaat al best goed. Moet nu nog zelf bij de bak staan, maar is natuurlijk de bedoeling dat ik dat commando straks kan geven vanuit mijn luie stoel, ha, ha!!! "Buigen" is ook erg leuk, ze gaat dan door haar voorpoten, ziet er erg grappig uit. Dit zijn een paar nutteloze commando's die we Zyva hebben geleerd. Ook wij vinden het erg leuk om zo met ons hondje bezig te zijn. Veel plezier.
Hoi Jeltje, dat klinkt als een leuk commando! Hoe kan ik hem dat het beste aanleren?
Afbeelding
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

Voor de deur "schudden" heel nuttig bij nat weer of juist op een bepaalde afstand kunnen staan zodat je niet zelf nat wordt :lol:
Uhm na de wandeling mijn sloffen aan geven, vindt hij helemaal geweldig komt er rennend mee aan zetten.
De post brengen (ligt er natuurlijk aan wat voor woning je hebt, in een flat zal het wat moeilijker gaan :roll: )
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
Plaats reactie