Ziek

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ziek

Ongelezen bericht door Boukje »

Sara werd vrijdagavond na een prima dag opeens ziek (niks geks gegeten).
Ze lag te trillen en met haar kopje steeds scheef. Ik wist niet wat het was, totdat ze overgaf. En niet een klein beetje... Ik heb nog nooit zo'n plons kots gezien :kots: :? Dit herhaalde zich (ik heb niet exact geteld) tot een keer of 7 (!) in 2 uur tijd.
Ze kon niet liggen en staan van de buikpijn, ging steeds in een andere houding. Maar tegen bedtijd nam het af en zijn we allebei toch in slaap gevallen en een rustige nacht gehad.
Gister leek ze echt alweer een stuk beter. Maar ik heb haar, vooral omdat ze zoveel had overgegeven een vastdagje gegeven. Niks te eten dus.
Vandaag merkte ik niks meer aan haar.
Dus ik dacht: weer lekker wandelen.
Op de heenweg naar de dijk wat getraind met volgen en voorkomen, ze had er zin in. Bij de dijk trok ze een sprintje naar het water. Maar daarna was het helemaal mis. Ik liep verder en miste haar opeens. Lag ze een heel stuk achter in het gras :( Ze kon niet meer. Dus ik terug gelopen.
Hoe we thuis zijn gekomen.... tis een wonder, maar Sara kon niet goed meer lopen. Ook heeft ze op de dijk weer overgegeven, zonder het samentrekken van haar buik kwam er weer als een waterval een hele plons uit. Ze had vanochtend ook weer (met smaak) gegeten. Haar borstkas stond helemaal bol.
Ik wou eigenlijk de auto gaan halen om haar op te halen, maar durfde haar daar toch niet achter te laten. En aan de duitse kindertjes (toeristen) langs de dijk vertrouwde ik haar niet toe.
Nu thuis zit ze weer helemaal te trillen.... :cry:
Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik met 'r ben gaan lopen :cry: , maar ze leek echt weer de oude.
Wat zou ze onder de leden hebben?
Vanavond krijgt ze niks te eten. Maar wat doe ik morgen? Gekookte kip is geen optie.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Lijkt op vergiftiging? Maar ik zou koste wat kost een DA willen zien, ook al is het zondag!
En in elk geval vochttekort voorkomen door toedienen van vocht (dan wel middels bouillon, dan wel rijstwater oid)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Ook ik zo persee vandaag nog een DA willen zien. Zou als de dood zijn voor vergiftiging en ook uitdroging door het braken..

Heel veel sterkte voor jou en je meisje!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Het kan geen vergif zijn, want ze is vrijdag nergens geweest. :confused:

Drinken doet ze overigens erg goed, dus vocht krijgt ze binnen.
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Als je zeker weet dat het geen vergiftiging kan zijn dan denk ik aan heftige maag/ darmontsteking, dan kunnen ze ook soms krom gaan lopen van de pijn.
Het lijkt me verstandig om vandaag nog een arts te consulteren, gewoon voor de zekerheid en om Sara zo snel mogelijk van deze klachten af te helpen want het is wel heftig zo te lezen....
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Dat had asta voor kvv regelmatig, alleen al voor asta toen altijd naar de da gegaan voor prikjes en pilletjes om die heftige misselijkheid gelijk te doen zakken, cerenia injectie en tabletjes in combi met een andere prik. Daar knapt ze altijd heel snel van op.
Beterschap boukje nooit leuk om je meisje zo ziek te zien :(
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik zou geen minuut meer wachten en naar een da gaan. Dan maar weekend tarief.
Ze drinkt dan wel veel, maar als ze dat allemaal weer utibraakt schiet ze daar nog niks mee op.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Ik sluit me aan bij de rest, zou even naar de DA gaan.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Beterschap hoor, kan me voorstellen dat je schrikt als ze dan niet meer kan lopen ineens...............
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik heb even gebeld naar de dienstdoende dierenarts.
Zolang ze niet meer gaat overgeven kan ik het zeker nog even aankijken. (Els, ze heeft vandaag maar 1x overgeven :wink: ).
Ze mag niet sloom worden, moet wel alert blijven.
Dus ik houd het goed in de gaten.

Saskia, dat niet kunnen lopen was door de misselijkheid/buikkrampen.

Ik moet haar een klein beetje eten geven straks. En kijken hoe dat valt.
Morgen eten verdeeld over de dag, kleine porties.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ja, dat had ik wel begrepen :) , maar ik neem aan dat je toch geschrokken was. Hopelijk knapt ze nu op hoor. Zo sneu om ze ziek te zien......... :(
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Saskia.Bernadette schreef:Ja, dat had ik wel begrepen :) , maar ik neem aan dat je toch geschrokken was. Hopelijk knapt ze nu op hoor. Zo sneu om ze ziek te zien......... :(
Oh oké :wink: Ja, dat was schrikken.
Tis inderdaad een zielig iets. :( Maar ze ligt nu alweer in de keuken omdat ik daar net groente aan het snijden was, goed teken denk ik :)
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Onze Binky heeft vorige week ook een dag zoiets gehad.Volgens de DA is het weer een virusje dat weer woed.Er zijn kennelijk meer honden die er last van hebben.De DA heeft wel een prikje gegeven tegen de misselijkheid en braken en toen ging het snel weer beter.Dit klinkt bij Sara ook als een virusje....
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Boukje schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Ja, dat had ik wel begrepen :) , maar ik neem aan dat je toch geschrokken was. Hopelijk knapt ze nu op hoor. Zo sneu om ze ziek te zien......... :(
Oh oké :wink: Ja, dat was schrikken.
Tis inderdaad een zielig iets. :( Maar ze ligt nu alweer in de keuken omdat ik daar net groente aan het snijden was, goed teken denk ik :)
Ja ze zal wel weer hongerig worden. Maar toch maar even rustig aan met eten .......... voor het overnieuw begint he? :)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Jeetje, dat klinkt niet goed Boukje :( Wat vervelend dat het toch opeens zo heftig is geworden. Goed dat je even naar de dierenarts hebt gebeld vandaag. Als het morgen nog steeds zo is, zou ik inderdaad even langsgaan om haar even goed na te laten kijken.

Sterkte en een :groteknuffel: voor Saar!
Plaats reactie