Brent wordt gecastreerd

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

thx! Hij mag dus ook al die tijd niet veel bewegen? En hoe poept hij dan? Joep zit nl altijd in de bosjes en loopt heel graag door hoog gras, maar die wond mag zeker niet nat worden?

Joep gaat morgen... :oops:
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Hey Dinodap, als je Joep van het begin af aan de kap op houd en oplet dat hij niet aan de wond kan komen dan is het binnen een paar dagen genezen hoor. Ik ben gewoon zelf nalatig geweest en daarom is het zo gegaan helaas :oops:

Tot je op controle gaat (is ongeveer 10 dagen) adviseren ze om je hond aan de lijn uit te laten. Er mag niet teveel spanning op de wond komen en onze dierenarts gaf aan de eerste paar dagen alleen korte rondjes te lopen tot het wondje dicht is......

Nogmaals...maak je niet al teveel zorgen want normaal is het echt binnen een paar dagen beter...als je zelf tenminste goed oplet en niet doiet zoals ik.....
Oh ja, als het wondje een beetje nat word dan heel voorzichtig droog deppen en de eerste dag zit er een pleister op......

Sterkte voor jou voor morgen en laat je even weten hoe het met Joep gaat?
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Pfff ben best nerveus, maar dat herken je vast vooraf.
Onze dierenarts gaf dus aan geen kap erbij te geven, maar adviseerde dus een t shirt aan te doen?? Maar dat is denk jij niet voldoende?
Ben jij echt ook de hele tijd bij hem gebleven na de ingreep? Ik bedoel, heb verder alle afspraken gecanceld de komende week, maar moet toch kids van en naar school brengen en een keer boodschapje doen etc.
Gr. Daphne
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hoi Daphne, ik snap dat je nerveus bent....was ik ook hoor....
Wij hebben naast het speciale hondenshirt ook de kap gebruikt want net als je even niet oplet gaan ze aan het wondje likken..en dat gaat ook dwars door het shirt heen en Brent kon er zelfs langsop :shock:

Ik zou je adviseren om de kap op te zetten voor de momenten dat je niet op je hond kunt letten dus als je de kindjes naar school brengt en tijdens boodschappen doen..en wat dacht je van 's nachts? Mijn man en ik hebben niet de hele dag bij hem gezeten hoor...dus kap om als je even niet op kunt letten is mijn advies...en het is maar voor een dag of 10....en voor Joep zijn bestwil en een snel herstel....
Brent heeft ongeveer 5 minuten gevochten met dat ding en had daarna door dat hij niet kon winnen van dat rarae ding op zijn hoofd....
Nu gaat hij braaf zitten om de kap om te doen en heeft er absoluut geen hekel aan.
Laat je wel even door de assistente uitleggen hoe dat ding precies werkt....wij moesten zelf uitvogelen dat het handig is om door de lussen van de kap een oude halsband te doen zodat hij hem echt niet af kan krijgen....
Als je nog vragen hebt of je wilt een beetje steun dan ben ik er hoor...sterkte morgen :groteknuffel:
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dan ga ik toch ook zo'n kap vragen morgen!
Bedankt voor al je antwoorden en je steunbetuiging (heb ik wel ff nodig morgen :wink: )
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Zo hehe...de nietjes zijn er uit gehaald vanmiddag. Nog een dagje het speciale shirtje aan laten en dan is het als het goed is eindelijk genezen en klaar...en niet onbelangrijk dan kan Brent weer lekker los lopen en met zijn vriendjes spelen bij de hondenopvang vrijdag.....

Brent is nog steeds erg druk maar volgens DA zal dit vanzalf minder worden als de hormonen uitgewerkt zijn en dat duurt na een castratie altijd even dus......

Groetjes en poot van Brent.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Fijn dat het er nu bijna opzit! Ziet de wond er nu mooi uit? :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Fijn dat het er op zit voor je! Ben ook wel benieuwd hoe de wond eruit ziet nu? En hoe hij morgen reageert als ie weer es los mag?

Joep is dus gister geholpen en die heeft vannacht een t'shirt aan gehad en verder geen kap ofzo, maar vandaag af gelaten en als hij eraan zit een uhh.. uhh...! En dan blijft hij eraf. Wond ziet er keurig uit met 3 zichtbare hechtingen aan de buitenkant (die waren om het netjes af te werken) en alle hechtingen lossen vanzelf op.
Wij hoeven na de 10 dagen verder niet terug te komen als er geen bijzonderheden zijn.
Joep voelt zich goed en komt al steeds weer met speelgoed vragen of we met hem gaan spelen en gaat trekt aan de spreekwoordelijke handrem als we omkeren bij het kleine p&p rondje, maar helaas voor hem de komende 9 dagen nog...
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Het wondje ziet er goed uit. Er zit alleen nog een korstje op vandaar nog een nachtje zijn specale shirtje.....
Vrijdag mag hij weer lekker los...wat zal hij blij zijn :D :D
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Dat wordt vrijdag: Joehoeoeoeoeoeoe :D en racen. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door vanhaut »

hier ook de hechtingen eruit.. Alles ziet er keurig uit en hij is dolblij dat ie weer los mag
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
Plaats reactie