Ramses bemoeide zich al snel met het baasje van een whippet want die heeft altijd zo'n leuke ballenwerper mét bal bij zich en Ramses moet hem altijd een keer jatten van die whippet of uit die werper
En daar kwamen ze aan: een Familie met al grote kinderen en een jonge hond die met een hele hoge staart voor zijn familie uit rende richting losloopveld. Er werden verschillende commando's geroepen, vooral 'kom', 'hier' en 'zit' maar de hond luisterde naar geen enkele, die deed lekker wat hij zelf wilde. Daarop werd puberzoon gestuurd die achter de hond aanrende en hem ving, weer los liet en weer ving.
De hond bleek bijna vijf maanden te zijn en was geen Labrador, zoals ik eerst dacht, maar een kruising Stafford.
Het hondje, best een vrolijk ding, huppelde op Pandora af die wat aan het rondscharrelen was, snoof eens aan haar achterwerk en sprong toen bovenop Pandora om haar te berijden
Pandora vond het nodig om dat hondje te laten weten dat dit niet de manier is waarop een dame behandeld wenst te worden
Pandora scharrelde weer verder en het hondje stond naast haar te twijfelen of hij het nog eens zou proberen of toch maar niet...
Tot zover niks aan de hand tot die mevrouw begon te roepen dat Pandora haar hondje had gebeten want ze had toch zelf gezien dat Pandora haar hondje vast had, Pandora was vals omdat ze een pup bijt en volwassen honden mogen een pup niks aandoen
Ik probeerde haar uit te leggen dat er helemaal niks aan de hand was, ze stonden nu immers rustig naast elkaar, haar hondje was heel brutaal geweest en ze had hem alleen verteld dat ze dit niet wilde, ze had hem geen haar gekrenkt alleen wat beleefdheid bijgebracht.
Ze was echt niet voor rede vatbaar en bleef zeggen dat ze toch echt zelf had gezien dat Pandora haar hond vast had. Intussen was zoonlief aan het 'hond vangen' op het veld.
Ik ben maar verder gegaan...
...maar ik hoop dat ik die mensen nooit meer tegenkom want deze hond is over 2 maanden gewoon 'de baas in huis' en als een andere hond hem dan ook nog eens geen grenzen mag leren..... zie ik het heel somber in