Ik hoop dat ik deze mensen niet meer tegenkom...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ik hoop dat ik deze mensen niet meer tegenkom...

Ongelezen bericht door Pandora »

Gisteren was ik aan het steppen met Ramses en mijn vrouw aan het fietsen met Pandora. We komen door het losloopgebied dus daar stappen we even af en laten de honden er ook los doorheen lopen.
Ramses bemoeide zich al snel met het baasje van een whippet want die heeft altijd zo'n leuke ballenwerper mét bal bij zich en Ramses moet hem altijd een keer jatten van die whippet of uit die werper :twisted: Ieder zijn lolletje :D

En daar kwamen ze aan: een Familie met al grote kinderen en een jonge hond die met een hele hoge staart voor zijn familie uit rende richting losloopveld. Er werden verschillende commando's geroepen, vooral 'kom', 'hier' en 'zit' maar de hond luisterde naar geen enkele, die deed lekker wat hij zelf wilde. Daarop werd puberzoon gestuurd die achter de hond aanrende en hem ving, weer los liet en weer ving.
De hond bleek bijna vijf maanden te zijn en was geen Labrador, zoals ik eerst dacht, maar een kruising Stafford.

Het hondje, best een vrolijk ding, huppelde op Pandora af die wat aan het rondscharrelen was, snoof eens aan haar achterwerk en sprong toen bovenop Pandora om haar te berijden :shock: Nog geen 5 maanden!
Pandora vond het nodig om dat hondje te laten weten dat dit niet de manier is waarop een dame behandeld wenst te worden :koningin: dus die gooit die pup van haar achterwerk, ze gaat boven die pup staan, klappert wat met haar tanden, de hondje geeft een gepast piepje en wil weer overeind springen maar dat mag nog niet dus Pandora grauwt nog een keer, hondje geeft nog een piepje en gaat weer liggen, daarna is Pandora er klaar mee en laat het hondje opstaan. Al met al duurde dit misschien 5 seconden.... misschien nog niet eens.
Pandora scharrelde weer verder en het hondje stond naast haar te twijfelen of hij het nog eens zou proberen of toch maar niet... :eusathink:
Tot zover niks aan de hand tot die mevrouw begon te roepen dat Pandora haar hondje had gebeten want ze had toch zelf gezien dat Pandora haar hondje vast had, Pandora was vals omdat ze een pup bijt en volwassen honden mogen een pup niks aandoen :evil:
Ik probeerde haar uit te leggen dat er helemaal niks aan de hand was, ze stonden nu immers rustig naast elkaar, haar hondje was heel brutaal geweest en ze had hem alleen verteld dat ze dit niet wilde, ze had hem geen haar gekrenkt alleen wat beleefdheid bijgebracht.
Ze was echt niet voor rede vatbaar en bleef zeggen dat ze toch echt zelf had gezien dat Pandora haar hond vast had. Intussen was zoonlief aan het 'hond vangen' op het veld.
Ik ben maar verder gegaan...

...maar ik hoop dat ik die mensen nooit meer tegenkom want deze hond is over 2 maanden gewoon 'de baas in huis' en als een andere hond hem dan ook nog eens geen grenzen mag leren..... zie ik het heel somber in :(
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

vreselijk die mensen die altijd maar beter weten. Daar heb je helaas zo veel van.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

jammer dat deze mensen zo reageren, er zijn maar weinig mensen die honden taal echt begrijpen.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

wat een naar mens die hoef je echt niet meer tegen te komen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Mensen die zich onbeschoft en onbehouwen gedragen, je komt ze alle dagen tegen... en dan die onbeschrijflijke overtuiging dat zij hélemaal niks fout doen.... dat is nog het allerergste.... meestal beginnen ze dan nog een scène te maken, waardoor het lijkt alsof de andere partij in de fout is gegaan....ja ik kan er van meepraten.... je zou ze :evil:
En die mensen voeden dan kinderen op en kopen dan ook nog een hond....dat kán gewoon niet goedkomen....ir-ri-tant tot en met...

Kan best zijn dat het er wat akelig uit zag, maar ze had dan misschien best even naar jouw uitleg geluisterd, had ze misschien nog wat kunnen opsteken over hondengedrag.....
Er zitten tallozen honden in dierenasielen die zo'n dom baasje hadden dat dan plots na een paar maanden "allergisch" wordt voor hondenhaar....jaja

Spijtig genoeg een probleem dat NOOIT zal opgelost worden...

Groetjes nog
Martine
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Gezellig zo'n ontmoeting :?
Het leuke is nog dat het een Stafford kruising is die over een tijdje misschien wat naar gedrag kan krijgen to andere honden, laten we inderdaad maar hopen dat jij ze niet meer tegenkomt :wink:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

:roll: Sommige mensen verdienen geen hond............. :?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

zo baasje zo hond ....... :roll:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik sta helaas ook regelmatig met stomme verbazing te kijken hoe weinig mensen de hondentaal begrijpen en dan precies het tegenovergestelde doen als zou moeten,zodat een situatie heel ernstig kan worden.

of zeggen dat hun hond zo bang is voor andere honden(herder met een héle hoge houding naar andere honden toe :? )

het is voor jullie idd te hopen dat jullie deze happy familie niet meer tegen komen,een staf kruising die nu al zijn eigen gang kan gaan..dat beloofd nog wat :(
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Wat een mens... jammer dat ze niet wat meer heeft geluisterd naar je, dan kon ze misschien nog een beetje bij leren :?
Sommige mensen hebben echt geen idee maar willen het vaak ook niet weten heb ik het idee.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door DayKy »

'Leuke' hond en 'leuke' baasjes, Arme hond eigenlijk, over een paar maanden is hij de baas in huis, en als hij veel pech heeft moet hij weg 'omdat ze hem niet aan kunnen'

BAH! Helaas heb ik zoiets van dichtbij meegemaakt, bij een direct familielid.. Arme hond moest na de geboorte van kind weg. Inmiddels is kind 3 en nu hebben ze een 'nieuwe' impuls aankoop gedaan in de vorm van een kleine (inieminie) hond. Het beestje is nu 13 weken en word daar word totaal gene training aan gegeven, 'want het heeft toch nog geen nut'
Ik zie het nu al gebeuren dat ik over een paar jaar telefoon krijg: Hond moet weg.... :?

Ennuhhh, Pandora had groot gelijk! Een dame laat zich neit gelijk met de eerste ontmoeting berijden, en zeker niet door een PUP
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ach Brigitte , ik heb de hoop ook al opgegeven dat mensen wijzer zijn. Nino hier is ook zo'n valse hond. Als een jonge hond te veel praatjes heeft wijst hij deze keurig terecht. Dat heeft hem zelfs al een keer een schop opgeleverd.
Zulke mensen kun je beter maar niet tegenkomen. :(
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Sommige mensen... :mad:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Zo akelig zag het er zelfs helemaal niet uit, ik heb Pandora wel eens feller van leer zien trekken maar dan alleen naar volwassen reuen die zonder pardon op haar bevallige derrière springen. Dit was voor haar duidelijk 'iets wat nog niks voorstelt en dringend een lesje nodig heeft'. Hij heeft twee keer een piepje gegeven maar dat was dan ook echt een piepje, dat hondje was niet in paniek die was zelfs niet echt onder de indruk van het hele gebeuren. Het was dat Ramses langs kwam rennen met zijn gejatte bal, en dat was veel interessanter om achteraan te rennen, anders was hij waarschijnlijk nog eens op Pandora gesprongen.

Zo'n mevrouw daar ben ik zo klaar mee maar ik vind het dan wel erg voor zo'n hondje, best een leuk ding als hij wat manieren zou leren, die hier op termijn de dupe van gaat worden.
Toen wij al weer weg waren stuitten ze overigens op een andere hond, een blonde Labrador reu die (zo te horen) heel wat heftiger 'les gaf' dan Pandora :twisted:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

zulke mensen leren er vaak helemaal niks van :roll: die blijven er bij dat iedereen valse honden heeft en dat hun hondje nóóit de aanleiding is van bepaalde opstootjes :mad:

hier lopen ook van die fietsbellen rond,als ik ze spot zoek ik acuut een andere route ik ben helemaal klaar met dit soort lui :oops:

en zo als jij de situatie beschrijft is het een hele nette en normale correctie geweest van de dame :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Plaats reactie