Skip heeft ook veel allergieeen,

19, om precies te zijn. waaronder ook pollen en mijt. maar vooral ook brood. op zijn voedingsbrokken doet hij het goed, gelukkig. heb maar2 soorten snoepjes/koekjes als beloning en 1 soort kluif, maar hij is er blij mee. doe wel eens wat groente door zijn eten of kip en een eitje vind hij ook lekker. maar soms bijt hij toch weer aan zijn poten en schuurt hij met zijn kop langs de bank. echt open wondjes heeft hij nog niet gehad.ondanks dat komen er altijd sliertjes vocht uit zijn ogen en heeft hij wisselend een hele natte of een hele droge neus.
hij heeft al 2 keer prednison gehad om de jeuk te onderbreken . de eerste keer was top ,maar de tweede keer ben ik echt geschrokken.... zo sloom en slaperig, echt geen labrador meer. heeft zeker 2 weken geduurd. ik was heel ongerust. dat is echt onze skipperman niet. ik wilde zo graag dat ie weer eens ging klieren
prednison doe ik dus niet meer. maar ja, wat nu?

bij jeuk geef ik hem wel eens een homeoparisch middeltje, dat helpt een beetje, maar het is zo,n ellende met innemen, door de alcohol is hij er niet echt happig op. staat op de verpakking dat je het op een stukje brood moet doen

maar skip krijgt het op een plakje ham

echt een uitzondering , om medicijnen in te nemen. alhoewel, de prednison gind door de smeerkaas.

waar je een labje al niet mee kan paaien