Drama met Basco zijn allergien

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Het gaat nu goed met basco. We zijn naar de dermatoloog terug geweest en hebben een kuur prednison gekregen om eerst de jeuk onder controle te krijgen. Er is een nieuwe allergie test gedaan en hij is ook allergisch voor vlooien en voor pollen :(
We gaan proberen of de prikken helpen ( weet even niet meer hoe het heet :oops: ) en als dat niet helpt gaan we naar een holistische arts en als dat niet helpt dan moet hij aan de prednison blijven.
Ik heb het filmpje laten zien van toen basco zo ziek was en steeds wegviel en zij denkt dat dat een erge allergische reactie is geweest.

We gaan nu eerst met de prednison zijn lijf weer wat rust geven en hem zelf.

Allemaal heel erg bedankt
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Wat vervelend dat er nog weer allergieën bij zijn gekomen.

Heeft er veel tijd tussen beide testen gezeten?

Sterkte ermee, ik hoop dat jullie het onder controle krijgen.
renate
Speurneus
Speurneus

Ja daar heeft nu ongeveer 1,5 jaar tussen gezeten.
Eerst redde hij het goed zonder medicijnen alleen moesten we steeds het huis insprayen met anti mijten spray. Af en toe had hij een allergische reactie en kreeg dan een spuit prednison en was het over maar nu werd het steeds erger en heeft hij er echt veel last van.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Ach arme Basco. Misschien kan een holistische DA wel helpen. Het is het proberen zeker waard. Geef Basco maar een hele dikke knuffel van ons.
Afbeelding

bedankt Sharon !
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Ik hoop dat de jeuk snel minder word.

Vraag me wel af of er nu dan nog meer allergieën bij kunnen komen, omdat dit nu ook gebeurd is.

Sterkte met Basco!
Angelique&Skip

Ongelezen bericht door Angelique&Skip »

Skip heeft ook veel allergieeen, :( 19, om precies te zijn. waaronder ook pollen en mijt. maar vooral ook brood. op zijn voedingsbrokken doet hij het goed, gelukkig. heb maar2 soorten snoepjes/koekjes als beloning en 1 soort kluif, maar hij is er blij mee. doe wel eens wat groente door zijn eten of kip en een eitje vind hij ook lekker. maar soms bijt hij toch weer aan zijn poten en schuurt hij met zijn kop langs de bank. echt open wondjes heeft hij nog niet gehad.ondanks dat komen er altijd sliertjes vocht uit zijn ogen en heeft hij wisselend een hele natte of een hele droge neus.

hij heeft al 2 keer prednison gehad om de jeuk te onderbreken . de eerste keer was top ,maar de tweede keer ben ik echt geschrokken.... zo sloom en slaperig, echt geen labrador meer. heeft zeker 2 weken geduurd. ik was heel ongerust. dat is echt onze skipperman niet. ik wilde zo graag dat ie weer eens ging klieren 8)
prednison doe ik dus niet meer. maar ja, wat nu? :confused: bij jeuk geef ik hem wel eens een homeoparisch middeltje, dat helpt een beetje, maar het is zo,n ellende met innemen, door de alcohol is hij er niet echt happig op. staat op de verpakking dat je het op een stukje brood moet doen :mad: maar skip krijgt het op een plakje ham :twisted: echt een uitzondering , om medicijnen in te nemen. alhoewel, de prednison gind door de smeerkaas. :twisted: waar je een labje al niet mee kan paaien
renate
Speurneus
Speurneus

de prednison hebben we een week gedaan en nu heeft hij al een paar dagen niks meer en het gaat heel goed. Hij heeft niet meer gekrabt en voelt zijn eigen weer beter.
Ook heeft hij zijn mooie glans weer terug en wil hij veel spelen :D
Kortom hij zit weer heerlijk in zijn vel.
We proberen nu weer even zonder iets en als het echt niet gaat dan gaan we eerst de spuiten proberen en daarna zien we verder.

Allemaal heel erg bedankt.
Plaats reactie