Kingston mocht lekker los, dochter liep lekker mee en zoon zat in de buggy.
De hele route niets aan de hand, dochter en Kingston luisterden super. De buggy werd door dochterlief volgeladen met gevallen blaadjes, eikeltjes en takken. Kingston zocht ook een mooie tak op om mee te wandelen.
Op een gegeven moment zie ik in de verte een hond aan komen dus ik roep Kingston en mijn dochter bij me. Wat ook zonder problemen ging. De hond die ik in de verte aan zag komen kwam gewoon op me af, het vrouwtje van die hond liep verderop, met nog een hond
(vraag me niet wat voor ras want ik kon er geen ras uithalen, bij beide honden niet)
Maar goed, ik Kingston netjes aan de riem gedaan.
Hoor ik opeens: Laat de hond maar los, die van mij is aan het puberen en wilt dominant zijn.
~je denkt toch zeker niet dat ik mijn hond daarvoor laat lenen??~
Dus ik heb Kingston aan de riem gehouden, hond 1 komt aanrennen, begint gelijk tegen mij en de kinderen te grommen... En dat moet je bij Kingston niet doen, het zijn ZIJN kindjes en vrouwtje. Dus meneertje haren overeind, een grom vanuit zijn tenen.
Wil hond1, naar Kingston happen en bijten. Dus ik riep die vrouw, voor de zoveelste keer: Nou kom GVD je hond halen!
Ja maar hij wilt alleen maar de baas zijn, dat is alles!!
Hond 2 liep naast zijn vrouwtje dus daar had ik geen omkijken naar, maar ondertussen stond ik daar dus 'ideaal': Buggy met zoonlief erin, dochterlief inmiddels op mijn heup (behoorlijk geschrokken) en hondlief rond mijn benen.
En dat vrouwtje was inmiddels bij me maar deed gewoon niets!
Nou dan niet, dan doe ik het zelf wel.
Dus ik heb de buggy voor haar hond1 geparkeerd. Die daar (natuurlijk) langs vloog en Kingston (nog steeds aan de riem) wilde grijpen, ik heb hond 1 een klap willen geven (sorry ben er zwaar tegen maar hij kwam aan mijn 'kindje' ) Maar daar kreeg ik geen kans voor, Kingston was mij voor en heeft hond 1 behoorlijk gebeten
Waarna vrouwtje van hond 1 & 2 EINDELIJK ingreep en wegliep.
Stomme PIEEEEEEEEEEEEEEP.
Nu spookt het al de hele tijd door mijn hoofd, heb ik wel goed gehandeld, had ik Kingston niet beter ook los kunnen laten en maar zien wat er gebeurt?
Kijk, ik ben fel tegen honden die vechten, en ik heb uit fatsoen Kingston aan de riem gedaan, want die is dat helemaal niet gewent. Maar Kingston werd behoorlijk geintimideerd en hij heeft gewoon gebeten voordat hijzelf gebeten werd, logisch.
Haar hond komt op mij, mijn kinderen en Kingston afgerent, haren omhoog, behoorlijk gegrom en wilde bijten.
Ik heb het vrouwtje regelmatig geroepen en gezegd dat ze haar honden bij zich moest houden.
Ze heeft gewoon helemaal niets gedaan, ja nadat Kingston voor zichzelf en 'zijn gezin' opkwam. Toen heeft ze eindelijk haar hond vastgepakt en mee genomen.
Dochterlief had het de hele tijd over 'die mevrouw met haar stoute honden' en over 'kingston heeft gebeten'
Kingston heb ik een flinke aai over zijn bol gegeven, en gezegd dat hij ontzettend lief en braaf was. En daarna liep hij weer lekker te snuffelen.
De dag erop zijn we weer gaan wandelen, en kwamen we een man tegen met ook 2 honden (herders deze keer) Dus ik heb Kingston weer netjes aan de riem gedaan, en het ging nu wel goed alleen dochterlief zei: Nu doet Kingston niet bijten he mama?
Nee D, nu doet Kingston niet bijten. Want die herders werden ookk netjes aan de riem gedaan, en Kingston keek er niet van op of om.
Ik ben natuurlijk supertrots op mijn loebes, en ook op het feit dat Kingston voor ons, en zichzelf opkomt als het nodig is. Maar toch vraag ik me af of ik dit anders had kunnen oplossen.
Ik denk nu, als ik hem had losgelaten had hond 1 en Kingston misschien anders op elkaar gereageerd...