Onsteking hier, ontsteking daar....

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Mee eens Annette, ik zou ook zeker een allergie-test laten doen bij een dermatoloog. Het kan goed zijn dat het een combinatie is van factoren. En daar komt dan nog bij dat onze honden zich zo goed spiegelen aan ons. Wij onrustig, zij ook. En omgekeerd natuurlijk. Wij rustig, zij ook. :)

Maar iik denk wel dat je ook zeker weer snel terug "moet" gaan op de kvv, als je daar goede resultaten mee zag waarom ben je dan terug gegaan naar brokken?
CB is vrij aan de prijs, maar er is tegenwoordig zoveel verkrijgbaar wat wel goed betaalbaar is én graanvrij.
Kijk bijv. eens naar Lotgering of naar Naturis.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Een allergietest lijkt mij eerst wat overdreven in dit verhaal, zelf zou ik eerst de voeding aanpakken en kijken of het daarmee beter wordt, waar het wel op lijkt in de laatste post van de to.
Heeft dat geen resultaat dan inderdaad een allergietest.

Verder zou ik de kvv wel langer aanhouden dan de periode wat je nu hebt gedaan, In juni moest je er nog mee beginnen en 5 maanden later zit hij alweer op brok.

@ Annette Hoe kun jij zo precies zeggen dat 10% van de allergische reactie's voedingsgerelateerd is, heb je hier een bron van, daar ben ik wel erg benieuwd naar :)
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

@Roos:
Sorry het is zelfs 1 nulletje teveel, uit diverse onderzoeken is gebleken dat slechts in 1% van de allergiegevallen de voeding de boosdoener is!
Daarom begrijp ik ook niet dat dierenartsen eerst altijd proberen je een zak hypo-allergeen voer aan te smeren.
Ja is goed voor de portemonnee natuurlijk maar die stap raad ik iedereen altijd aan om over te slaan en meteen een bloedonderzoek te laten doen, heb je meteen duidelijkheid.

Er is veel over te vinden op internet, hieronder 1 voorbeeldje:

http://www.hondenplanet.nl/immuunziekte ... j-de-hond/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

@ roos: Ik denk dat je met een allergietest moet beginnen en dan wel onder begeleiding van een goede hol. da en een dermatoloog om aan te tonen dat Max allergisch is voor graan en misschien ook wel voor andere dingen.
Begin met de oorzaak op te zoeken van de klachten en ga daarvandaan verder behandelen.
Ondertussen zou ik hem absoluut op vers zetten, ik heb gezien wat vers doet met een hond. :D En dan niet enkel op kip of op pens, daar zit ook vaak graan in.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Annette schreef:@Roos:
Sorry het is zelfs 1 nulletje teveel, uit diverse onderzoeken is gebleken dat slechts in 1% van de allergiegevallen de voeding de boosdoener is!
Daarom begrijp ik ook niet dat dierenartsen eerst altijd proberen je een zak hypo-allergeen voer aan te smeren.
Ja is goed voor de portemonnee natuurlijk maar die stap raad ik iedereen altijd aan om over te slaan en meteen een bloedonderzoek te laten doen, heb je meteen duidelijkheid.

http://www.hondenplanet.nl/immuunziekte ... j-de-hond/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het gelezen, maar of ik het er mee eens ben is weer een ander verhaal of we moeten nu langs elkaar heen praten, dat kan ook :D
Veel huid en oor/oogklachten komen bij honden toch voort uit een granen/glutenintolerantie, ik lees veel op BP of het VN natuurlijk en beleef de verhalen dan ook mee hoe honden zienderogen weer opknappen na een overstap op rauw voer zonder granen.
En of dat 1% is zou ik niet weten, het lijkt mij niet overigens maar dat is niet bewezen.
Ik heb even gegoogled en kreeg een ouder topic van BP waarin het tegenovergestelde wordt beweert, tja en zoek dan als leek maar eens uit wie er gelijk heeft.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 982.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Met de hypoallergene brokken van de da ben ik het zowiezo niet eens maar dat had ook niemand verwacht denk ik :D
In het geval van Max zou ik het nog steeds zonder test doen, zeker door mijn eigen ervaringen, maar die keuze ligt bij de to.
Ze heeft nu advies genoeg lijkt mij :)
Roos

Els schreef:@ roos: Ik denk dat je met een allergietest moet beginnen en dan wel onder begeleiding van een goede hol. da en een dermatoloog om aan te tonen dat Max allergisch is voor graan en misschien ook wel voor andere dingen.
Begin met de oorzaak op te zoeken van de klachten en ga daarvandaan verder behandelen.
Ondertussen zou ik hem absoluut op vers zetten, ik heb gezien wat vers doet met een hond. :D En dan niet enkel op kip of op pens, daar zit ook vaak graan in.
Mijn eerste idee zou het niet zijn Els.
Als ik de granen/gluten weghaal uit de voeding (ook koekjes ed) en de klachten zijn en blijven weg weet ik toch ook wat de oorzaak is?
Bij een hond met hevige klachten zoals erg veel jeuk en zichzelf kapot bijten zou ik het wel op jullie manier doen, maar met deze zo te lezen redelijk milde klachten niet :wink:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Roos schreef:
Annette schreef:@Roos:

Ik heb het gelezen, maar of ik het er mee eens ben is weer een ander verhaal of we moeten nu langs elkaar heen praten, dat kan ook :D
Veel huid en oor/oogklachten komen bij honden toch voort uit een granen/glutenintolerantie, ik lees veel op BP of het VN natuurlijk en beleef de verhalen dan ook mee hoe honden zienderogen weer opknappen na een overstap op rauw voer zonder granen.
En of dat 1% is zou ik niet weten, het lijkt mij niet overigens maar dat is niet bewezen.
Ik heb even gegoogled en kreeg een ouder topic van BP waarin het tegenovergestelde wordt beweert, tja en zoek dan als leek maar eens uit wie er gelijk heeft.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 982.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Met de hypoallergene brokken van de da ben ik het zowiezo niet eens maar dat had ook niemand verwacht denk ik :D
In het geval van Max zou ik het nog steeds zonder test doen, zeker door mijn eigen ervaringen, maar die keuze ligt bij de to.
Ze heeft nu advies genoeg lijkt mij :)
Sorry voor de late reactie; druk druk druk!
Adviezen heb ik inderdaad genoeg gekregen :) Bedankt!
Het belangrijkste punt dat naar voren is gekomen is dat het dus kan liggen aan het voer. Dat had ik nooit gedacht!
Zoals al ik eerder schreef hebben wij Max tijdelijk op carnibest gezet vanwege de continue darm -en maagproblemen waarvoor door de regulieren dierenartsen geen oorzaak werd gevonden. De homeopathische DA dacht dat het of door de voeding of door stress kwam. Daarom hebben wij ook de proef op de som genomen om een aantal maanden af te bouwen en weer over te gaan op brokken. Dit gaat perfect en onze conclusie was daarom ook stress. De ooronsteking en oogontsteking heb ik daarom ook helemaal niet gelinkt aan de brokken! Gewoon omdat ik er nog nooit van had gehoord dat voeding zoiets kan veroorzaken! Dus heel erg bedankt voor al jullie tips :klasse:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Plaats reactie