Flits beetje ziekjes

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Flits beetje ziekjes

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik maak me een beetje zorgen om Flits, hij heeft nu al een aantal nachten achter elkaar in de bench gepoept. In het begin had hij diarree, maar afgelopen nacht niet echt meer, maar toch poept hij nog in de bench.
Dus op een of andere manier kan hij het niet ophouden, alleen die arme schat laat nooit van zich horen, hij blaft niet als hij nodig moet.
Hij slaapt de laatste dagen ook alleen maar, z'n gedrag is anders, dus hij oogt wat ziekjes.
Zo vervelend dat je niet kunt vragen wat er is. Flits is m'n eerste hond, dus ik vind het ook moeilijk in te schatten wat gewoon 'niet lekker voelen' is of echt ziek zijn is.
Ik denk op dit moment misschien aan wormen, ik zag gisterochtend wat rare dingenin z'n poep, heb het alleen niet heel goed bekeken verder. (En het ruikt ook heel gek, anders dan anders, sorry voor het vieze praatje).
Ik heb de laatste 2 keren ontwormd met Exil en nou kwam ik er achter dat dat misschien helemaal niet goed is voor de hond en misschien ook niet goed werkt. Daarvoor ontwormde ik met Milbemax.
De eerste keer met exil geen problemen gehad. De laatste keer was 25-11-2011 dat ik hem ontwormd heb hiermee.
Heb geen idee of Flits zijn symptomen bij de symptomen van infectie met wormen horen. Misschien is dat het ook wel helemaal niet en is hij gewoon anders ziek.
Heb voor de zekerheid vanmorgen maar even met de DA gebeld, ik vind het namelijk moeilijk in te schatten wanneer je met je hond heen moet gaan.
Maar ik mag om 13uur even langskomen.
Dus ik zal dan wel horen wat er met m'n ventje aan de hand is.
Vast niks ernstigs :)
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Sterkte. Ik hoop dat je DA raad weet.
Afbeelding

bedankt Sharon !
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Veel beterschap voor Flits!

Ja lastig he dat je niet weet wat ze voelen :(
Keo had vorige week 3 dagen buikgriep. De eerste ochtend piepte hij nog om aan te geven dat hij er uit moest, maar de nachten daarna niet. En hij heeft er zelf duidelijk zo'n hekel aan als hij binnen poept of braakt. Zo sneu...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Arme Flits, wat vervelend dat hij niet lekker is. Hopelijk weet de dierenarts meer en knapt hij snel weer op. Beterschap.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Beterschap Flits :braaf:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Veel beterschap Flits!
Bud mis je nog steeds!
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Goed van je dat je toch even naar de da gaat met t kleine manneke, jij kent hem het best, dus als jij twijfels hebt, altijd even gaan :klasse:

En ja, je kan beter met milbemax ontwormen, maar of t daar aan ligt, dat weet ik ook niet, je zult t zometeen wel weten :)
Afbeelding
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Ach arme Flits, kan me voorstellen dat je je een beetje hulpeloos voelt omdat hij niet kan zeggen wat er is :confused: . Gelukkig is er de DA.
Veel beterschap!
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Hey bah, wat naar om dat te merken aan je hondje he :( Hoop dat de da je wat meer duidelijkheid kan geven!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Beterschap mannetje, ik hoop ook dat de da raad weet.
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Ach, arme Flits. Hopelijk knapt hij snel weer op.
Ms een kleine tip: ik zou er in de nacht een keertje uitgaan om even uit te laten want voor hem is het ook heel vervelend dat hij in zn bench poept.
Beterschap!
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ben net terug van de da.
Ze kan niet zeggen wat er precies met hem aan de hand is, omdat hij wel goed eet en drinkt en niet hoeft te braken verder. En zn temperatuur was ook goed zei ze, 38,9.
Flits vond het niet fijn als ze aan z'n buik voelde en het een beetje indrukte, dus waarschijnlijk heeft ie er wel wat last van. Maar ze kon niet echt verklaren wat er aan de hand was.
Ik moest het maar aankijken en desnoods wat rijst en kip geven. Weet niet of dat rijst en kip echt nodig is?
Flits was daar (bij de da) wel actief natuurlijk omdat het nog wel spannend is daar, allemaal mensen en dieren die hij leuk vindt. Maar nu hij weer thuis is, ligt ie gelijk weer te slapen en is wat sloom.
Ik heb voor de zekerheid toch nog milbemax gehaald, dan kan ik straks in ieder geval uitsluiten of het wormen waren ja of nee.
Verder weet ik het ook niet, hij zal ook vast niet doodziek zijn, maar ik merkte gelijk dat hij zich anders gedroeg de laatste dagen. De hele dag slapen, sjokken aan de lijn. Z'n ogen stonden/staan anders.
Dus hij heeft wel ergens last van, maar hopelijk is het een onschuldig virusje ofzo en is het straks weer over!
Bedankt voor jullie beterschapswensen. Heb ze doorgegeven aan Flits :)
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

honesto do campo verde schreef:Ach, arme Flits. Hopelijk knapt hij snel weer op.
Ms een kleine tip: ik zou er in de nacht een keertje uitgaan om even uit te laten want voor hem is het ook heel vervelend dat hij in zn bench poept.
Beterschap!
Ja klopt, dat vindt hij helemaal niks. Hij heeft in alle 8 maanden tijd nog maar 2x een ongelukje gehad. En nu opeens 4 nachten achter elkaar.
Ik kan het proberen, hem uitlaten 's nachts. Het is alleen vervelend dat de aandrang om te poepen opeens zomaar komt opzetten bij hem. Dus het kan best zijn dat ik of te laat ben en hij al wat gedaan heeft, of te vroeg en dat hij niks hoeft te doen.
Maar kan het allicht proberen :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Rijst en kip (kip wel, rijst niet) zou ik niet doen, misschien kun je zijn eten in meerdere kleine porties per dag verdelen?
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik dacht al dat de rijst niet zo'n goed plan was. Graanproduct he.
Ja ik kan z'n eten gemakkelijk verdelen in kleine porties hoor, geen probleem. Hij heeft vanmorgen ook maar een beetje gehad en net ook nog een beetje. Geef nog wel 2x een kleine portie vandaag.
Hopelijk knapt ie snel weer op. Ik denk dat ie ook niet mee slaapt als hij eenmaal z'n bench bevuild heeft. Wel gek dat de aandrang juist 's nachts steeds op komt zetten. Hopelijk is het snel weer normaal. :)

Mannetje ligt lekker onder z'n dekentje
Afbeelding
Plaats reactie