aan de diarree en weer die oortjes:(

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Vanavond eindelijk weer een beetje (en YEAH ook goeie! :D ) ontlasting, dus direct naar de da geweest.. En wel hoor.. Giardia... :( :( :( Arme Tabor :(
Gelijk medicatie meegekregen waar we morgen mee gaan beginnen, evenals de schoonmaak.. Ik zie dat gekookt water voldoende is, maar dettol geeft me wel een prettiger idee, dus dat ga ik nog maar ffies halen.. :wink: Maar wat ik met het tapijt ga doen? Heb helaas geen stoomreiniger ofzo.. Dat lijkt me nog een optie, maar verder? Stofzuigen is nog niet voldoende.. Dus maar eens in de buurt rondvragen of iemand deze heeft :wink:
Ik heb nog wel het idee om in de buurt een briefje op te hangen, want ja.. Daar zouden we makkelijk andere besmet kunnen hebben met de waterdunne diarree en de vochtige en koude omstandigheden maken het voor de cystes ook ideaal om "bewaard" te blijven :?
Nou de grote schoonmaak kan dus beginnen! En hopelijk is Tabor dan straks weer Giardia vrij :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fijn dat er een oorzaak gevonden is, het is alleen niet een fijne :(
Misschien kun je een stoomreiniger huren?
Sterkte met het schoonmaken en je mannetje, ik hoop dat hij er snel weer bovenop is.
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Bah wat een vervelende uitslag. Hier ook helaas ervaring met giardia. Wij hebben de vloer enz schoongemaakt met dettolspray en water. Verder alles uit de bench gewassen. En bij ons was het toen gelijk weg. Wij hebben dus geen overdreven schoonmaak gehouden. Ook geen stoomreiniger gebruikt. Nu is het wel zo dat Tara ook niks in huis heeft gedaan.. Ik weet niet of dat nog uit maakt? Ik hoop voor jullie dat dat snel over is! Sterkte ermee.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Arme Tabor. Hopelijk knapt hij nu weer snel op! En jij succes met de grote schoonmaak!
Knuffel voor je mannetje :)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Arm ventje :(
Gelukkig wel een oorzaak gevonden die je nu goed aan kan pakken, hopelijk is je mannetje snel weer de oude!
Heel veel beterschap voor Tabor en suc6 met de schoonmaak.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Beterschap met je ventje
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Arme Tabor, heel veel sterkte :braaf:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Venz2011 »

Arm kereltje, veel succes met schoonmaken en sterkte hoor. :zuigen:
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dank jullie wel allemaal! Zo vervelend als je je ventje al een tijdje zo ziet schommelen met ontlasting en dan nu eindelijk de oorzaak..
En dan is het forum toch erg prettig om je verhaal of "probleem" te delen en soms nuttige tips te krijgen of gewoon meedeleven :D Het doet iig goed :D

Het zal wel even werk zijn.. Het advies was op dag drie en vijf grote schoonmaak te houden. Dus zondag zijn we aan de beurt. Nagoed, het is ffies door je huis heen bikkelen en dan hopelijk gewoon goed schoon!

@ Roos, ik geloof dat mijn oma een stoomreiniger heeft! MAar die krijg ik tot op heden nog niet te pakken :( Maar misschien dat ik die mag lenen, scheelt toch weer :wink:
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

als er een Boels verhuur punt bij je in de buurt is dan kan je ze daar huren.
Veel sterkte met Tabor :knuffel:
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

:( giardia is vervelend wat balen dat het dat is
veel beterschap, tegen mij zeiden ze dat hond ook in bad moest
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Mijn Da zegt dat je juist geen kip/rijst moet geven maar gewoon meerdere keren per dag een klein portie van het eigen voer.
Door over te stappen op andere voer raken de darmen en de darmflora juist van slag. Farmfood versvlees in volgens mij prima, zit juist geen bindmiddel in zoals vroeger met de Rodischijven wel was.
Na diarree juist pens geven om de darmflora weer terug te normaliseren, er bestaat ook goede prébiotica voor honden (geen mensenspul gebruiken).
Hoop dat het snel weer beter is
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

De stoomreiniger van mn oma is binnen:) Gister en vandaag is vriendlief flink in de weer geweest in de keuken met schoonmaken, ik heb de bench, kussen, kleedjes en speelgoed gewassen.. Van de week nog maar eens met de dwijl en stoom machine in de weer. Ik heb eigenlijk geen idee hoe vaak er schoongemaakt moet worden?
Ik lees dat op de derde en vijfde dag dit moet gebeuren. Maar wij meoten eerst 5 dagen panacur geven, daarna twee weken rust en daarna nog eens drie dagen. Daarna moeten we weer drie dagen ontlasting opvangen..
In die periode zal ik ook nog wel schoonmaken, wil dat stomme beestje compleet uitroeien.. Maar iedere keer alles grondig?

Morgen ga ik trouwens toch nog maar eens de da bellen, Tabor is vanaf vrijdag avond eigenlijk heel aanhankelijk en enorm aan het piepen.. We negeren het maar, gaan wel regelmatig naar buiten (mocht het toch last van diarree zijn..) maar eigenlijk gaat de ontlasting momenteel wel oke. Het is wel wisselend qua structuur, maar geen spuitpoep meer.
Maar ik vraag me af wat ik nu met dat piepen moet:( Heeft mn scheetje pijn? Ik voel me er zo vervelend onder:(
Vandaag zijn we erg in de weer geweest vanwege het schoonmaken, dus de rust was ook bij Tabor ver te zoeken.
Soms zou het toch zo fijn zijn als ze gewoon konden zeggen wat er aan de hand was :(
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

:( Vervelend Giardia, Fayth heeft het ook gehad.

Wij moesten Fayth ook in bad doen op de 2de dag van de kuur en de 5 de dag. De drink en voer bakken die moest ook schoongemaakt.

Sterkte en Beterschap hopelijk is hij er gauw weer bovenop.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

De voer en drink bak gaan nu inderdaad dagelijks de vaatwasser in, die kan lekker goed heet:D Dan maar wat extra draaibeurtjes, maar wil dat mn vriendje zo snel mogelijk weer de oude is!
De ontlasting is (klop ik even af) de afgelopen keren eigenlijk mooi compact :D Dus dat is wel weer prettig :)

De da assistente vertelde mij dat wij de eerste zijn die bellen met de opnmerking dat de hond aanhankelijk wordt.. Ik kan er ook niks aan doen, dat merken wij :lol: Maar waarschijnlijk zijn wij (ik was er in het begin echt een beetje downie onder! mn scheetje was ziek en ook nog met de ziekte die ik vanaf het begin best bevreesd heb.. Nagoed zo zie je maar :? Nooit te veel druk om maken want je weet het toch nooit.. En nu gaan we gewoon door tot Tabor wee helemaal tip top is!

Vandaag moest ik weer gewoon aan het werk, dat vond ik wel vervelend. Kom ik thuis bij een blaffende hond? Maar nee, dat viel gelukkig erg mee:) Tabor lag lekker in zn benchie en we hebben vanmiddag weer een lekker groot rondje om gelopen :D Toch wel erg fijn als je hond weer wat relaxder is :D
Plaats reactie