aan de diarree en weer die oortjes:(

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

aan de diarree en weer die oortjes:(

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

En daar gingen we toch maar weer naar de dierenarts. We zijn dat Tabor een jaar was voor de laatste keer heengeweest en toen bleek zijn rechter oor beginnend ontstoken te zijn.. Dus we kregen Aurizon mee, dit heeft eigenlijk best goed geholpen, wat een zooi kwam eruit!! Daarna ben ik gaan onderhouden met Puur oor, ik las hier veel positief over! De dierenarts was er wat minder over, ivm de alcohol die erin zit wie weer irritatie kan oproepen.. Nagoed, dat kan per hond verschillen, ik heb er zelf veel positieve verhalen over gelezen dus vond het zeker positief.

Anderhalve week geleden hebben we de nest reunie gehad, waar ineens diarree gezien werd. Daar waren we verbaasd over, want waar kwam dat ineens vandaan? Evengoed goed op gelet, we hebben het een paar dagen aangekeken en de ontlasting was wisselend.. Dus een paar dagen aan de kip en rijst... De ontlasting was iig niet meer zo dun, wel slap nog.. Maar het was weer een redelijke drol.. De kleur was wel vreemd, maja kip en rijst.. Kan daar aan liggen. Nadat dat wat stabiel was, zijn we weer over gegaan op zijn vers vlees Farmfood. Daar ging hij rijdelijk snel weer van aan de race! En echt weer waterdun :( Dus na overleg met de da toch maar opvangen en op naar de dierenarts. Morgen word dag 3 dat we aan het opvangen zijn en gaat de ontlasting voor een giardia test (blijf het een vreselijk naar idee vinden, maar beter uitgesloten dan....)
De dierenarts heeft alles even nagekeken en weer kwam Tabor zijn rechteroor naar voren, vies en ontstoken.... Ik onderhield het wekelijks met puur oor, dus dat werkt bij TAbor dan dus niet goed denk ik dan maar.. Dus morgen nog maar terug voor een ander spulletje..
Voor de diarree kregen we Canikur Pro mee, daar krijgt hij nu 5 keer (in 2,5 dag) 6 ml, dit is aanvullend dierenvoeder voor honden ter ondersteuning van de natuurlijke darmflora.
Tabor heeft de laatste 2 uitlaatbeurten trouwens niet gepoept, wat de afgelopen keren toch eigenlijk bijna iedere wandeling wel weer raak was :(
Verder merk ik niks aan Tabor, hij is levendig, komt graag spelen en is eigenlijk gewoon aanwezig zoals altijd.. Eet ook gewoon graag zn maaltje en drinkt goed (gelukkig!!!)
De da attendeerde mij er wel op, ondanks ze erg te spreken was over het vers voeren dat het vaak niet volledig voer is. Dat er, zeker voor de opgroeiende honden, niet altijd alles inzit.. Dat kan ik laten onderzoeken in Utrecht.. Ik voer zelf naast de farmfood, 1 keer per week een runderstrot ipv voer, en extras een ei (rauw en helemaal), en wat verse knoflook.. Af en toe een stukje fruit als ik zelf wat eet en als we wat trainen dan gedroogde rund.. En natuurlijk wat kauwspul als die witte runderhuid staafjes, runderpens of long.. Maar in de kauwgerei in mate..
Je gaat gewoon twijfelen.. Als jonge hond zijn we zo in de weer geweest met hem, bijna wekelijks anders om de week had hij wel eens een diarre poepje.. Was het wat van de grond, was het wat kauwgerei... Maar sinds we op vers voer over zijn ging dit echt super!! Ook lekker kauwspullen ging goed.. Dus later ook was extras als een ei, broodje, knoflok...
Zou het voer, terwijl er compleet op staat dan neit helemaal compleet zijn :confused:
Het kan ook ngo zijn dat het toch iets chronisch is.. Maar dan hebben we de afgelopen tijd wel een zeer geoie tijd gehad! En dan nu, het is anderhalve week aan de gang, weer prut..
Het zit me allemaal ffies een beetje hoog, al die troepjes die je dan weer aangeboden krijgt, de dingen die je erover hoort of leest.. Soms weet ik het ook gewoon eventjes niet meer..

Ik moest het ffies kwijt, vanavond maar weer eens zien wat voor ontlasting we hebben en dan morgen inleveren bij de da en dan toch maar weer voor een ander oorsmeerseltje kijken wat we na de aurizon gaan gebruiken..

Zo naar om te zien dat er toch iets niet helemaal goed is met je lieverdje :( Ik hoop dan ook dat we erachter komen wat er aan de hand is met zn ontlasting of dat het iig gauw over is!! :klasse:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Wat vervelend.

Voorlopig bij diarree enkel gekookte kip geven, geen rijst. Het kookwater kun je gebruiken als drinkwater. Tegen de diarree zou ik zelf kiezen voor Okugest http://www.vsm.nl/okugest-diarree" onclick="window.open(this.href);return false; of voor isogel. http://www.medpets.nl/isogel/?gclid=CKL ... 3godJkmzyA" onclick="window.open(this.href);return false;

Behalve puur oor vind ik Espree ook erg fijn in het gebruik.

Beterschap.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Is er als eens gedacht aan allergie??
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Wat vervelend voor Tabor, maar ook voor jou natuurlijk.
Flits is ook een klein weekje ziekig geweest en ik vond het helemaal niks, dus kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt!
Wat raar dat Tabor steeds diarree krijgt.
Kon hij eerder wel goed vers vlees van Farmfood verdragen?
Ik heb geen idee hoor waar het aan kan liggen.
Er zijn zitten vast ergens ingredienten in waar Tabor misschien niet zo goed tegen kan.
Ik hoop dat ie snel weer opknapt! Zowel de diarree als z'n oor(tjes)!
Knuffel voor hem en beterschap :)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Els schreef:Wat vervelend.

Voorlopig bij diarree enkel gekookte kip geven, geen rijst. Het kookwater kun je gebruiken als drinkwater. Tegen de diarree zou ik zelf kiezen voor Okugest http://www.vsm.nl/okugest-diarree" onclick="window.open(this.href);return false; of voor isogel. http://www.medpets.nl/isogel/?gclid=CKL ... 3godJkmzyA" onclick="window.open(this.href);return false;

Beterschap.
Ik heb alleen gelezen dat honden espree niet zo fijn vinden in gebruik omdat het een klein beetje zou prikken?
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Kijk eens op de site van praktijk Maasduyn, zij kan je ws wel helpen. Ik heb hele goede berichten gehoord over deze (goedkope) allergie test dmv het opsturen van haren.
Ik zou denken dat hij ergens allergisch op reageert; ms voer (in farmfood zitten granen). Als hij allergisch is voor granen gaat dit vaak samen met oorontstekingen :wink:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

sharon66057 schreef:
Els schreef:Wat vervelend.

Beterschap.
Ik heb alleen gelezen dat honden espree niet zo fijn vinden in gebruik omdat het een klein beetje zou prikken?
Max reageert bij onstoken/ bijna ontstoken oortjes beter op Espree dan op Puur, vanwege de alcohol die is toegevoegd aan Puur. je ruikt ook duidelijk verschil.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Irene
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Irene »

Hoi,

Ik ga met Annette mee, zou zomaar een allergie kunnen zijn, zo begon het bij Sem ook, omdat je ook zegt dat Tabor geen zieke indruk maakt, vandaar.
Wat je nog kan proberen is pro-biotica.
En ik zou nu zeker geen andere dingen geven, alleen het voer dat je mee hebt gekregen.
Sterkte, hopelijk is je manneke snel weer opgeknapt.
Groetjes van Irene en lebbers van Bono en Sem.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Vervelend, heb je er op gelet dat als hij zo'n wit kauwding krijgt of hij dan de dag erna aan de race gaat?
Asta had giardia, best lang mee bezig geweest. We zijn overgestapt op kvv, maar van die witte kauwdingen spuit het er binnen een halve dag weer uit. Daar kan ze dus echt niet tegen.

Verder allergietesten bij honden zijn heel erg duur, want het is puur beetje gokken waar je denkt dat de hond allergisch voor is. Mijn da dacht aan rund ivm kauwbotten, maar rund compleet krijgt ze o.a. en niks aan het handje.

Ik zou trouwens niet van voer veranderen iedere keer want daar kan de maag ook van slag gaan, wat andere da zei was voer meerdere keren per dag hele kleine beetjes van haar eigen voer,

Veel beterschap in ieder geval.
honesto do campo verde

AnP schreef:Vervelend, heb je er op gelet dat als hij zo'n wit kauwding krijgt of hij dan de dag erna aan de race gaat?
Asta had giardia, best lang mee bezig geweest. We zijn overgestapt op kvv, maar van die witte kauwdingen spuit het er binnen een halve dag weer uit. Daar kan ze dus echt niet tegen.

Verder allergietesten bij honden zijn heel erg duur, want het is puur beetje gokken waar je denkt dat de hond allergisch voor is. Mijn da dacht aan rund ivm kauwbotten, maar rund compleet krijgt ze o.a. en niks aan het handje.

Ik zou trouwens niet van voer veranderen iedere keer want daar kan de maag ook van slag gaan, wat andere da zei was voer meerdere keren per dag hele kleine beetjes van haar eigen voer,

Bij praktijk Maasduyn kost een allergietest E 42,50 en het is echt de moeite waard dat te proberen. Ik heb er goede berichten over gehoord!!
Irene
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Irene »

honesto do campo verde schreef:
AnP schreef:Vervelend, heb je er op gelet dat als hij zo'n wit kauwding krijgt of hij dan de dag erna aan de race gaat?

Bij praktijk Maasduyn kost een allergietest E 42,50 en het is echt de moeite waard dat te proberen. Ik heb er goede berichten over gehoord!!
Let wel, bij die praktijk moet je haren opsturen he, daar kunnen ze echt niet alles aan zien, een allergietest kan bij mijn weten alleen maar goed beoordeeld worden d.m.v. een bloedtest.
Groetjes van Irene en lebbers van Bono en Sem.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Dat klinkt goed, maar vind de info een beetje vaag. Als er op zoveel verschillende dingen getest word waarom hebben dierenartsen het over honderden euros en bij haar maar 42,50? :confused: klinkt een beetje too good to be true

oh ja en wat boven mij gezegd word bloedtesten zijn normaal gesproken de allergietesten. Van haar kan je ook wel het een en ander afleiden maar volgens mij geen compleet plaatje
honesto do campo verde

In mijn ogen zijn granen/gluten, kippeneiwit, graspollen en mijten de meest voorkomende allergieen bij honden en daar is de haar-test uittermate geschikt voor :wink:
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Ik weet eerlijk gezegd niet of het een allergie is, zou misschien nog wel zo kunnen zijn. Maar ik vind het wel apart dat het na toch een aantal maanden dat het goed gaat met de ontlasting, want sinds hij over is op farmfood vers vlees is zijn ontlasting echt stukken beter en geen race gehad meer! En nu dan ineens weer.. zou je dat dan niet eerder gezien moeten hebben?

@asta
Op de runderhuid staven en dan bedoel ik die bruine, daar gaat Tabor van aan de race inderdaad. Deze geven we dan ook niet meer, de witte doen het beter, maar hij krijgt niet van die grote.. Als het al een grote is dan haal ik hem op een gegeven moment weer weg.. Voor de volgende dag;) Daar reageerde hij dan niet op door aan de spuit poep te gaan :)
En dit geven we echt niet veel, hij krijgt echt 2 keer in de week wat lekkers of iets. En om het een beetje pittiger te maken, zodat zijn tanden wel schoon blijven wilde ik graag een maaltijd vervangen waar hij echt op moest kauwen. Dat is die runderstrod geworden. Daar reageerd hij wel op qua ontlasting in het begin, dunner . Maar dat kon weer te maken hebben met en het wennen met verteren hiervan. Plus het is alleen wat vlees en kraakbeen, dus niet iets wat het geheeld verhard.. Wat het bot wel doet.. Dusja, na daar wat meer over gelezen et hebben schrok ik daar neit meer zo van..

Maar nu was de ontlasting dus niet wat zachter/ diarree maar echt spuitpoep. Hoewel het sinds gister dus eigenlijk wel ietsje beter gaat. De ontlasting is niet meer iedere wandelbeurt spuit, maar nog 1 of 2 keer per dag en dan zit er wat smeuige ontlasting (niet hard maar wel vastig) en wat waterig slijm erbij..
Ik ga vanmiddag weer ffies naar de da, moet toch ngo ontlasting afgeven. Eens kijken wat er uit de test komt en dan kijken we dit goedje maar eens aan wat dit voor uitwerking heeft.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Kun je niet eens Smuldier proberen te geven en dan de glutenvrije variant?
Verder kun je de kvv goed aanvullen met bijvoorbeeld andere complete kvv soorten (andere diersoorten) of dmv wat je nu al een beetje doet, met strot, stukje spiervlees en misschien een nek oid.
Er wordt ook niet voor niets aangeraden om diverse kvv soorten af te wisselen, dit is omdat je zo afhankelijk bent van wat de fabrikant er in doet.
Maar goed, om diervoeder compleet te mogen noemen moet het wel aan een bepaalde norm voldoen, net zoals brokken overigens.

Beetje dubbel ook van jouw da, aan de ene kant is zij goed te spreken over kvv maar aan de andere kant is het niet compleet genoeg :confused:
Ik ben trouwens reuze benieuwd waar zij deze uitspraak op baseert, heeft zij het laten onderzoeken dan?
Plaats reactie