Balou een speelkameraad

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
balou_boefje

Ongelezen bericht door balou_boefje »

Ik heb met de DA gebeld vanmorgen en die zei me dat het qua ras niet uitmaakte wat voor soort reu erbij komt.
Wel is het verstandig om Qinto te laten castreren wat wij zo snel mogelijk laten doen, verder is het een kwestie van goed opvoeden,honden cursus etc.
Dan moet het goedkomen!
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Heel veel geluk met je gezinsuitbreiding! :)
en het zal vast goed komen met je mannen :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

balou_boefje schreef:Ik heb met de DA gebeld vanmorgen en die zei me dat het qua ras niet uitmaakte wat voor soort reu erbij komt.
Wel is het verstandig om Qinto te laten castreren wat wij zo snel mogelijk laten doen, verder is het een kwestie van goed opvoeden,honden cursus etc.
Dan moet het goedkomen!
Sorry hoor, maar wat een domme kreet van jouw da om te zeggen dat het qua ras niet uitmaakt wat voor reu er bij komt :?
Denk je nu zelf ook dat je met een labje er bij net zoveel risico loopt op problemen onderling?
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Roos schreef:
balou_boefje schreef:Ik heb met de DA gebeld vanmorgen en die zei me dat het qua ras niet uitmaakte wat voor soort reu erbij komt.
Dan moet het goedkomen!
Sorry hoor, maar wat een domme kreet van jouw da om te zeggen dat het qua ras niet uitmaakt wat voor reu er bij komt :?
Denk je nu zelf ook dat je met een labje er bij net zoveel risico loopt op problemen onderling?
Tsja, dit bewijst maar weer 'ns dat een DA over het algemeen weinig verstand heeft van gedrag....
Het is zeker geen kwestie van louter goede opvoeding en begeleiding, helaas! En castratie kan helpen, maar dat verandert het karakter nu eenmaal niet.
Wellicht toch handig om eens te rade te gaan bij eigenaren van Amerikaanse staffords, dan hoor je hun ervaringen uit eerste hand. Bijv op het Hondenforum.
Afbeelding
Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010
balou_boefje

Tsja Idd ze hebben tegen mij gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Heb allerlei vragen gesteld en kwam er dus zo op neer.
Dat ook andere reuen onder elkaar wel ruzie hebben.
Ik heb me aangemeld bij staffordforum en ga hier zeker vragen stellen.
Snap wel dat jullie het beste met ons voor hebben hoor :wink:
Voel me nu best wel wat rottig,want heb de beste bedoelingen met Quinto en natuurlijk voor Baloutje helemaal.
En zal dan ook erg me best doen.
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

balou_boefje schreef:Tsja Idd ze hebben tegen mij gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Voel me nu best wel wat rottig,want heb de beste bedoelingen met Quinto en natuurlijk voor Baloutje helemaal.
Aan jouw goede bedoelingen twijfel ik absoluut niet :wink:
Het zou alleen zo jammer zijn als je door verkeerde informatie aan iets begint waar je achteraf spijt van zou krijgen.
Het feit dat je daar al de DA over hebt gebeld met allerlei vragen vind ik al super!
Afbeelding
Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Zeeuwse labjes schreef:
balou_boefje schreef:Tsja Idd ze hebben tegen mij gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Het zou alleen zo jammer zijn als je door verkeerde informatie aan iets begint waar je achteraf spijt van zou krijgen.
Het feit dat je daar al de DA over hebt gebeld met allerlei vragen vind ik al super!
Goed dat jij je aangemeld hebt bij het staffordforum, mijn dochter heeft vier engelse staffords en het gaat bijna altijd goed omdat ze aan elkaar gewend zijn.
Bijna dan, want als er ook maar een speeltje slingert of er gaat even iets anders met voeren bijvoorbeeld klappen er wel twee in elkaar :shock:
Afschuwelijk om te zien (ik ben er een keer bij geweest) en ik denk niet dat dit iets is wat jij Balou aan wil doen.
Van haar honden zit het grootste gedeelte in de bench als zij weg (ze mogen er per tourbeurt uit blijven) gaat omdat ze gewoon niet betrouwbaar zijn met elkaar.
Voor mensen zijn het doorgaans fijne honden, met honden ligt dat toch vaak iets anders :wink:
Wij zien elkaar ook bijna niet meer door de honden, het is gewoon niet verenigbaar met elkaar.

En het klopt dat andere reuen ook wel eens mot hebben en dan loopt het niet zo'n vaart meestal, maar juist bij deze honden is de (vecht) drift zo hoog dat zij rood voor de ogen worden zeg maar.
En aan dat ingefokte vechtinstinct doe je helemaal niets, ook niet opvoeden oid, alleen heel goed oppassen met andere honden.
Dit is wel iets waar je voor kiest als je hem in huis neemt, ontspannen losloopwandelingen zullen in de toekomst niet meer ontspannen zijn, zo niet onmogelijk.
balou_boefje

Zeeuwse labjes schreef:

Toen ik vanavond aan het wandelen was met Balou en Quinto kwam ik een voor mij onbekende man tegen die zei dat Quinto hem bekend voorkwam, hij riep Quinto en die reageerde meteen op deze man(positief) terwijl we in gesprek waren vertelde hij me dat Quinto half stafford half pitbull is.
Deze man bleek Quinto vanaf zijn 8e week te hebben opgevoed samen met een zusje van Quinto, tot de dag dat mijn kennissen hem hebben gekregen.
balou_boefje

Afbeelding

Quinto en Balou :verliefd1:
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Ze zijn wel lief samen... :verliefd1:
balou_boefje

Guus schreef:Ze zijn wel lief samen... :verliefd1:
Dat zijn ze zeker :verliefd1:
balou_boefje

Ik heb vandaag contact gehad met het oude baasje van Quinto.
En we hebben overlegd en dingen besproken.
Ik heb er vannacht echt wakker van gelegen en denk er over na om Quinto toch maar eerst weer terug te brengen en dan maar verder op zoek te gaan naar een goed baasje.
Balou is sinds vanmorgen ook een beetje aan et grommen tegen Quinto :( :( er was gisteren niks aan de hand.

Toen ik van bed af kwam lag Quinto lekker in de gang te slapen. In de bench piepte hij erg hard.
Ik heb overal informatie weg gekregen en Quinto is nu nog schattig lief en zo maar hij word ouder en het stafford ras is gewoon heel anders.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik denk dat je een heel erg verstandig besluit neemt!! Een staff reutje bij een teef gaat doorgaans nog wel, maar een reu bij een reu is gewoon enorm tricky. Als je er ervaring mee hebt is het wel te doen, maar het is goed opletten, goed lezen en heel erg ervaren zijn om gevaren te voorkomen. Succes met het zoeken van een huisje voor Quinto!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

ik denk dat het een wijs besluit is. Succes met zoeken naar een goed baasje voor Quinto
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wij hebben dat ook met onze herplaatser gehad. Was een cane corso reu van 2 jaar.
Eerste dag ging prima, 2de dag mocht basco van hem niet bij ons komen om te kroelen en gromde hij steeds tegen basco en de 3de dag wilde hij basco ( terwijl basco sliep ) uit het niets aanvallen. We hebben hem toen meteen naar de oude eigenaar terug gebracht.
Ook wij waren gewaarschuwd maar omdat het dag 1 meteen goed ging wilde we het proberen maar helaas lukte dat dus ook niet.

Verstandig dat jullie hebben overlegd en vanuit hun een nieuwe eigenaar gaan zoeken. Jammer genoeg gaat het niet altijd goed :(
Plaats reactie