Hoeveel kvv?
-
Nicky
Hoeveel kvv?
Mijn pupje is helemaal over op KVV. Ze is erg gevoelig op de darmen en reageert dan ook erg slecht op brokken. De eerste paar dagen heeft ze Smuldier gehad, maar na onderzoek toch maar wat anders gehaald (carnibest en darf eko)
Nu mijn vraag; hoeveel moet ik mijn kleintje nu voeren? Ze weegt nu zo'n 10.5 kilo en de richtlijnen die ik lees is zo'n 50 gram per kilo lichaamsgewicht voor pups. Klopt dit? Ik voer verder wel op het oog, maar een beetje een richtlijn is wel prettig.
Van Smuldier merkte ik dat ze erg veel nodig had (800 gram p/d). Kreeg ze minder dan liep ze tot de volgende maaltijd te piepen omdat ze zo'n honger had. Lijkt me ook niet zo fijn voor haar.
Nu mijn vraag; hoeveel moet ik mijn kleintje nu voeren? Ze weegt nu zo'n 10.5 kilo en de richtlijnen die ik lees is zo'n 50 gram per kilo lichaamsgewicht voor pups. Klopt dit? Ik voer verder wel op het oog, maar een beetje een richtlijn is wel prettig.
Van Smuldier merkte ik dat ze erg veel nodig had (800 gram p/d). Kreeg ze minder dan liep ze tot de volgende maaltijd te piepen omdat ze zo'n honger had. Lijkt me ook niet zo fijn voor haar.
-
laika
- Speurneus

-
Nicky
-
Michel
- Snuffelneus

Noa krijgt sinds kort KIVO. Ik wissel dit om de dag af met brokken van Eukanuba. Ze weegt ook tussen de 10 en 11 kilo en krijgt dan een rol van 500 gram die ik verdeel in 3 porties.
Ik heb het idee dat als ik er een hele rol neer leg dat ze die ook in een keer op eet, volgens mij heeft ze altijd honger. Maar tot nu toe zit ze mooi op de groeicurve die ik van de dierenarts heb gekregen. Het gaat dus prima.
Ik heb het idee dat als ik er een hele rol neer leg dat ze die ook in een keer op eet, volgens mij heeft ze altijd honger. Maar tot nu toe zit ze mooi op de groeicurve die ik van de dierenarts heb gekregen. Het gaat dus prima.
-
Dominique en Bo
- Snuffelneus

-
Jutta
- Speurneus

neem even een kijkje op http://www.gelukkigdier.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar kun je uitrekenen hoeveel per dag nodig is. Als ik het gewicht van Nicky invoer en ga uit van 10 % van haar lichaamsgewicht dan komen ze daar uit op iets van 1 kg per dag.
Als puppy hebben ze meer nodig maar dat verschilt per hond. Je moet het gewoon een tijdje bekijken. Wordt ze mager voer je meer, wordt ze te dik dan minder.
Als puppy hebben ze meer nodig maar dat verschilt per hond. Je moet het gewoon een tijdje bekijken. Wordt ze mager voer je meer, wordt ze te dik dan minder.
bedankt Sharon !
-
Nicky
-
daantje
-
elliette
- Kleine hondenneus

Ik ga met onze pup Bella nu ook over op kvv van Lotgering, van die brokken wordt ze een poepmachine. Als ze kvv krijgen is dat zo veelminder, ik ben een voorstander van vers. Lotgering is heel erg betaalbaar en alle honden gaan er veel mooier uit zien.
Zelf zou ik aanraden of vlees of brok te voeren, dit ivm de veschillende manier van verwerking met maagsappen e.d.
Op wwww.voernatuurlijk.nl kun je heel veel info vinden.
Succes allemaal.
Zelf zou ik aanraden of vlees of brok te voeren, dit ivm de veschillende manier van verwerking met maagsappen e.d.
Op wwww.voernatuurlijk.nl kun je heel veel info vinden.
Succes allemaal.
-
kaj
hoeveel kvv
wij geven onze pup (12 weken) nu een dag in de week prins vers vlees(diepvries)de overige dagen 250 gram prins croque brokken ( performance) dit in overleg net een deskundige.
Voor dit experiment hebben we hem 7 dagen lang alleen vlees gegeven.
Dit bevalt prima.
Voor dit experiment hebben we hem 7 dagen lang alleen vlees gegeven.
Dit bevalt prima.
-
kaj
-
roef
- Speurneus

roef had als pup een kniebandblessure en moest 6 weken verplichte bench rust houden,ik gaf hem zijn kvv in de kong zodat hij lekker lang bezig was.
dit zou voor kaj ook een optie kunnen zijn natuurlijk
zeker als je het nog even in de vriezer legt dan schrokt hij het echt niet meer op hoor.
plus dat je met kvv al 100% beter voert als met brok,maar dat is mijn onbescheiden mening
dit zou voor kaj ook een optie kunnen zijn natuurlijk
zeker als je het nog even in de vriezer legt dan schrokt hij het echt niet meer op hoor.
plus dat je met kvv al 100% beter voert als met brok,maar dat is mijn onbescheiden mening