loops

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

loops

Ongelezen bericht door katy »

hallo allemaal,

katy is loops geworden, vandaag de eerste druppeltjes gezien , maar gisteren ook denk ik nu :oops:

en ik zit met wat vraagjes :oops:

Hoe moet ik Katy uitlaten ,waar moet ik op letten , schieten mannetjes honden gelijk naar haar ?

wel of niet een broekje aan ? met broekje geen druppeltjes
zonder broekje kan ze zich schoonmaken

Waar moet ik allemaal op letten ?

hoe lang zijn ze loops ?

ach jee mijn kleine meid :verliefd1:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Gefeliciteerd, ze is nu echt pup-af die dame van jou :lol:
Wat ik altijd doe, is in de weken dat ze hier loops zijn, de wekker heeeeeeeel vroeg laten afgaan en dan rond 5 uur half 6 een flink stuk gaan lopen in een gebied waar ze ook lekker los kunnen. Als ik dan een hond mocht tegenkomen (meestal niet om die tijd ) dan lijn ik mijn hond even aan en roep naar de andere wandelaar of die hetzelfde wil doen. Broekjes gebruik ik niet. Een hond is niet om aan te kleden vind ik :wink:
Hier staat een emmer/dweil in de woonkamer en als er drupjes liggen gaan we er met de dweil langs. De banken leggen we dekens op die na de loopsheid in de was gaan. We ontwijken zoveel mogelijk andere honden en overdag lopen we vooral in de wijk, waar honden aangelijnd moeten zijn. aLs er toch een reu losloopt, dan ga ik achter de billen van mijn meisje staan en pak de reu bij zijn nekvel/halsband, zodat hij er niet achterop kan klimmen.
Pas rond de 15e dag, als de dames echt dekrijp zijn, gaan ze ook niet meer heel vroeg los, omdat ze dan zelf ook nog wel eens op zoek willen gaan naar een mooi heerschap en dat is natuurlijk niet de bedoeling :wink:
De loopsheid verschilt per hond, maar gemiddeld duurt het zo'n 3 weken.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
margré
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margré »

Je kleine meid is een grote meid geworden van harte gefeliciteerd

Hier nu 2 dames loops en hebben geen broekje aan
Net wat Dorien zegt ze houden zich zelf wel schoon en anders is de dweil een uitkomst

Worden alleen nu aan de lijn uit gelaten anders gaan ze er vandoor en dat willen we niet
En heren houden we op afstand door het zelfde te doen als Dorien zegt

Succes de komende plus minus 3 weken :wink:
Groetjes Margré
Lebber Hope
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Wij hadden Zyva wel een broekje aangedaan. Ze verloor echt veel bloed, niet zo maar wat druppeltjes! Ik had gewoon een paar jongensonderbroekjes bij de Wibra gekocht en daar een gat voor haar staart ingeknipt. Ze liet ze hartstikke goed zitten. 's Nachts in de bench had ze niks aan, ik gooide gewoon elke dag haar dekentje in de was. Buiten inderdaad steed aan de lijn, vooral als ze hoogloops is want dan willen ze er inderdaad zelf nog weleens vandoor gaan. Zyva deed toen zelfs haar staart aan de kant voor een schaap die we tegen kwamen :oops: !! Succes met je meisje, 3 weekjes zijn zo weer om.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Katy is nu een echte dame :D

Toen Miep de eerste keer loops was hadden we geen broekje gebruikt. Maar omdat ik niet de hele tijd achter haar aan wilde lopen met een doekje (mevrouw maakte zelf niet veel schoon) en de woonkamervloer ongelakt hout is deden we dat de tweede keer wel. Idd een kinderboxershort met een gat voor de staart icm een inlegkruisje. En dat ging prima!
Als we weg waren en 's nachts had ze dat niet, maar dan zitten de meiden ook niet in de woonkamer.
Heb me wel een keer rotgelachen toen ik terug kwam van een lang bad en vriendlief beneden de boel wel in de gate zou houden. Not! Hij zat op de bank met de laptop, onderbroekje lag ergens midden in de kamer en Miep kwam mij vrolijk begroeten met een inlegkruisje in haar bek :lol:
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door katy »

M_n_q_e schreef:Katy is nu een echte dame :D

Toen Miep de eerste keer loops was hadden we geen broekje gebruikt. Maar omdat ik niet de hele tijd achter haar aan wilde lopen met een doekje (mevrouw maakte zelf niet veel schoon) en de woonkamervloer ongelakt hout is deden we dat de tweede keer wel. Idd een kinderboxershort met een gat voor de staart icm een inlegkruisje. En dat ging prima!
Als we weg waren en 's nachts had ze dat niet, maar dan zitten de meiden ook niet in de woonkamer.
Heb me wel een keer rotgelachen toen ik terug kwam van een lang bad en vriendlief beneden de boel wel in de gate zou houden. Not! Hij zat op de bank met de laptop, onderbroekje lag ergens midden in de kamer en Miep kwam mij vrolijk begroeten met een inlegkruisje in haar bek :lol:
aah wij hadden ook een onderbroek met een gat gedaan maar we keken heel even niet en toen lag dat bij ons en zij was weg

@ iedereen Wij hebben dus maar besloten om niet een broekje aan te doen en er gewoon even achter aan te dwijlen voor onze paar druppels.

@Lupos Wij hebben besloten om dat los dan niet te doen Dat durf ik niet hoor maar we lopen gigantische rondjes door de buurt 5X perdag en ze kan in de tuin (want normaal gaat ze heel vaak los..)
bedankt voor de tip met de mannetjes :)
Plaats reactie