Gefeliciteerd, ze is nu echt pup-af die dame van jou
Wat ik altijd doe, is in de weken dat ze hier loops zijn, de wekker heeeeeeeel vroeg laten afgaan en dan rond 5 uur half 6 een flink stuk gaan lopen in een gebied waar ze ook lekker los kunnen. Als ik dan een hond mocht tegenkomen (meestal niet om die tijd ) dan lijn ik mijn hond even aan en roep naar de andere wandelaar of die hetzelfde wil doen. Broekjes gebruik ik niet. Een hond is niet om aan te kleden vind ik
Hier staat een emmer/dweil in de woonkamer en als er drupjes liggen gaan we er met de dweil langs. De banken leggen we dekens op die na de loopsheid in de was gaan. We ontwijken zoveel mogelijk andere honden en overdag lopen we vooral in de wijk, waar honden aangelijnd moeten zijn. aLs er toch een reu losloopt, dan ga ik achter de billen van mijn meisje staan en pak de reu bij zijn nekvel/halsband, zodat hij er niet achterop kan klimmen.
Pas rond de 15e dag, als de dames echt dekrijp zijn, gaan ze ook niet meer heel vroeg los, omdat ze dan zelf ook nog wel eens op zoek willen gaan naar een mooi heerschap en dat is natuurlijk niet de bedoeling
De loopsheid verschilt per hond, maar gemiddeld duurt het zo'n 3 weken.