Vandaag precies 3 jaar geleden hebben wij Biko overgenomen van een gezin met 3 kinderen.
Wij gingen er naar toe met een heel lijstje in ons hoofd, zoals proefperiode, informatie opvragen bij de dierenarts, moest met katten om kunnen gaan etc., etc.
Hij was ontzettend druk toen we hem de eerste keer ontmoeten. Ook werd ons meteen duidelijk gemaakt dat een proefperiode niet aan de orde was, want dat was te moeilijk voor de kinderen.
Hoe hij met katten was, wisten ze niet (en dat na 1 jaar en 10 maanden). We zijn met hem gaan wandelen en hij trok behoorlijk aan de lijn. Hij liep ook nooit los. Mijn man vond hem wel leuk en wilde hem toch wel meenemen. Ik had nog behoorlijk mijn twijfels. Ik ging wel een beetje overstag toen hij door zijn toenmalige vrouwtje naar zijn plaats (bench) gestuurd werd en hij zijn benchdeurtje (dat op een kiertje stond) met een ferme zwaai met zijn kop opengooide en in de bench ging liggen. Enfin, jullie raden het al ………….hij ging mee. Thuisgekomen was het feest
Maar goed, na 2 cursusjes, in het begin het gebruik van een U-lead en volharding van onze kant, kan ik nu uit de grond van mijn hart zeggen “wat ben ik blij dat we toen deze ‘verkeerde’ (onbezonnen) keuze hebben gemaakt. Het is een ontzettende lieverd
Ik vind het (juist vandaag) wel een keer leuk om te vertellen.
Ik zie hier veel nieuwe pups op dit forum komen, maar ook een herplaatser is