Belevenissen in vogevlucht

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Pebbles
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Belevenissen in vogevlucht

Ongelezen bericht door Pebbles »

Na het overlijden van onze vorige hond vonden wij het erg stil in huis (wij hebben geen kinderen). Al snel hebben we besloten om een andere hond te nemen. We hadden toen geen tijd voor een pup, dus zijn wij gaan kijken voor een herplaatser.
Vandaag precies 3 jaar geleden hebben wij Biko overgenomen van een gezin met 3 kinderen.
Wij gingen er naar toe met een heel lijstje in ons hoofd, zoals proefperiode, informatie opvragen bij de dierenarts, moest met katten om kunnen gaan etc., etc.
Hij was ontzettend druk toen we hem de eerste keer ontmoeten. Ook werd ons meteen duidelijk gemaakt dat een proefperiode niet aan de orde was, want dat was te moeilijk voor de kinderen.
Hoe hij met katten was, wisten ze niet (en dat na 1 jaar en 10 maanden). We zijn met hem gaan wandelen en hij trok behoorlijk aan de lijn. Hij liep ook nooit los. Mijn man vond hem wel leuk en wilde hem toch wel meenemen. Ik had nog behoorlijk mijn twijfels. Ik ging wel een beetje overstag toen hij door zijn toenmalige vrouwtje naar zijn plaats (bench) gestuurd werd en hij zijn benchdeurtje (dat op een kiertje stond) met een ferme zwaai met zijn kop opengooide en in de bench ging liggen. Enfin, jullie raden het al ………….hij ging mee. Thuisgekomen was het feest :banaan: (voor hem dan). Katten opjagen, boven op de bank springen en ons uitdagen enz. Kon wel janken :cry: . De volgende dag heb ik hem (op hoop van zegen) meegenomen naar een losloopgebied. Ik heb zelf ongeveer 5 keer de plas moeten rondlopen, omdat hij weer met andere honden meeliep of naar een hond tig verderop ging. Hij had de dag van zijn leven, ik niet :evil: . Eenmaal thuis was meneer moe en lag voor pampus :slapen: . Toen mijn man van zijn werk kwam, vroeg hij “is dit dezelfde hond als degene die we gisteren meegenomen hebben?” We hebben vervolgens nog wel het een en ander met hem meegemaakt: ging er vandoor na het eerste dierenartsbezoek, heeft vastgezeten in het water in een afzetting van een zwemgebied (kwam gelukkig net los voor ik te water moest), knalde door de ruit van de schuifpui, maar ook …. kwam me een stuk worst brengen uit het boodschappenkratje zonder dat er maar een gaatje in het cellofaan zat en ging na zijn castratie bij de DA keurig op commando op zijn rug gaan liggen om de hechtingen eruit te laten halen (ik heb dagen lopen glimmen van trots).
Maar goed, na 2 cursusjes, in het begin het gebruik van een U-lead en volharding van onze kant, kan ik nu uit de grond van mijn hart zeggen “wat ben ik blij dat we toen deze ‘verkeerde’ (onbezonnen) keuze hebben gemaakt. Het is een ontzettende lieverd :verliefd1: .

Ik vind het (juist vandaag) wel een keer leuk om te vertellen.

Ik zie hier veel nieuwe pups op dit forum komen, maar ook een herplaatser is :klasse: (zeker het overwegen waard!).
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

wat een ontzettend mooi en ontroerend verhaal...Gelukkig heb je doorgebeten toen het zo moeilijk was en is alles goedgekomen...maar ik denk dat de eerste tijd samen met een hond nooit heel gemakkelijk is... als je een pupje neemt vind ik dat het eerste jaar het zwaarst is omdat je echt van nul moeten opvoeden en ze komen dan ook nog eens in de puberteit... en je moet elkaar ook aftasten en helemaal leren kennen. Pas na meer dan een jaar heb je samen met je hond een aantal gewoontes aangekweekt die het leven samen aangenaam maken vind ik.
Met een herplaatser heb ik (nog) geen ervaring, maar ik denk dat dat ook niet gemakkelijk is... jullie verhaal is daar het bewijs van ...
Gelukkig zijn er ook mensen die er ook aan denken om een herplaatser in huis te nemen.... Ook jullie Biko is dus in een gouden mand terecht gekomen....Ik word er gewoon helemaal warm van vanbinnen..... veel plezier nog met jullie lieverd....

Groetjes
Martine
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Geweldig verhaal!! Ik ga ook alleen maar voor herplaatsers..heb er inmiddels 2 en ik ben er heel blij mee. Tuurlijk is de jongste nog een ondeugende doerak maar wat wil je...hij is net 1 jaar oud :D.

Hopelijk heb ik nog lang plezier van mijn 2 blonde hartendieven. Dat ze diep in mijn hart zitten hoef ik niemand meer te vertellen :wink: :verliefd1: :verliefd1: .

Ik en mijn blonde mannen wensen jullie nog ontelbare happymoments met Biko :) !!
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

wat een mooi verhaal, gelukkig is alles op zijn poorjes terecht gekomen.
Geniet lekker van hem
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

wobbetje schreef:wat een ontzettend mooi en ontroerend verhaal...Gelukkig heb je doorgebeten toen het zo moeilijk was en is alles goedgekomen...maar ik denk dat de eerste tijd samen met een hond nooit heel gemakkelijk is... als je een pupje neemt vind ik dat het eerste jaar het zwaarst is omdat je echt van nul moeten opvoeden en ze komen dan ook nog eens in de puberteit... en je moet elkaar ook aftasten en helemaal leren kennen. Pas na meer dan een jaar heb je samen met je hond een aantal gewoontes aangekweekt die het leven samen aangenaam maken vind ik.
Met een herplaatser heb ik (nog) geen ervaring, maar ik denk dat dat ook niet gemakkelijk is... jullie verhaal is daar het bewijs van ...
Gelukkig zijn er ook mensen die er ook aan denken om een herplaatser in huis te nemen.... Ook jullie Biko is dus in een gouden mand terecht gekomen....Ik word er gewoon helemaal warm van vanbinnen..... veel plezier nog met jullie lieverd....

Groetjes
Martine
Martine, wat heb je jouw reactie prachtig verwoord! :klasse:
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
Alma

Ongelezen bericht door Alma »

Heel mooi verhaal!

wij hebben ook in eerste instantie gekeken naar een herplaatser. Helaas kwam er geen 1 op ons pad dus zijn we toch maar voor het puppy-geweld gegaan.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Prachtig en onroerend geschreven, de liefde voor Biko spat er van af!
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Hellemaal super dit te lezen.
Tja ik was toen met Huub ook op zoek naar een herplaatser of pup.
Maar de herplaatsters waren allemaal al vrij oud op dat moment en Huub kwam op mijn pad.
Maar ook ik heb hiervoor Sappa gehad een kanjer (bordeaux dog) uit het asiel en dat was een superhond.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Wat leuk beschreven. En wat fijn dat hij bij jullie zo'n leuk thuis heeft.
Afbeelding

bedankt Sharon !
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Gefeliciteerd met dit jubileum :)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

wat fijn voor jullie. ik heb een oud herplaatsertje ,zij was destijds al acht jaar maar voor mij helemaal geweldig en inmiddels is ze al zes jaar bij ons. haar blije koppie,ik krijg er veel voor terug.
Afbeelding

met dank aan Pauline
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Venz2011 »

Wat een heerlijk verhaal en ook zo herkenbaar. Ook wij hebben nu onze 2e herplaatser. Onze eerste lab is 14,5 jaar geworden en heeft 13 jaar bij ons gewoond. Venz was 6 maanden en is nu al weer een jaar bij ons en zou hem voor geen goud meer willen missen.
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Mooi verhaal zeg! :)
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Gefeliciteerd, en wat een mooi verhaal :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Wat mooi omschreven,nog vele jaren plezier met Biko. :)
Plaats reactie