We kwamen een groepje mensen tegen die zich aan het vermaken waren met een slee en een hellinkje, ieder zijn lol. Ik draai me dus om om te kijken waar Pontus blijft want die kleine smurf zal zich daar vast mee bemoeien en enorm in de weg lopen terwijl Pandora en Ramses daar gewoon aan voorbij lopen.
Ramses liep 5 meter voor me en was al vlak bij die mensen toen ik vanuit mijn ooghoeken zag dat die mevrouw, vanuit het niets (ik had hem in ieder geval niet gezien), ineens een heel klein hondje (formaat Yorkshire terrier) in een stoer jasje met hip bontkraagje op de grond zet en richting Ramses schuift met de woorden "Ga maar leuk spelen!"
Dat hondje verstijft van schrik en mijn eigen vreselijke Schwarzeneggert bedenkt zich geen seconde maar grijpt dat arme ding bij zijn bontkraagje en begint te schudden.
Die vrouw gillen (ik kan me er iets bij voorstellen) en ik grijp Arnold bij zijn handvaten, die gelukkig meteen weer los laat. Maar tjee, dat was echt schrikken!
Gelukkig had hij alleen het jasje te pakken en mankeerde het hondje niks. (Ze hebben hem heel goed nagekeken en we hebben natuurlijk ons telefoonnummer gegeven voor als er toch nog iets mocht blijken te zijn.)
Tuurlijk mag Ramses dit niet doen maar het is ook wel de uitvinding van de eeuw zeg: Zo'n klein hondje een bontkraagje om doen (en hem dan onder de neus van een jachthond zetten)
Zou zo'n jasjesmaker voor schattige kleine hondjes er dan echt niet over nadenken hoe dit gezien kan worden door een andere hond?
Mijn Rammessie, het is zo'n lieverd. Hij laat zich op zijn kop zitten door de katten en door Pontus zodat ik soms vergeet wat een meedogenloze terminator hij ook kan zijn.