LPC

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Basto!

Ongelezen bericht door Basto! »

ben trouwens echt blij met dit forum!! er zijn zoveel mensen die me willen helpen met vragen etc :)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Basto! schreef:nee klopt, we zijn ook nog aan het uitvogelen wat nou het beste is. gister werd ie namelijk erg onrustig (had ie nog niks gehad) en ging ie aan zijn wond likken enzo.. dan krijgt ie wel wat, dat was 's middags.. nu ligt ie al uuuuuren te slapen zonder een pilletje :) persoonlijk vind ik het ook doodzielig.. maar probeer hem alleen dat te geven als ie onrustig is.. en eigenlijk is dat nog best vaak.. :( we zijn ook aan het vogelen met halve tabletjes. tis gewoon echt ff zoeken naar het juiste...

*correctie, vandaag was ie erg onrustg.
Heel persoonlijk denk ik niet dat het veel helpt om hem kalmeringstabletten te geven, want hoe dan ook... Ze worden het revalideren op een gegeven moment beu en laten dat goed merken !
Eens komt er een moment dat je moet stoppen met die tabletten (want goed is het niet en misschien ook wel verslavend ?) want een revalidatie kan wel weken/maanden duren :(

Probeer hem geestelijk moe te maken, zonder hulp van tabletten... Dat schept een sterke bank met je hondje en het is gezonder :wink:
Het is super moeilijk om je hond zo te zien, maar het is zo'n gaaf gevoel als je straks met je kanjer door de bossen kan lopen zonder dat hij pijn heeft, en daar doe je het allemaal voor :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Basto!

ik heb die tabletten van de orthopeed (Kris Kamps) gekregen en een andere vrouw die hielp bij de operatie zei dat die tabletten niet schadelijk en/of verslavend zijn. nou kom ik zelf toevallig uit een medische wereld en weet dat medicijnen gewoon funest voor je nieren en lever zijn :) (was ook niet van plan om deze elke dag 4x een hele te geven wat hij inprincipe zou mogen zeiden ze, maar zo nodig een halfje, hij reageert er heel sterk op hebben we gemerkt maar vind het doodzielig.. maar ikvind het ook een heel zielig idee dat ie de hele tijd maar in de bench zit, om zich heen te kijken.. je kan bijna aan hem zien dat ie denkt "waarom moet ik hier nou de hele tijd in blijven :("

ook ben ik bang dat ik te veel met hem ga doen om hem moe te krijgen. hij mag maar een paar minuten per keer naar buiten om te P&P maar mag wel 6 min actief naar brokjes in huis zoeken?( actief, rennen, uitglijden enzo :( ) Lastig vind ik dat.. ik wil alleen het beste voor hem.. en dat is zeker niet, hem volproppen met tabletten... dat besef ik ook heel goed, maarja :(
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wij gingen vaak voor de bench zitten, deurtje open en even kroelen en babbelen met Dewi.
Zielig is het zeker, maar ik heb bij beide honden nooit kalmeringstabletten gegeven, dat zou mijn voorkeur ook niet hebben.
Achteraf gezien is het een korte periode waarin ze even moeten afzien, maar ik neem aan dat je eerdaags alweer korte rondjes mag gaan lopen meerdere keren per dag?
Wat je ook kunt doen is een klein stuk van de kamer afzetten, dan heeft hij wat meer ruimte :wink:
Een kong kan geen kwaad hoor, als het niet lukt met zijn ene poot voelt hij dat vanzelf wel.
Wellicht te overvloede, maar heb je geen gladde vloeren in huis, omdat je zegt dat hij hem smeert met dingen?
Sterkte met en vooral voor het mannetje.
Basto!

trouwens! wat ik nog niet heb geprobeert is (gekke) nieuwe commando's aanleren! dat zou ik wel eens kunnen proberen om hem moe te krijgen!! :)
Roos

Als je hem aan de riem in huis brokjes laat zoeken kan hij in ieder geval niet rennen.
Verder zou ik jou sterk willen adviseren om vloerbedekking over je laminaat te leggen, uitglijden is nu echt not done!
Basto!

doen/deden wij ook, lekker kroelen bij hem bij de bench.. maar als dat deurtje opengaat wringt hij zich er zo doorheen :(

het is zeker een korte periode, wat zijn nou 3 weken? na 3 weken mogen we alweer opbouwen als het goed gaat :) majah.. tis wel ff afzien in die drie weken...

Kamer is zo ongeveer afgezet. we hebben 2 houten platen zodat hij niet op de bank kan springen maar wel de andere kant van de kamer nog heeft om te lopen :) hij blijft niet liggen ofzo, als wij dan aan komen lopen, loopt ie altijd met ons mee en dat mag niet zei de orthopeed. :(
Opzich geen gladde vloer, we hebben Novilon, soort zeil met hout rillefje... hij springt ook tegen ons op trouwens, ook iets wat zo schadelijk is nu :(
Basto!

aan de riem is een goed idee idd! :)
we hebben geen laminaat, dat is veeeeel gladder wat we nu hebben, dit gaat opzich wel goed :)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Weet je wat het ook is... die kleine donderstenen merken heel snel dat jij hem zielig vind en buiten dat direct uit !
Dus hoe "zielig" het ook is, gewoon de wandelingen die mogen, even kroelen en oefeningen doen zonder dat hij druk op zijn voorpoten heeft (bv touch aanleren met een clicker en dat kan je later uit uit gaan breiden) en verder gewoon in de bench/of afgesloten ruimte en je eigen ding gaan doen zodat hij kan slapen ! Slapen is nodig voor herstel en de aandacht die jij hem op de momenten geeft doet zoveel voor hem :)

Ohhhhh ik herken je gevoel zo he :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

Basto!

oooh daar ben ik het roerig met je over eens XD hij weet dat ik hem zielig vind en doet er nog ff een schepje bovenop door nog zieliger te doen! XD

dat commando vind ik wel een goeie :) ga ik morgen mee beginnen! (is ie straks hersteld, heb ik bijna een blindegeleidehond :lol: )

ik begrijp van jullie dat het eigenlijk niet erg is als ie gewoon in huis loopt? Wat ik wel heb begrepen van de orthopeed, althans.. steeds achter je aan lopen.... (misschien wel verkeerd bergrepen of te serieus opgenomen)...

ik ga proberen of ie zal slapen als ie uit de bench is.. zal mij benieuwen.. ik ben namelijk van de afgelopen weken gewend dat ie me steeds achterna loopt en tegen me op springt omdat ie (waarschijnlijk, denk ik dan..) zoveel energie heeft.. sinds ik weet dat hij LPC heeft is ie niet los van de lijn geweest en moet ie het doen met 3x daags 5 minuutjes uitlaten...
Roos

Niet in huis achter je aan laten lopen hoor, dat is echt niet goed.
Het gewricht is open geweest en dat moet eerst herstellen voor het weer flink gebruikt mag worden.
Ik zou zeggen, volg het schema van je orthopeed nauwgezet op, dit heb je niet voor jan met de korte achternaam meegekregen en dan heb je meeste kans op een goed resultaat.
Misschien ook een goed moment om het opspringen af te gaan leren? :wink:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Hier liep Daan ook niet los in de kamer hoor !! Zowieso liep Kay hier ook los, en dat vond Daan te leuk en wilde spelen, dus no way dat hij los liep :wink:
Ik bedoelde, als je een bench zielig vind zet dan een stuk woonkamer af dmv een puppieren of iets waar hij iets meer vrijheid heeft dan een bench maar niet continu afstanden kan maken!

Wel liepen wij trouwens vaker dan 3x per dag 5 minuten maar moesten Daan ook direct uit de bench aanlijnen omdat hij anders een ere rondje door de kamer ging rennen :?

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Mijn hond liep wel los door de kamer hoor, maar ze was al 3 jaar toen ze werd geopereerd, dus luisteren had ze inmiddels wel al geleerd.
Plaats was gewoon plaats, en niets anders.
Een pup moet je denk ik idd echt in een bench stoppen, om ze de rust te geven om te herstellen.
Y Krooshof was overigens tegen de bench, omdat als ze helemaal niet bewegen (Een paar uur lang) Dit ook niet goed is. Ik moest in het begin dus ook veel lopen met haar, ik zette mijn wekker dr zelfs voor.

Veel maar wel korte stukjes. De revalidatie was en hel, met name de wond ontsteking die ze dr nog boven op kreeg (Poot was drie keer zo dik) en ze liep nog manker dan ooit.

Maar het is uiteindelijk helemaal goed gekomen.
Veel aan de tips hier gehad toen ik twijfelde, de steun, dat heeft mij dr doorheen getrokken.
En een strak wandelschema, niet te snel maar ook niet te weinig.
Basto!

pfffff.... even een wanhoopskreet! AAAAAH!! zo da's eruit.. :? wat een verschrikking zeg! ik ben blij dat ik morgen weer kan werken en hij ff 2 dagdiensten bij m'n ouders is :twisted: Basto is echt niet leuk nu.. ik ben al ff gestopt met die rustgevers maar ik kan wel janken! :cry: hij is ZOOOO druk in huis! heeft totaal geen concentratie voor oefeningen en als ie ook maar ff de vrijheid ruikt springt ie het hele huis door op de bank hupsekee! pfff... dus dan maar weer in de bench :( dat gaat dan wel goed, maar ja ik wil hem zo graag een beetje uitdagen en niet hele dagen in de bench opsluiten :( ik heb een stuk van de woonkamer afgezet maar dan springt ie als een dolle door het huis dus dan maar weer in de bench..
Buiten is meneer helemaal een verschrikking! hij trekt de armen uit m'n lijf vandaan pfff... ik wordt er ff niet goed van hoor :( iemand tips? :(
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Oei dat is niet bevorderlijk voor het herstel :?
Door wie is je hond geopereerd?
Plaats reactie