Sorry als ik het jou lastig heb gemaakt met het vragen om een foto van Banjer sr
Wat heeft hij in zijn bek?
Hij beet het toch niet dood?
Je hebt het wel verteld in zijn verhaal, maar zien is toch iets anders.
De 4e foto is wel een hele lieve, zo met dat grijze snuitje
hahahahaha nee roos hij leeft nog en het is een grote leguaan. We hadden een tuin van ongeveer 800m2 en het wemelde van die beesten, salamanders , blauw blauwtjes en gekkos. Samen met Lucky joeg hij ze op waarbij ze overigens zelden zo'n beest te pakken kregen omdat ze zich zeer snel uit de voeten kunnen maken.Ze kunnen bovendien behoorlijk meppen met hun staart. Op het moment dat de leguaan het doorheeft dat ie gevangen gaat worden houdt ie zich muistil. Na enkele minuten begint de smaak van zo'n leguaan voor de hond bitter en vies te worden en laat ie hem los dan wel op commando en maakt de leguaan zich uit de voeten.De Akita moet helemaal niks van zo'n beest hebben.
banjer schreef:@raymond c en @donja.
Na een nacht slecht geslapen te hebben en mezelf verweten te hebben dat ik misschien mee gedaan heb om de broodfok in stand te houden wil ik het volgende graag met jullie delen. De crull heeft op haar adv staan dat vader en moeder beiden een stamboom hebben. Voor een leek zoals wij was dat al zoiets van..nou...dat is al goed want dan zijn ze kennelijk goed bevonden. Tevens vermelden ze dat ze speurhonden opleiden en samenwerken met de politie en met Schiphol. Ik heb in die tijd ook natuurlijk gegoogled en kwam er achter dat het een asiel is, een opvangcentrum, een pension en een kennel. Tevens bestieren ze de dierenambulance. Dat waren voor ons allemaal signalen die ons het gevoel geven...dat soort mensen zetten zich in voor het welzijn van dieren hetgeen voor ons heel belangrijk is. Vervolgens ga ik op hun hyvespagina kijken en wordt mij die indruk bevestigd. Allemaal reacties van mensen die "zaken`met de Crull hebben gedaan. Ik zal de link van de pagina er bij doen: http://decrull.hyves.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vervolgens ben ik op het internet ook nog het volgende tegengekomen: http://www.hondenpage.com/hondenforum/2 ... kopen?.php" onclick="window.open(this.href);return false; met de volgende reactie van iemand:
Kijk alsjeblieft goed uit, want wij hadden (achteraf) dus ook een pup gekocht bij een broodfokker.
Die mensen zijn zo leip dat je het echt niet door hebt.
Via via kwamen we er achter dat het dus een broodfokker was ( de hufter)
Ik weet niet waar je woont, maar hondenkennel de Crul in den Ham biedt ook labrador pups aan.
Dan weet je zeker dat je geen doorgefokte labrdor hebt en dit is ook zeker geen broodfokker.
Succes met de aankoop!
En als laatste zijn wij gaan kijken en wel een hele dag lang hoe ze daar met de dieren omgaan. Ook belangrijk voor mij was om papa en mama zelf te zien.
Moet ik mezelf nu iets gaan verwijten? Ik wilde absoluut geen hondje vanuit een boerderij of schuur met stro achteraf in het westland of waar dan ook omdat ik natuurlijk weet dat dat soort mensen helemaal niks met het welzijn van dieren te maken hebben. De complete indruk die bij mij gewekt is dat dit in ieder geval mensen zijn/waren die van dieren houden en daar liefdevol mee omgaan. Een prettige en gezonde leefomgeving. Ik haat het wanneer mensen dieren pijn doen. Ik walg van mensen die dieren verwaarlozen, dumpen of anderszins snode plannen hebben. Mijn maag draait zich om wanneer je de talloze beelden op internet of tv ziet voor welk dier dan ook. Dus ik heb gewoon een slechte nacht gehad. Heb ik nou te maken met een broodfokker of niet.? Ik sta open voor elke reactie.
Je een slechte nacht geven is wel het laatste wat ik wilde.
Inderdaad als je als leek zijnde in het diepe wordt gesmeten, en je dan de goeie van de slechte moet proberen te onderscheiden is dat heel moeilijk.
@Banjer
De eigenaar van De Crull en de medewerkers/vrijwilligers zijn geen broodfokkers. Ik ken het daar en ben er geregeld geweest (kom er nog zo nu en dan), hoewel niet voor de dieren. Ik geloof niet dat ze aangesloten zijn bij de NLV maar van dierenleed is daar absoluut geen sprake. Dus ik hoop dat dat je enigzinds gerust stelt.
Zowel voor hun eigen dieren als voor de asiel/pension dieren wordt goed gezorgd.
Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006 Miep (Dior) 19-07-2010
Lupos schreef:dat zullen er vast genoeg zijn, want die arme Zora wordt zo ongeveer elk half jaar gedekt Of ze hier op het forum zitten weet ik niet, ik mag met blijdschap zeggen dat ik daar geen hondje vandaan heb!
Lupos, hoe weet je dat Zora zo vaak gedekt wordt? Ik kan op de site weinig info vinden, behalve dat vader en moeder wel een stamboom hebben. Dan zouden de puppies die toch ook kunnen hebben....
Heel simpel: beetje het forum bijhouden en af en toe de voorsteltopics volgen het topic met betrekking tot de Crul zelf bestaat niet meer zag ik, maarb een beetje de zoekfunctie gebruiken
Ik kan eigenlijk niks vinden via de zoekfunctie en na de voorgaande reactie vraag ik me dan toch weer af: hoe weet je dat Zora elk half jaar gedekt wordt?
Wijzelf hebben veel (negatieve) ervaringen met deze kennel.
de eigenaar weet heel goed dat zijn honden niet goed genoeg zijn om mee te fokken, er lopen er veel van de afstamming van kay die epelepsie hebben, maar hij blijft er gewoon mee door gaan.
Onze hond Pip komt hier ook vandaan en is een geweldig mooie labrador geworden die geen klachten heeft, we hebben hem laatst nog in zijn geheel laten checken (mede doordat hij wat mank liep) maar was helemaal gezond.
Mijn overtuiging was net zoals de andere eigenaar met labje van de Crull, dat dit een dierenpension/asiel was en hier ook de dierenambulance gevestigd was. Wij zijn 2x vanuit Venlo naar den Ham gereden ( 1,5 uur rijden) om er zeker van te zijn dat we hier een pup vandaan zouden halen. En bij de 2de keer waren we overtuigd, door de vriendelijke medewerkers van de Crull. Ook kregen we de vader en moeder te zien en waren mooie op t eerste oog gezonde honden. Ook zijn we meteen bij thuiskomst met Pip naar de dierenarts gegaan.
Nu achteraf na ik dit allemaal gelezen heb schrok ik toch wel een beetje en geef iedereen op sommige punten gelijk, iedereen mag zijn mening hebben.
banjer schreef:Onze Banjer hebben wij in kennel de Crull in Den Ham opgehaald. Hij is geboren op 13 mei jl. Zijn moeder heet Zora en vader Kay. In totaal 9 pups. Als je volgens mij beetje zot bent op labradors kom je vanzelf op deze site terecht. Nu ben ik benieuwd of er ook zusjes of broertjes van Banjer lid zijn van deze site of eventuele halfbroertjes en zusjes.
gr Desiree
Hallo,
Wij hebben ook een pup bij de Crull gekocht! Vader heet ook Kay en de moeder is Beetle!
Ze is pikzwart heeft wel een onderbite..heel schattig! Ze is ontzettend lief en er zit een goed karakter in.
schattig he zo'n onderbite, ik hoop dat het allemaal goed gaat komen met de tandjes, soms moet er namelijk operatief worden ingegrepen omdat de tandjes het eten niet goed vermalen maar dat zal deze fokker je vast allemaal wel verteld hebben toch?
Marron R.I.P Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F) La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F) Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F) Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F) Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F) Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
marron schreef:schattig he zo'n onderbite, ik hoop dat het allemaal goed gaat komen met de tandjes, soms moet er namelijk operatief worden ingegrepen omdat de tandjes het eten niet goed vermalen maar dat zal deze fokker je vast allemaal wel verteld hebben toch?
Of omdat de tanden in het verhemelte groeien ... echt super schattig is dat!
Quan en Rumi Caillou en Roeba Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
marron schreef:schattig he zo'n onderbite, ik hoop dat het allemaal goed gaat komen met de tandjes, soms moet er namelijk operatief worden ingegrepen omdat de tandjes het eten niet goed vermalen maar dat zal deze fokker je vast allemaal wel verteld hebben toch?
En zo kan die dan wel weer Iedereen heeft zijn of haar zegje gedaan. Toekomstige pupkopers zijn hopelijk gewaarschuwd.Maar het hondje is er nu , hopelijk groeit die op tot verder een gezonde hond.
En ik ken heel veel onderbijters die verder niets mankeren en prima functioneren. Dat het niet hoort is een ander verhaal.
En zo kan die dan wel weer Iedereen heeft zijn of haar zegje gedaan. Toekomstige pupkopers zijn hopelijk gewaarschuwd.Maar het hondje is er nu , hopelijk groeit die op tot verder een gezonde hond.
En ik ken heel veel onderbijters die verder niets mankeren en prima functioneren. Dat het niet hoort is een ander verhaal.
Euhm dit is een forum waar je je mening kwijt kan?
Wel, de mijne is dat een overbeet of onderbeet niet schattig is; maar heel veel problemen kan veroorzaken.
Dus als iemand gisteren na het doorlezen van dit topic zo'n belachelijke post plaatst dan reageer ik daar graag op?
Quan en Rumi Caillou en Roeba Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses