reacties uit de omgeving

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

reacties uit de omgeving

Ongelezen bericht door nicole »

Zoals ik in een ander topic al schreef; we gaan voor een pup!!!! We staan op de wachtlijst bij de fokker waar over een paar weekjes een nestje wordt verwacht!

Inmiddels hebben we het de kinderen ook verteld! Die waren super enthousiast! We hebben ze bewust niet mee genomen in ons besluit, omdat we weten dat ze het hoe dan ook geweldig vinden. En we wilden samen de beslissing nemen dat er een pup in huis komt (tenslotte zullen wij de verzorging en de opvoeding voor onze rekening nemen); we wilden ons niet laten leiden door enthousiasme van de kinderen en dat de leidraad laten zijn in onze beslissing!
De kinderen kunnen het wel van de daken schreeuwen, dus ik probeer ze nog een beetje te temperen: "we moeten wel nog heel lang wachten én we weten ook nog niet zeker of we 'aan de beurt komen'". Maar dat mag de pret niet drukken.
Iedereen in huis is in de ban van de toekomstige pup!

Maar dan de reacties uit de omgeving.......Die zijn in 2 categorien te verdelen: de hondenbezitters (oooooooohhh, wat ontzettend leuk!!!!!!) en de mensen zonder hond ( jeeeeeeeetje, waar beginnnnnnnn je aan????)

Het valt me op dat er zoveel mensen negatief reageren, notabene hoofdzakelijk mensen die nog nooit van hun leven een hond hebben gehad. Ik krijg niets anders te horen dan: weet je wel hoe druk dat is, dat betekent weet ik hoe vaak elke dag de deur uit, dan moet je er dus ook uit als het regent, dan kan je nooit meer zomaar spontaan weg, tegenwoordig worden al die honden doorgefokt, enz, enz.

Samen hebben de deze beslissing heel weloverwogen genomen. We gaan echt niet over een nacht ijs. En ja, natuurlijk kost een hond veel tijd. En ja natuurlijk moet ik heel vaak uitlaten. En ja natuurlijk moet ik 'm opvoeden. En ja natuurlijk moet ik mijn agenda mede op de hond afstemmen.
Maar er is nog nooit iemand geweest die deze dingen aan mij vroeg toen ik zwanger werd.......;-)

Je zou er bijna spijt van krijgen dat je het sommige mensen vertelt......
Nu is het inderdaad zo dat wij geen 'standaard' gezin hebben. Onze jongste zoon van bijna 6 jaar is ernstig beperkt en rolstoel gebonden. Zijn opvoeding en 'het coordineren van zijn leven' neemt flink wat tijd in beslag.
Maar wij zijn toch niet het eerste gezin met een hond?????
Wij vinden het juist een enorme verrijking! Juist omdat we het druk hebben met onze kinderen en in het bijzonder onze jongste zoon, lijkt het ons een welkome aanvulling op het gezin. Heerlijk wandelen met de hond en ontspannen en genieten en de gedachten verzetten.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Heel herkenbaar en ook wij zijn een bijzonder gezin.
Ik ben alleenstaande mama van 2 kinderen jongen 6 en meisje 3 met een spierziekte.
Maar Huub zorgt er wel voor dat ik als de kinderen niet bij me zijn lekker de deur uit moet en ook lekker de deur uit ga.
Mijn ouders zijn geen hondenmensen dus hebben vaak comentaar.

Ik trek me er niets van aan er zullen altijd mensen blijven die er iets over weten te zeggen.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ook hier een gezin wat niet als doorsnee gezien wordt :D
maar het heeft ons er nooit van weerhouden om een hond te nemen.
en commentaar genoeg idd :roll:
ach en toen we voor een tweede hond gingen waren de reakties nog verdeelder :wink:
gewoon doen wat JIJ wil en laat de rest maar praten,zij hoeven hier niet te wonen en laten de honden niet uit.
merk toch wel dat mensen de situatie waar in je zit anders beoordelen als dat je zelf doet :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Toch wel begrijpelijk hoor, die reacties. Het is nou eenmaal ook een enorm verbond wat je aangaat. Maar als je gek bent op honden heb je dat er allemaal voor over, en daarom hebben die niet hondenbezitters ook geen hond...simple as that. JIJ wilt het wel, hebt alle 'nadelen' er voor over, dus wie doet je wat?
Ik geloof zeker dat een hond een verrijking is voor ieder gezin, maar zeker voor de 'bijzondere' gezinnen. De onvoorwaardelijke trouw van een hond is voor iedereen een zegen!
Heel veel plezier met de voorpret, en laat die niet verpesten door mensen die negatief reageren.
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

mensen en reacties...... ik wens je een ontzettend fijne tijd straks met je pup.
Afbeelding

met dank aan Pauline
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

doggie schreef:
Ik geloof zeker dat een hond een verrijking is voor ieder gezin, maar zeker voor de 'bijzondere' gezinnen. De onvoorwaardelijke trouw van een hond is voor iedereen een zegen!
Idd een hond kijkt niet of je in een rolstoel zit iets langzamer loopt of scheel kijkt.
Een hond houd onvoorwaardelijk van je.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

pebi schreef:mensen en reacties...... ik wens je een ontzettend fijne tijd straks met je pup.
Idd.... lekker genieten van de voorpret... en straks je pupsel :)
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Grappig, zelfde reacties hier. Ik vroeg dan " zou je ook zo reageren als ik vertelde dat ik een kindje verwacht"?

Ach het is goed bedoelt moet je maar denken. Geniet maar van je pup straks!
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Als het weloverwogen is en je hebt er heel veel voor over wat is dan het probleem ? Laat ze maar met hun commentaar...
Voor kinderen moet je ook veel opofferen....maar dat doe je toch met liefde en plezier...
Veel succes en geluk met jullie pupje straks...

Groetjes
Martine
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Poeh.....weet waar je aan begint :wink:
Altijd alles onder de haren
Opvoeden en altijd consequent zijn en alles in de gaten houden ( zelfs als ze groot zijn)
Dweilen,dweilen en nog eens dweilen met al die modderpoten
Een binnenzwembad als ze gedronken hebben
Geen modderplas of sloot meer voorbij kunnen lopen zonder dat je hond er in springt
Bezoek wordt doodgeknuffeld
Een oostindisch dove labrador ( misschien niet bij jullie fokker)
Altijd naar buiten ook als je een keer geen zin hebt
Een auto waar je met goed fatsoen niemand in mee kunt nemen
Vakanties aanpasssen aan de hond
Alles opruimen want anders gaan ze er mee aan de wandel
Enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz
Maar ach......als ik dan naar dat hopie heerlijkheid kijk en als we dan samen op de bank hangen dan ben ik zoooooo rijk en kan me dat alles helemaal niks schelen :verliefd1:
Lekker niks van aantrekken van wat anderen zeggen,genieten van de voorpret en ik hoop dat er een pupsel voor jullie bijzit!
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

ik ben me er wel van bewust dat er vast nog een hoop momenten dat ik denk: hmm, dit bedoelde iedereen dus.....
En ik zeg nu heel stoer dat ik alles overwogen heb, maar weten en ervaren zijn 2 verschillende dingen.

Weet je wat het is; ik word ook wel eens gek van mijn kinderen en die heb ik ook nog steeds ;-) Ik zou niet zonder kunnen.
Ik ben ervan overtuigd dat wij het aankunnen!
Dus vanaf nu ben ik doof voor commentaar van mensen die niets met honden hebben. Ik luister alleen nog maar naar mensen waar ik iets van op kan steken!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Koor schreef:Poeh.....weet waar je aan begint :wink:
Opvoeden en altijd consequent zijn en alles in de gaten houden ( zelfs als ze groot zijn)
Geen modderplas of sloot meer voorbij kunnen lopen zonder dat je hond er in springt
Maar ach......als ik dan naar dat hopie heerlijkheid kijk en als we dan samen op de bank hangen dan ben ik zoooooo rijk en kan me dat alles helemaal niks schelen :verliefd1:
Lekker niks van aantrekken van wat anderen zeggen,genieten van de voorpret en ik hoop dat er een pupsel voor jullie bijzit!
Hier krijg je de bananen er gratis bij 8) :lol:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

kijk, weer een argument dat we voor de juiste fokker kiezen :D
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Koor schreef:Poeh.....weet waar je aan begint :wink:
:lol: :D :lol:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ach.......hier vind je de juiste mensen. Allemaal helemaal gek van die maffe labradors. Ik zou zeggen :welkom2:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie