Labrador en chihuahua

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Kristel schreef:Nee wil juist geen 2e lab. Dat lijkt me teveel. Ik wil Pasja alle aandacht kunnen geven, kwa trainen en tijdens wandelingen enzo. Een chihuahua heeft toch andere aandacht nodig. Denk ik met mijn blonde verstand hoor!
Ach eerst zondag maar eens gaan kijken bij de mini hondjes!! :)
Wij hebben sinds kort ook een tweede Lab, aandacht verdelen is niet zo moeilijk hoor, gaat eigenlijk vanzelf.

Ongemerkt en onbedoeld neemt Noah ons een hoop werk uit handen, puur door het feit dat zij de basiscommando's goed kent, Bruce ziet dat met zijn kleine hondenoogjes aan en neemt dat gedrag over.

Bruce gaat automatisch zitten bij het oversteken, gaat samen met Noah de mand in als wij aan het eten zijn, zijn maar een paar kleine voorbeeldjes die er in zijn geslopen zonder dat wij daar iets aan hoeven te doen.

Kan jij de aandacht goed verdelen over beide honden( Lab of niet) komen ze geen van beiden te kort.

Succes met je keuze.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Kristel

Ongelezen bericht door Kristel »

Lupos schreef:
Kristel schreef:Nee wil juist geen 2e lab. Dat lijkt me teveel. Ik wil Pasja alle aandacht kunnen geven, kwa trainen en tijdens wandelingen enzo. Een chihuahua heeft toch andere aandacht nodig. Denk ik met mijn blonde verstand hoor!
Ach eerst zondag maar eens gaan kijken bij de mini hondjes!! :)
Vergis je niet in een klein hondje! Het zijn namelijk "gewoon" honden in een klein jasje, en dat vergeten veel mensen nogal eens. Aandacht en training hebben deze hondjes dus wel degelijk nodig, evenals een goede leerschool om "hond" te zijn. De reden dat heel veel kleine hondjes uitvallen naar andere honden is een gebrek aan begrip dat het een hond is. Daarnaast hebben ze hun lengte/grootte niet echt mee, waardoor spelen vaak onmogelijk is of in elk geval heel lastig wordt. Ook de training wordt bij deze hondjes vaak nagelaten, en juist met een hond van dat formaat heel erg belangrijk! Denk alsjeblieft niet dat het een soort pop is, en anders opgevoed moet worden dan een hond, want daarmee doe je een hondje als dit echt tekort. Succes met je keuze!
Ik waardeer het dat je me hierop wijst maar wees niet bang, dat gaat niet gebeuren. Ik behoor niet tot de categorie dames die haar chihuahua aankleed, chanel noemt en het in een tasje meeneemt.
De chihuahua wordt wel degelijk met dezelfde regels opgevoed. Als hond behandeld. Niet anders dan Pasja.
Maar vind dat er toch een behoorlijk verschil is tussen een labrador uit een jachtlijn met een enorme will to please en die dus MOET werken voor zijn baas of een chihuahua waar je niet elke week naar jachtraining kan en misschien niet eens een lange wandeling kan volhouden. Want dat wil ik graag met Pasja blijven doen, jachttraining, omdat zij het leuk vind en ik ook. En ik heb te weinig tijd om deze dingen met 2 honden te doen.
Kan het niet goed uitleggen maar ik wil er gewoon graag een klein hondje bij. Juist een totaal ander hondje dan Pasja.

Morgen gaan we kijken, dus..... To be continued!!!!! :)

Maar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Kristel schreef: Ik waardeer het dat je me hierop wijst maar wees niet bang, dat gaat niet gebeuren. Ik behoor niet tot de categorie dames die haar chihuahua aankleed, chanel noemt en het in een tasje meeneemt.
De chihuahua wordt wel degelijk met dezelfde regels opgevoed. Als hond behandeld. Niet anders dan Pasja.
Maar vind dat er toch een behoorlijk verschil is tussen een labrador uit een jachtlijn met een enorme will to please en die dus MOET werken voor zijn baas of een chihuahua waar je niet elke week naar jachtraining kan en misschien niet eens een lange wandeling kan volhouden. Want dat wil ik graag met Pasja blijven doen, jachttraining, omdat zij het leuk vind en ik ook. En ik heb te weinig tijd om deze dingen met 2 honden te doen.
Kan het niet goed uitleggen maar ik wil er gewoon graag een klein hondje bij. Juist een totaal ander hondje dan Pasja.

Morgen gaan we kijken, dus..... To be continued!!!!! :)

Maar
Ik ben niet bang, ik schrijf alleen op wat ik lees en zie, en je herhaalt het nogmaals in je post dat je graag een hond wilt waar je niets mee "moet". Ook een chihuahua heeft uitdaging nodig, ook een chihuahua moet worden getraind, ook een chihuahua moet prikkels en afleiding krijgen. Ik heb het niet over aankleden, ik heb het over de geestelijke toestand van het hondje. En als jij schrijft dat je een chihuahua wilt omdat je geen tijd hebt om twee honden te trainen, wil ik toch graag schrijven dat het een hond is, met dezelfde behoeftes als... een hond!
Dat je er een klein hondje bij wilt is duidelijk en natuurlijk niets mis mee, maar je insteek waarom wil ik graag kanttekening bij plaatsen. Jij zegt feitelijk: ik heb geen tijd voor 2 honden trainen, dus neem ik een klein hondje. wat je ook in je tweede post weer herhaalt. Ik zou zeggen: bezint eer ge begint. 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Katootje »

En zijn jullie gaan kijken? 8)

Een nichtje van mij heeft ook een labrador en een chihuahua, gaat prima samen, zowel binnen als buiten.

Zelf hebben we 2 labjes (sinds kort een 2e labje) en een ruwharige teckel: Zoef
Het is echt niet zo dat Zoef minder beweging, opvoeding of aandacht nodig heeft, integendeel zelfs. Qua wandelen en activiteit, en zeker ook qua karakter, doet die 'kleine' gewoon net zo hard mee dan de groten.
We hebben haar wel van het begin af aan 'als grote hond' behandeld.
Nu is dit sowieso een ras waarvan je van tevoren weet dat het geen schoothondjes zijn, dus 'voor erbij' gaat in dat geval zéker niet op.
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes
Afbeelding
:bruinpootje:Kato! (Labrador; 4-11-2005)
:zwartpootje:Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
:blondpootje:Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie nog zijn gaan kijken!! :confused:
Afbeelding
:blondpootje:Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)
Kristel

Ongelezen bericht door Kristel »

Hoi Annick,

Sorry helemaal vergeten terug te reageren naar !
Maar we zijn gaan kijken en ze mocht meteen met ons mee :)
Kijk maar in de fotohoek onder het topic BIG vs. little :wink:

Ben nog steeds van mening dat een labrador andere aandacht nodig heeft dan een chihuahua (dus wel zelfde opvoeding, beweging ed) maar ik denk dat dat wel goed komt.
Pasja en Sofie zijn in iedergeval nu al gek op elkaar!
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik ga meteen kijken.
Wat een stoere naam, Sofie!! :klasse:
Afbeelding
Plaats reactie