Gelijk heb je Els dat je hem dat niet meer wilt aandoen.Els schreef:Nee, niet meer. We vangen dat nu aardig op door s morgens wat meer te voeren en dan s avonds wat minder. Maar pas als je een hond hebt die echt letterlijk ziek word van honger op 1x daags voeren, weet je hoe dat voelt. En ik kan je vertellen dat dat echt niet tof is.sharon66057 schreef:Dat is met Noah dus ook zo, als hij een runderstrot krijgt dan krijgt hij die savonds en sochtends alleen een heel klein beetje eten, later op de dag spuugt hij dan ook weer omdat hij sochtends te weinig heeft gegeten.Els schreef:Ik kan Max ook niet 1x per dag voeren, dat hebben we wel geprobeerd maar ook hij gaat dan (nog meer) gal spugen en word verschrikkelijk chagerijnig naar andere honden toe. Hij heeft echt niet genoeg aan 1 maaltijd per dag, dus in overleg met de da krijgt hij 2x daags voer. s morgens wat meer, s avonds wat minder. Of inderdaad s morgens zn botwerk en dan s avonds nog een beetje orgaanprut, groentemix, spiervlees oid. Gedachte daarachter is dat hij overdag meer energie verbruikt.
wat betreft dat implantaat: Max is gecastreerd omdat hij maar 1 ingedaald balletje had en daarnaast wegliep, vocht, zn eigen goddelijke gangetje ging. Hij is wel iets zwaarder geworden na zn castratie, maar niet schrikbarend.
Dat zal de tijd moeten leren, of het goed gaat zonder implantaat.
Heeft Max ook altijd honger Els?Nu vangen we het zo op, maar als hij weer slechter word gaan we weer terug naar 3 x daags voeren, alles maar niet meer dat ontzettend erge spugen. Voor ons werkt het, dat is het aller belangrijkste.
Ik heb een oudere, kwakkelende hond, ik ga hem niet meer vervelen met 1x voeren terwijl we weten dat hij dat niet kan handelen.
Fijn dat hij het nu goed doet op deze wijze van voeren
Maar mijn advies was voor Sharon bedoeld, jij hoeft je daarmee niet aangesproken te voelen hoor, Noah moet volgens mij nog 3 worden, dus dat is een heel ander verhaal