Op controle geweest bij de orthopeed

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Els schreef:
sharon66057 schreef:
Els schreef:Ik kan Max ook niet 1x per dag voeren, dat hebben we wel geprobeerd maar ook hij gaat dan (nog meer) gal spugen en word verschrikkelijk chagerijnig naar andere honden toe. Hij heeft echt niet genoeg aan 1 maaltijd per dag, dus in overleg met de da krijgt hij 2x daags voer. s morgens wat meer, s avonds wat minder. Of inderdaad s morgens zn botwerk en dan s avonds nog een beetje orgaanprut, groentemix, spiervlees oid. Gedachte daarachter is dat hij overdag meer energie verbruikt.

wat betreft dat implantaat: Max is gecastreerd omdat hij maar 1 ingedaald balletje had en daarnaast wegliep, vocht, zn eigen goddelijke gangetje ging. Hij is wel iets zwaarder geworden na zn castratie, maar niet schrikbarend.
Dat zal de tijd moeten leren, of het goed gaat zonder implantaat.
Dat is met Noah dus ook zo, als hij een runderstrot krijgt dan krijgt hij die savonds en sochtends alleen een heel klein beetje eten, later op de dag spuugt hij dan ook weer omdat hij sochtends te weinig heeft gegeten.
Heeft Max ook altijd honger Els?
Nee, niet meer. We vangen dat nu aardig op door s morgens wat meer te voeren en dan s avonds wat minder. Maar pas als je een hond hebt die echt letterlijk ziek word van honger op 1x daags voeren, weet je hoe dat voelt. En ik kan je vertellen dat dat echt niet tof is. :( Nu vangen we het zo op, maar als hij weer slechter word gaan we weer terug naar 3 x daags voeren, alles maar niet meer dat ontzettend erge spugen. Voor ons werkt het, dat is het aller belangrijkste.
Ik heb een oudere, kwakkelende hond, ik ga hem niet meer vervelen met 1x voeren terwijl we weten dat hij dat niet kan handelen.
Gelijk heb je Els dat je hem dat niet meer wilt aandoen.
Fijn dat hij het nu goed doet op deze wijze van voeren :)

Maar mijn advies was voor Sharon bedoeld, jij hoeft je daarmee niet aangesproken te voelen hoor, Noah moet volgens mij nog 3 worden, dus dat is een heel ander verhaal :wink:
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ik ken Krooshof niet persoonlijk maar wat een fijne arts lijkt me dat :) Jammer dat ze er mee stopt, maar iedereen heeft recht op zijn/haar pensioen :wink: Ik had dat met Crama. Ik kon altijd bij die man met mijn (onzekerheid) vragen bij hem terecht. Dag en nacht en zelfs in zijn vakantie (al heb ik van de laatste 2 nooit gebruik gemaakt :wink: ) Er zijn ongetwijfeld meer kanjers (Kamps bijv) maar deze twee zijn/worden een groot gemis.

Wat het voeren betreft: Hier worden ze gefopt :oops: De ochtend krijgen ze het grootste gedeelte of soms alles van hun voeding en 's-avonds een klein beetje of een eitje o.i.d. Ik denk ook menselijk. Maar ja.........wie kan 2 paar bruine kijkers nu weerstaan :wink:

Succes met je ventje. Je doet het goed :klasse:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Ik vind het ook zo erg dat Krooshof stop!! :( Was graag nog een keertje voor controle geweest met Pien, niet omdat het nodig is, maar toch een soort van voor mijn eigen geruststelling.. :oops: :wink: Het is een enorm prettig iemand, die zegt waar het op staat en alles doet om te helpen waar kan. Fijn dat jullie dit ook zo ervaren hebben met Noa!

Voor wat betreft het voeren van rauw of hill's brok. Ik zou als ik jou was toch echt op je eigen gevoel afgaan. Heb je een klein zakje meegenomen om te proberen, om te kijken of het toch beter gaat met Noa, dan doe je dit toch :) ? Iedereen heeft wel weer een andere mening over vers of brok en dat mag natuurlijk ook, maar uiteindelijk moet jij doen waarvan je denkt dat het goed is voor Noa :) . En zoveel verschillende meningen maakt het denk ik alleen maar lastiger om te kiezen.

Heel veel succes, hopelijk lukt het Noa iets af te laten vallen en de conditie weer wat verder op te bouwen! :)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Kay schreef:Toch denk ik dat het ook een beetje een menselijke gedachte is dat het zielig is om 1x daags te voeren en dat je hond per definitie altijd honger heeft als hij maar 1x daags te eten krijgt.

Ik blijf er toch bij dat (poep) eten van de straat een stuk training is.
En als je s'ochtends eten geeft (dus zijn hele portie) dan eet hij s'ochtends toch meer dan dat hij nu eet ? Met als gevolg dat hij overdag dus voller zou moeten zitten en dus minder op zoek gaat ?
Het zal ook best een menselijke gedachten zijn maar het is wel mijn gevoel... en ik vind het idd gewoon moeilijk als hij me dan met zijn lieve oogjes aankijkt.
Ik geloof best dat poep eten soms af te leren is maar ik blijf erbij dat het bij Noah komt omdat hij honger heeft, het is bij hem begonnen en het word erger als hij minder eten krijgt.
Noah is een grote grove hond die als hij gezond zou zijn nog wel wat meer zou mogen wegen, hij is niet te dik zijn ribben zijn gewoon te voelen.
Een andere hond van zijn postuur zou meer mogen eten dan hij nu dus ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat hij altijd een beetje honger heeft.
Maar hij is niet gezond en om hem zo goed mogelijk te trainen is het verstandig om nog vier en halve kilo af te vallen, hij mag dus niet meer en wat denk Noah dan? Dan zoek ik toch zelf wat lekkers???
En ik zit er altijd bovenop, probeer echt mijn best te doen om het eruit te krijgen maar het is gewoon wel super lastig...
En misschien werkt het idd wel om in de ochtend dan wat meer te geven dan in de avond en dat wil ik ook zeker wel proberen maar dan geef ik hem in de avond nog wel een klein beetje want Ja anders vind ik het zielig ;-)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:Dit is mijn gedachte hoor en ik wil hier niemand mee aanvallen ofzo, maar ik snap het zielig vinden niet zo heel best.
Je kunt 1 x daags voeren stapsgewijs doen zodat hij er aan went door bv in de ochtend steeds minder te geven en dat in de avond erbij te voeren.
Of andersom, maar ik ben een voorstander van in de avond voeren, daarna kunnen ze lekker uitrusten van de dag met een vol buikje en zijn er geen activiteiten meer:)
In de ochtend zou je dan de maaltijd kunnen vervangen een schoteltje yogurt, banaan, appeltje of een wortel bv (ook dit kan andersom).

Het gal spugen komt doordat hij een maaltijd verwacht, heeft hij een maal door dat de maaltijd er niet meer aankomt zal dat vanzelf minder worden.
Bij Sam (Dewi niet trouwens) heeft het een poos geduurd maar hij is ook al geruime tijd van het gal spugen af.

Ik hoop dat jullie het redden zonder implantaat of castratie, het zou zijn hele gestel alleen maar ten goede komen.
Hij is nu zowat drie, dus ouder zowiezo en wijzer zal ook best wel.
Lastig verhaal op deze manier, ik ken het weglopen wel van Sam maar het rijden gelukkig niet.
Mijn zoon kan heel hard lopen dus op die manier is het altijd wel goedgekomen bij ons, maar dan heb ik het ook echt over de tijd dat Sam rond zijn 1e levensjaar was, daarna is hij langzaam aan leuk opgedroogd :D
En dat zal bij Noah ook best kunnen lukken, het rijden afleren ligt bij jou nu en in het begin zullen de luchtjes wel weer heel spannend zijn, maar ook daar kun je op in spelen.

Misschien zou het interessant zijn voor jou om het een en ander te gaan lezen over de hondenmaag en hoe deze werkt en ook over het laten vasten.
Honden schijnen veel fitter te zijn op de dagen dat zij vasten, meerdere malen per dag voeren schijnt toch niet zo best in een hondengestel te passen en wellicht dat je dan zelf ook gaat zien dat er ook andere, goede manieren zijn :wink:

Als het goed is heb ik volgende week tijd zat, als je er interesse in hebt wil ik best het ea voor je opzoeken.
Het impantaat heeft Noah juist gekregen omdat ik het er bij hem juist niet uit kon trainen, de hormonen namen Noah compleet over en hij was zelf niet meer bereikbaar op dat moment.
Ik heb daar in eerdere andere topics genoeg uitleg over gegeven en ik heb eigenlijk nu geen zin om daar weer op in te gaan, dit is geen topic over hoe ik Noah moet trainen ;-)
Ik wil idd best proberen om Noah in de ochtend wat meer te geven dan in de avond zodat hij overdag meer een vol gevoel heeft, hopelijk werkt het voor hem idd ook.
Maar ik wil savonds wel gewoon nog een klein beetje blijven geven want ik kan er idd niet tegen als hij me zielig aan kijkt :-)

Volgens mij heb ik er al eerder iets over gelezen, volgens mij heb je dat al eerder geplaatst op het forum kan dat?
Het is niet dat ik je niet geloof maar het is mijn gevoel... mijn gevoel zegt twee keer per dag voeren... hij heeft vanmorgen wat meer gehad dan vanavond dus ik ben benieuwd!
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

rimanime schreef:Ik ken Krooshof niet persoonlijk maar wat een fijne arts lijkt me dat :) Jammer dat ze er mee stopt, maar iedereen heeft recht op zijn/haar pensioen :wink: Ik had dat met Crama. Ik kon altijd bij die man met mijn (onzekerheid) vragen bij hem terecht. Dag en nacht en zelfs in zijn vakantie (al heb ik van de laatste 2 nooit gebruik gemaakt :wink: ) Er zijn ongetwijfeld meer kanjers (Kamps bijv) maar deze twee zijn/worden een groot gemis.

Wat het voeren betreft: Hier worden ze gefopt :oops: De ochtend krijgen ze het grootste gedeelte of soms alles van hun voeding en 's-avonds een klein beetje of een eitje o.i.d. Ik denk ook menselijk. Maar ja.........wie kan 2 paar bruine kijkers nu weerstaan :wink:

Dank je wel, dat is fijn om te horen! Met dit soort dagen word ik gewoon weer een beetje onzeker, ik wil het zo graag goed doen voor hem! Konden ze soms maar praten he :D En ik kan het idd niet weerstaan als hij me zo lief aankijkt en het gaat voor mijn heel erg tegen mijn gevoel in om hem eens per dag te voeren. Maar hij heeft vanmorgen meer gekregen en vannavond nog een klein beetje dus ik ben benieuwd :D
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

jolien schreef:Ik vind het ook zo erg dat Krooshof stop!! :( Was graag nog een keertje voor controle geweest met Pien, niet omdat het nodig is, maar toch een soort van voor mijn eigen geruststelling.. :oops: :wink: Het is een enorm prettig iemand, die zegt waar het op staat en alles doet om te helpen waar kan. Fijn dat jullie dit ook zo ervaren hebben met Noa!

Voor wat betreft het voeren van rauw of hill's brok. Ik zou als ik jou was toch echt op je eigen gevoel afgaan. Heb je een klein zakje meegenomen om te proberen, om te kijken of het toch beter gaat met Noa, dan doe je dit toch :) ? Iedereen heeft wel weer een andere mening over vers of brok en dat mag natuurlijk ook, maar uiteindelijk moet jij doen waarvan je denkt dat het goed is voor Noa :) . En zoveel verschillende meningen maakt het denk ik alleen maar lastiger om te kiezen.

Heel veel succes, hopelijk lukt het Noa iets af te laten vallen en de conditie weer wat verder op te bouwen! :)
Dank je wel Jolien, het is idd lastig... we hebben besloten om de brokken maar als beloning ( koekjes) te gebruiken, we zijn te veel gaan twijfelen of we er wel goed aan doen om het de brokken te voeren en ach dan heeft hij tenminste light koekjes.

Het is echt onzettend jammer dat ze weg gaat, ik heb ook nog even gevraagd waar we in het gevolg het beste heen kunnen gaan ( andere orthopeed) en ze noemde dezelfde als jij noemde in je eigen topic.
Het is een enorm lief mens, ze zat echt helemaal met Noah te knuffelen tijdens het gesprek, hij was altijd op zijn gemak bij haar.
Kan je niet nog even terecht Jolien? Ik dacht ook dat wij niet meer konden maar ik had vorige week do contact en we konden gisteren nog terecht.
Afbeelding

esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

sharon66057 schreef:
rimanime schreef:Ik ken Krooshof niet persoonlijk maar wat een fijne arts lijkt me dat :) Jammer dat ze er mee stopt, maar iedereen heeft recht op zijn/haar pensioen :wink: Ik had dat met Crama. Ik kon altijd bij die man met mijn (onzekerheid) vragen bij hem terecht. Dag en nacht en zelfs in zijn vakantie (al heb ik van de laatste 2 nooit gebruik gemaakt :wink: ) Er zijn ongetwijfeld meer kanjers (Kamps bijv) maar deze twee zijn/worden een groot gemis.

Dank je wel, dat is fijn om te horen! Met dit soort dagen word ik gewoon weer een beetje onzeker, ik wil het zo graag goed doen voor hem! Konden ze soms maar praten he :D En ik kan het idd niet weerstaan als hij me zo lief aankijkt en het gaat voor mijn heel erg tegen mijn gevoel in om hem eens per dag te voeren. Maar hij heeft vanmorgen meer gekregen en vannavond nog een klein beetje dus ik ben benieuwd :D
:D als ze konden praten, die labjes van ons, dan zou je waarschijnlijk de hele dag horen "ik heb honger vrouwtje", "mag ik nog wat lekkers?", "geef eens een stukje van wat jij daar hebt" :lol: :lol: :lol:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

He bah, wat vervelend dat het toch niet optimaal is. Maar wel fijn dat je nog even bij Krooshof terecht kon.

Vwb het eten... ik zou ook niet 1 keer per dag voeren als je er niet prettig bij voelt of als hij gal gaat spugen. Je kunt hem inderdaad foppen, door gewoon s'avonds een eitje ofzo te geven? Ik heb Bob een keer 1 keer per dag eten gegeven en toen ging hij kotsen en kreeg hij een epilepsie aanval. Call me crazy, maar dat was voor mij dus echt de laatste keer.

Sterkte met Noah
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Je kunt het ook zo bekijken, als je 's ochtends bijv 3/4 deel geeft van z'n dagelijks portie en 's avonds 1/4 deel (en uiteindelijk alles 's ochtends), dan heb je misschien ook grote kans dat hij minder van de grond gaat eten overdag aangezien z'n maag goed gevuld is 's ochtends en hij dus een groot deel van de dag verzadigd is.
Wanneer je hem 2x per dag evenveel geeft, dan zit hij 's ochtends sowieso niet heel vol en doordat er niet veel in z'n maag zit, is z'n maag ook weer sneller leeg. Als je dan overdag de grote wandeling met hem doet en hij is los, dan heeft hij misschien al lang weer honger waardoor hij eten gaat zoeken. En wie weet als hij een flinke maaltijd gehad heeft 's ochtends, dat hij nog helemaal geen honger heeft in de middag als jullie bijv. de lange wandeling doen.

Dus wie weet is het een uitkomst, als je 's ochtends bijna alles geeft. En volgens mij heeft een hond geen idee van porties hoor. Al zet je 's avonds voor het idee wat groentes met yoghurt voor, dan heeft Noah het gevoel dat hij toch nog eten krijgt, ook al is het niet veel. En als hij 's avonds dan in het begin wat honger heeft omdat hij moet wennen, is dat niet zo erg. Aangezien hij 's avonds toch niet de kans heeft om eten van de grond te rapen (hij zal toch het meest binnen zijn denk ik?)

En een maag moet er natuurlijk ook aan wennen. Als je zelf als mens minder gaat eten dan krijg je ook wel een tijdje honger op bepaalde momenten, maar dat went wel weer. Het is niet zo dat je dan eeuwig honger blijft houden.
Ik snap je gevoel overigens wel hoor, ik geef Flits ook best vaak een snackje omdat je dan denkt dat ze daar zin in hebben/behoefte aan hebben (maar dat hebben ze toch altijd wel! ook als ze net gegeten hebben, die van mij tenmiste wel. Die kan altijd eten :D ).
Dus soms moet je je eigen gevoel toch even opzij proberen te zetten om het beste voor je hond te willen. Heb ik ook moeten doen, ik gaf Flits eerder veel te veel gedroogde snacks (orgaan) waardoor hij regelmatig diarree had toen hij nog kleiner was. Ik vond het toen ook heel moeilijk om hem bijna geen tussendoortjes meer te geven, maar voor het welzijn van mijn hond moest ik wel.
Dus het zal in het begin best moeilijk voor je zijn, omdat wij al snel denken te kunnen aflezen aan hun koppies dat ze honger hebben. Maar het kan ook een tactiek zijn die ze zichzelf aangeleerd hebben, ze zijn erg slim. Als ze 2x zielig kijken en jij geeft ze wat, dan hebben ze zich het al aangeleerd hoor.
En je als je denkt dat hij honger heeft/zielig kijkt, probeer dan wat anders leuks met hem te doen. Ga een spelletje met hem doen of een blokje om. Of ga wat oefeningetjes met hem doen en beloon hem met hele kleine stukjes groente of iets dergelijks. Op die manier is Noahs zielige blik even verdwenen en laat jij je niet verleiden tot het geven van voer.
En wie weet als hij eenmaal gewend is aan de verdeling en door heeft dat hij geen eten krijgt wanneer hij een zielig koppie opzet, dat het voor jullie beide heel prettig is op den duur.
Ik hoop dat het je lukt om het te proberen (en een tijdje volhouden, want het duurt even voordat jullie allebei gewend zijn aan de nieuwe verdelingen etc.), hopelijk heeft Noah dan echt zichtbaar minder honger en voel jij je ook prettig bij het 1x per dag voeren (en 's avonds wat yoghurt met groentes).
Succes!!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

sharon66057 schreef:
Roos schreef:Dit is mijn gedachte hoor en ik wil hier niemand mee aanvallen ofzo, maar ik snap het zielig vinden niet zo heel best.
Je kunt 1 x daags voeren stapsgewijs doen zodat hij er aan went door bv in de ochtend steeds minder te geven en dat in de avond erbij te voeren.
Of andersom, maar ik ben een voorstander van in de avond voeren, daarna kunnen ze lekker uitrusten van de dag met een vol buikje en zijn er geen activiteiten meer:)
In de ochtend zou je dan de maaltijd kunnen vervangen een schoteltje yogurt, banaan, appeltje of een wortel bv (ook dit kan andersom).

Het gal spugen komt doordat hij een maaltijd verwacht, heeft hij een maal door dat de maaltijd er niet meer aankomt zal dat vanzelf minder worden.
Bij Sam (Dewi niet trouwens) heeft het een poos geduurd maar hij is ook al geruime tijd van het gal spugen af.

Ik hoop dat jullie het redden zonder implantaat of castratie, het zou zijn hele gestel alleen maar ten goede komen.
Lastig verhaal op deze manier, ik ken het weglopen wel van Sam maar het rijden gelukkig niet.
Mijn zoon kan heel hard lopen dus op die manier is het altijd wel goedgekomen bij ons, maar dan heb ik het ook echt over de tijd dat Sam rond zijn 1e levensjaar was, daarna is hij langzaam aan leuk opgedroogd :D
En dat zal bij Noah ook best kunnen lukken, het rijden afleren ligt bij jou nu en in het begin zullen de luchtjes wel weer heel spannend zijn, maar ook daar kun je op in spelen.

Misschien zou het interessant zijn voor jou om het een en ander te gaan lezen over de hondenmaag en hoe deze werkt en ook over het laten vasten.
Honden schijnen veel fitter te zijn op de dagen dat zij vasten, meerdere malen per dag voeren schijnt toch niet zo best in een hondengestel te passen en wellicht dat je dan zelf ook gaat zien dat er ook andere, goede manieren zijn :wink:

Als het goed is heb ik volgende week tijd zat, als je er interesse in hebt wil ik best het ea voor je opzoeken.
Het impantaat heeft Noah juist gekregen omdat ik het er bij hem juist niet uit kon trainen, de hormonen namen Noah compleet over en hij was zelf niet meer bereikbaar op dat moment.
Ik heb daar in eerdere andere topics genoeg uitleg over gegeven en ik heb eigenlijk nu geen zin om daar weer op in te gaan, dit is geen topic over hoe ik Noah moet trainen ;-)
Ik wil idd best proberen om Noah in de ochtend wat meer te geven dan in de avond zodat hij overdag meer een vol gevoel heeft, hopelijk werkt het voor hem idd ook.
Maar ik wil savonds wel gewoon nog een klein beetje blijven geven want ik kan er idd niet tegen als hij me zielig aan kijkt :-)

Volgens mij heb ik er al eerder iets over gelezen, volgens mij heb je dat al eerder geplaatst op het forum kan dat?
Het is niet dat ik je niet geloof maar het is mijn gevoel... mijn gevoel zegt twee keer per dag voeren... hij heeft vanmorgen wat meer gehad dan vanavond dus ik ben benieuwd!
Het ligt ook niet in mijn bedoeling om er een trainingstopic van te maken, maar ik neem aan dat ik toch wel mag inhaken op iets wat jij zelf zegt?
Wat ik bedoel is dat je als het implantaat uitgewerkt is vwb het eerdere rijgedrag enz. weer een schone hond hebt en nu hij ouder is ws ook een stuk rustiger, dus nu is het aan jou om daar op in te spelen.

Ik sluit mij verder aan bij Lucie, zij weet het aardig te brengen en ik wens jou en Noah veel succes met het afvallen.
Waar ik overigens nog wel benieuwd naar ben is hoe hoog Noah zijn schofthoogte is.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:
sharon66057 schreef:

Het ligt ook niet in mijn bedoeling om er een trainingstopic van te maken, maar ik neem aan dat ik toch wel mag inhaken op iets wat jij zelf zegt?
Wat ik bedoel is dat je als het implantaat uitgewerkt is vwb het eerdere rijgedrag enz. weer een schone hond hebt en nu hij ouder is ws ook een stuk rustiger, dus nu is het aan jou om daar op in te spelen.

Ik sluit mij verder aan bij Lucie, zij weet het aardig te brengen en ik wens jou en Noah veel succes met het afvallen.
Waar ik overigens nog wel benieuwd naar ben is hoe hoog Noah zijn schofthoogte is.
Natuurlijk mag dat maar ik d8 dat je bedoelde dat het er gewoon uit te trainen is en dat het aan mij ligt om dat aan te leren, wij zijn hier in het verleden keihard mee bezig geweest en dat is helaas niet gelukt. Als je daardoor je hond dan meerdere malen echt lang kwijt ben in het bos is dat niet leuk, ik ben regelmatig bang geweest dat ik hem echt kwijt was. De opmerking kwam bij mij dus even verkeerd binnen. Uiteraard laten wij het implantaat eerst uitwerken en kijken we hoe het nu gaat, vandaar ook het implantaat en niet direct een castratie toen op dat moment. Als ik Noah nog een narcose en een operatie kan besparen doe ik dat natuurlijk!!
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe hoog zijn schofthoogte is.... hij ligt nu te slapen we hebben net lekker een stukje gelopen (en klein stukje gefietst) dus wil hem niet wakker maken, ik zal het later op de dag even opmeten :)
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ik heb het misschien niet helemaal duidelijk beschreven maar we gaan ook proberen om hem sochtends meer eten te geven en savonds gewoon groenten of een heel klein beetje van zijn eten :)
Hij heeft vanmorgen merendeels van zijn eten gehad en vanavond krijgt hij nog een klein beetje, zijn maag is dan toch wat meer gevuld maar hij krijgt savonds dan toch nog iets binnen. Het gaat mij erom dat ik savonds toch iets wil geven maar of dat nou wat groenten is of iets anders dat maakt me niks uit. We gaan het proberen en dan kijken of het werkt. We gaan nu ook met hem hardlopen dus dan zal hij ook weer wat van afvallen lijkt mij.
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

esmoezie schreef:
sharon66057 schreef:

:D als ze konden praten, die labjes van ons, dan zou je waarschijnlijk de hele dag horen "ik heb honger vrouwtje", "mag ik nog wat lekkers?", "geef eens een stukje van wat jij daar hebt" :lol: :lol: :lol:
:D :D Ja dat is waar!! :lol:
Maar goed dan konden wij wel weer vertellen waarom ze geen eten krijgen enz enz :D :D
Afbeelding

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ja, gewoon wat minder voeren en meer bewegen, dan moet het vast helemaal goedkomen.
Ik weet niet of hij wel eens wat tussendoor krijgt? Desnoods vervang je die snacks ook door groente of iets anders wat heel weinig calorieen bevat.
Het lijkt misschien allemaal niet zo leuk als je nooit meer spontaan wat lekkers mag geven en dat je even overal over na moet denken, maar als het beter is voor Noah dat moet het maar :)
Ik hoop ook voor je dat hij nu niet zoveel last meer heeft straks van z'n hormonen zodat hij niet opnieuw een implantaat nodig heeft. Dat zou namelijk ook een stuk helpen bij het afvallen, als hij z'n hormonen weer terug heeft. Hij verbruikt dan ook meer energie.
Komt vast goed!
Plaats reactie