We komen iemand tegen met een Basset Fauve de Bretagne, bekende hond, bekende mevrouw dus we lopen een stukje samen op. Ramses en Basje snuiven van afstand elkaars geur op en vinden dit genoeg, Pontus likt Basje om zijn bek, Pandora kwispelt even naar Basje en we lopen samen verder.
Komt er een mevrouw braaf het park in lopen achter haar stuiterende Jack Russell die bepaalde dat hij onze richting op wilde, het was een hele gehoorzame mevrouw die dat natuurlijk een goed idee vond. De Jack springt meteen vol tegen de schouders van Basje aan die wegdraait van de Jack en net doet alsof hij niet bestaat hoewel hij best moeilijk te negeren is. Maar goed, Basje is saai!
Pontus was de volgende, Pontus vond het wel feestelijk en interessant maar voor Jack was Pontus niet voldoende uitdaging, die had zijn ogen al lang in de mooie bruine ogen van Ramses gepriemd met zijn staartje zo hoog als een antenne. Ik had niet voor niets een beetje afstand gehouden en voelde aan de lijn dat Ramses al zachtjes een waarschuwing gromde maar verder rustig bleef staan naast mij, Pandora stond naast Ramses.
Jack hangt stoer in de lijn richting Ramses en zijn vrouwtje zegt "O, wil je ook nog even naar die hondjes toe?!" en maakt een pas mijn kant op terwijl Jack Ramses stevig staat te fixeren en Ramses zijn staart ook maar vast omhoog doet en zich zo groot mogelijk maakt, dus ik zeg "Doe maar ff niet!" De aardige mevrouw heeft geen idee en zegt verrast "Niet? Waarom niet? Hij wil alleen even spelen!" Pandora stond al naast Ramses met haar oorlogsvlag in de lucht...
Ik besluit mijn lieve Schwarzeneggert de schuld maar in de schoenen te schuiven en zeg "Mijn hond wil niet spelen en hij vind kleine hondjes niet leuk".
Gelukkig besluit ze haar hond binnen te halen en de andere kant weer op te lopen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om die aardige mevrouw te vertellen dat ze een kleine terrorist aan haar flexi-lijntje heeft