Zo maar even een wandelingetje...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Zo maar even een wandelingetje...

Ongelezen bericht door Pandora »

Wij lopen met ons drietal even een klein rondje in de buurt.

We komen iemand tegen met een Basset Fauve de Bretagne, bekende hond, bekende mevrouw dus we lopen een stukje samen op. Ramses en Basje snuiven van afstand elkaars geur op en vinden dit genoeg, Pontus likt Basje om zijn bek, Pandora kwispelt even naar Basje en we lopen samen verder.

Komt er een mevrouw braaf het park in lopen achter haar stuiterende Jack Russell die bepaalde dat hij onze richting op wilde, het was een hele gehoorzame mevrouw die dat natuurlijk een goed idee vond. De Jack springt meteen vol tegen de schouders van Basje aan die wegdraait van de Jack en net doet alsof hij niet bestaat hoewel hij best moeilijk te negeren is. Maar goed, Basje is saai!
Pontus was de volgende, Pontus vond het wel feestelijk en interessant maar voor Jack was Pontus niet voldoende uitdaging, die had zijn ogen al lang in de mooie bruine ogen van Ramses gepriemd met zijn staartje zo hoog als een antenne. Ik had niet voor niets een beetje afstand gehouden en voelde aan de lijn dat Ramses al zachtjes een waarschuwing gromde maar verder rustig bleef staan naast mij, Pandora stond naast Ramses.
Jack hangt stoer in de lijn richting Ramses en zijn vrouwtje zegt "O, wil je ook nog even naar die hondjes toe?!" en maakt een pas mijn kant op terwijl Jack Ramses stevig staat te fixeren en Ramses zijn staart ook maar vast omhoog doet en zich zo groot mogelijk maakt, dus ik zeg "Doe maar ff niet!" De aardige mevrouw heeft geen idee en zegt verrast "Niet? Waarom niet? Hij wil alleen even spelen!" Pandora stond al naast Ramses met haar oorlogsvlag in de lucht...
Ik besluit mijn lieve Schwarzeneggert de schuld maar in de schoenen te schuiven en zeg "Mijn hond wil niet spelen en hij vind kleine hondjes niet leuk".
Gelukkig besluit ze haar hond binnen te halen en de andere kant weer op te lopen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om die aardige mevrouw te vertellen dat ze een kleine terrorist aan haar flexi-lijntje heeft :oops:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Ja veel mensen denken dat de kleine hondjes altijd willen spelen en de grote altijd willen vechten. :?
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Sommige mensen... :? Gelukkig luisterde ze naar je!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Nou gelukkig was Jack niet los en op tijd weer binnen gehaald :shock:

Een paar avonden geleden liepen we ook iemand voorbij met een klein hondje, die natuurlijk ook aan de flexlijn onze richting in werd gelaten.
Het hondje bevroor, staart recht omhoog en stond enorm te fixeren. Had echt een vervelende blik in de ogen. Dat was de eerste keer dat ik Keo naar een klein hondje hoorde grommen.
Hij vond hem echt niet cool :D (geheel terecht :D )

Ik had Keo kort en ben met hem doorgelopen. Moet er niet aan denken dat hij naar zo'n klein ding zou happen :? En aangezien zo'n kleine daar niet zonder kleerscheuren vanaf zou komen, zou het onze schuld zijn natuurlijk...

Nee, als ik een klein hondje had zou ik toch wat voorzichtiger zijn :wink: (ben ik met mijn grote trouwens al)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Was ook verloren moeite geweest als je het uitgelegd had.sommige mensen leren het nooit.
ana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door ana »

nou ik heb een klein hondje en die wil echt nooit spelen met vreemde honden... :twisted: ..als ik die niet in het gereel hou dan heb ik echt een probleem. Nica mag echt niet zomaar los en als ik iemand tegen kom met een hond moet zij naast mij komen zitten tot die voorbij is...

ik snap dat soort mensen niet de honden zijn klein van voormaat maar echt niet in ego... die moet je echt opvoeden alsof het een groote is..
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Zo, dus je wordt steeds geliefder in je wijk ? 8)
Afbeelding

bedankt Sharon !
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Jutta schreef:Zo, dus je wordt steeds geliefder in je wijk ? 8)
Bij sommige mensen wel... bij andere iets minder :wink:
Tegen deze mevrouw ben ik echt heel aardig geweest, ze keek alleen Ramses aan alsof het een monster was :(
Maar goed, als ik het had laten gaan was vervelender afgelopen en daar zit ik ook niet op te wachten 8)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:D eigenlijk ben je te lief voor deze wereld :wink: :D :D :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Zou een BARF Terrier lekker smaken? :twisted: of kan ik dat niet maken om te zeggen? :oops: :lol:

Heel aardig om het zo op te lossen. Alleen wordt ramses nu wel een beetje met de nek aangekeken door die mevrouw.
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Guus en ik komen regelmatig een drietal aan honden tegen tijdens onze wandeling 2 boxers en een wit klein geval.

Ik had al heel snel door dat ik met name voor het kleine geval moest uitwijken. Tijdens onze eerste kennismaking liet ik Guus aan de andere kant van me lopen en liepen we met zoveel mogelijk ruimte tussen ons en de andere honden langs. Boxers prima niks aan de hond, vliegt die kleine ineens tegen me aan. Terwijl ik doorliep voelde ik dat er er een gaatje in mijn legging zat. Guus thuis afgezet en toch maar even naar baasjelief toe om te vertellen wat prinses witje gedaan had (eerste vraag: welke van de 2..) meneer was erg verbaasd dat nr 3 klein witje het gedaan had..

Met het baasje is het prima afgesloten, maar tijdens een ontmoeting worden onze honden royaal uit elkaar gehouden.
Boxers strak aan de lijn, witje keffen en op en neer vliegen. Of prinses witje wordt opgetild. Boxers in de verdedigingsmodus, Guus in hieperdepiepermodus en witje keft vrolijk door en blijft alle honden goed opfokken. Maar witje is zo lief... Doe mij die boxers maar!
Afbeelding
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Hier loopt een JR die (niet) luistert naar de naam Soldaat :? en Soldaat valt alles aan wat langs loopt, want Soldaat laat zichzelf uit. Dus eergisteren dat maar eens uitgelegd aan het baasje dat ze een keer een geperforeerde hond thuis kan verwachten, is het niet van Max dan is het wel van een andere hond. Zegt dat mens: Hoe kan dat nou? Hij is zo klein, kan ie daar dan wel bij? :confused:
Vervolgens brult ze naar binnen dat de hond huisarrest heeft want ze heeft een klacht gehoord van weer zo'n zeikende buurvrouw. :oops: :D Soldaat laat nog altijd zichzelf uit, want hij kan via het kattenluik naar buiten..
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

En dat is precies één de redenen dat ik een hekel heb aan flexlijnen.
Hondje laat het baasje uit.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik kwam deze tegen op een ander forum,zo waar helaas en kom deze bazen echt bijna dagelijks tegen :?
en als jou hond voor zichzelf opkomt heb je een vals kreng :mad:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=m ... J2Xk-IgAkw" onclick="window.open(this.href);return false;
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Els schreef:Hier loopt een JR die (niet) luistert naar de naam Soldaat :? en Soldaat valt alles aan wat langs loopt, want Soldaat laat zichzelf uit. Dus eergisteren dat maar eens uitgelegd aan het baasje dat ze een keer een geperforeerde hond thuis kan verwachten, is het niet van Max dan is het wel van een andere hond. Zegt dat mens: Hoe kan dat nou? Hij is zo klein, kan ie daar dan wel bij? :confused:
Vervolgens brult ze naar binnen dat de hond huisarrest heeft want ze heeft een klacht gehoord van weer zo'n zeikende buurvrouw. :oops: :D Soldaat laat nog altijd zichzelf uit, want hij kan via het kattenluik naar buiten..
:D hahaha Els<echt waar! Wel een leuk leventje voor hem,de soldaat!
Fijn naar buiten wanner je maar wil, iedereen aanvallen (dat moet als je een soldaat bent) en thuis een happie en een snappie paraat.

Soms komt er een buurvrouw zeiken ,dan heb je huisarrest, maar niet heus ,morgen loop je gewoon weer buiten te terroriseren.
TOT je op een dag fiks gebeten word. :( Door een "doorgefokte labrador"
want die doen normaal nooit wat. :(

Hou vol ,Els! Of nee,ik bedoel natuurlijk "Hou stand, en geef Acht! :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Plaats reactie