Wassen
-
manongroothold
Wassen
Hallo,
Onze pup is nu 14 weken..
Mag je een pup wassen? Zo ja, waarmee?
En hoe vaak mag je een volwassen hond wassen?
Ik heb gezocht in Internet en lees hele verschillende dingen. Van 1x per maand wassen tot nooit wassen met shampoo, maar alleen afspoelen met water. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Groetjes Manon
Onze pup is nu 14 weken..
Mag je een pup wassen? Zo ja, waarmee?
En hoe vaak mag je een volwassen hond wassen?
Ik heb gezocht in Internet en lees hele verschillende dingen. Van 1x per maand wassen tot nooit wassen met shampoo, maar alleen afspoelen met water. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Groetjes Manon
-
renate
- Speurneus

-
jeltje
- Hele grote hondenneus

-
Noah/Bruce
- Middelgrote hondenneus

-
Nino&Toosje
- Speurneus

-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

Hier worden ze geregeld afgespoeld met de tuinslang, alleen gewassen met shampoo als we niet anders kunnen.
Flora rolt graag in kattendrollen, helaas...
Flora rolt graag in kattendrollen, helaas...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
-
Zeros&Mac
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
roef
- Speurneus

heel af en toe als roef té hard stinkt...geen idee waarom maar soms meurt hij naar bedorven oude kaas(en geen oude onderwol ofzo)
na een wasbeurt is het weg en kan het soms wel een heel jaar niet meer nodig zijn.
wassen dus alleen als het nodig is,want een echt meurende hond is erg
na een wasbeurt is het weg en kan het soms wel een heel jaar niet meer nodig zijn.
wassen dus alleen als het nodig is,want een echt meurende hond is erg
-
Terra5
- Speurneus

Hier worden ze ook zelden gewassen. Als ze goed smerig zijn dan worden ze met alleen water afgespoeld in de tuin. Als ze in echt iets vies hebben gerold, dan worden ze wel gewassen. Ik was dan met Zwitsal baby shampoo, dan ruiken ze gelijk ook lekker 
Danouk is volgens mij nog nooit gewassen, wel heeeel regelmatig afgespoeld met de tuinslang
Danouk is volgens mij nog nooit gewassen, wel heeeel regelmatig afgespoeld met de tuinslang
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
francis v
- Middelgrote hondenneus

Sinds mr. Bundels in ons leventje is, augustus 2011, is hij zo'n 4 keer gewassen.
Want als Bundels in een moddersloot heeft liggen dweilen krijg je hem zonder te wassen niet schoon, al heeft hij daarna nog gezwommen in helder water....een tuinslag krijg het goedje niet uit zijn vacht.
Omdat hij een hartruis heeft zet ik liever niet de tuinslang op zijn lijf maar doe hem in bad. Waar overigens meneer totaal geen moeite mee heeft want hij zit als koning keizer te genieten van het badgebeuren en de lauwwarme föhn.
Hieronder een foto om aan te geven dat je al die modder, takjes etc. niet zomaar met een tuinslang krijgt weggespoeld. En die takjes, blaadjes ect...gaan heel geniepig diep tussen zijn haren zitten zodat je deze amper eruit krijgt
. Maar Bundels boeit
dat niet, hij zit tenslotte te genieten van het badritueel

Het smetloze blondje op de foto is Banjer
...hij doet alleen aan pootje baden en is sinds 2007 één keer gewassen tijdens een hete zomer met de tuinslang....omdat dochterlief het zo leuk vond om te doen....ja ja...en wie mocht het verder afhandelen...
Mr. Bundels heeft inmiddels zijn eigen handdoekset...wel zo handig met al die haren
Want als Bundels in een moddersloot heeft liggen dweilen krijg je hem zonder te wassen niet schoon, al heeft hij daarna nog gezwommen in helder water....een tuinslag krijg het goedje niet uit zijn vacht.
Omdat hij een hartruis heeft zet ik liever niet de tuinslang op zijn lijf maar doe hem in bad. Waar overigens meneer totaal geen moeite mee heeft want hij zit als koning keizer te genieten van het badgebeuren en de lauwwarme föhn.
Hieronder een foto om aan te geven dat je al die modder, takjes etc. niet zomaar met een tuinslang krijgt weggespoeld. En die takjes, blaadjes ect...gaan heel geniepig diep tussen zijn haren zitten zodat je deze amper eruit krijgt

Mr. Bundels heeft inmiddels zijn eigen handdoekset...wel zo handig met al die haren
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
-
francis v
- Middelgrote hondenneus

Sinds mr. Bundels in ons leventje is, augustus 2011, is hij zo'n 4 keer gewassen.
. Maar Bundels boeit
dat niet, hij zit tenslotte te genieten van het badritueel

...hij doet alleen aan pootje baden en is sinds 2007 één keer gewassen tijdens een hete zomer met de tuinslang....omdat dochterlief het zo leuk vond om te doen....ja ja...en wie mocht het verder afhandelen...

Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
-
Connie mama van Boris