Verharen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
ana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Verharen

Ongelezen bericht door ana »

Hallo, mijn Donna verhard en niet een beetje. Nou Kam ik haar regelmatig om van dat dooie haar weg te krijgen.....zij heeft echt jeuk...
Ook laat ik haar veel zwemmen en toch blijft het heel veel haar.

Zijn er nog tips wat ik kan doen om bij de vachtwissel te helpen?

alvast bedankt
groetjes ana& Donna
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Wij hebben hier een furminator, daar kam ik ze beide 1x per 2 weken ongeveer mee, en dan sta je verstelt hoeveel haar eraf komt. Dat scheelt een hoop haar in huis, en ook voor de hondjes zelf :) Ik geef ze ook beide zalmolie, en af en toe een rauw eitje dit is ook goed voor de vacht.
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Laycka »

Hier krijgt ze ook een rauw eitje 2x in de week maar nog veel haartjes....
Groetjes Aly en een :bruinpootje: van Laycka en Lady

Afbeelding
Jo-Ann

Ongelezen bericht door Jo-Ann »

Honden verharen nou eenmaal... het moet er toch uit. Je kunt het beste inderdaad kammen met de furminator, even heel goed tot het meeste eruit is en daarna ongeveer 1x in de week. Je zult zien dat het dan heel wat minder wordt. En schrik niet, na de eerste keer met de furminator kammen... dan heb je een 2de hond erbij aan haar :shock:
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Minder laten zwemmen, dat kan gaan broeien, en dus ook jeuk veroorzaken .. ;)

Voor de rest ook goede ervaringen met die furminator ..
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Meer laten zwemmen en dan vooral in zout water. heerlijk, al het haar blijft op het strand. :wink:

Max gaat 2x per jaar naar de trimsalon waar hij grondig word gewassen, droog gefohnt, ontwolt en keurig vrijwel verhaar-vrij weer word afgeleverd. Maar het verharen is hier dan ook echt ronduit drama. Verder eet ie volledig vers, in de rui extra algen en goede visolie van doils senior en ik doe verder zelf weinig tot niks meer aan de vacht om nog erger te voorkomen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Els schreef:Meer laten zwemmen en dan vooral in zout water. heerlijk, al het haar blijft op het strand. :wink:

Max gaat 2x per jaar naar de trimsalon waar hij grondig word gewassen, droog gefohnt, ontwolt en keurig vrijwel verhaar-vrij weer word afgeleverd. Maar het verharen is hier dan ook echt ronduit drama. Verder eet ie volledig vers, in de rui extra algen en goede visolie van doils senior en ik doe verder zelf weinig tot niks meer aan de vacht om nog erger te voorkomen.
Oké, ik ken geen visolie en gebruik het ook niet, maar is het aan te bevelen en waar halen jullie dat in de dierenwinkel en hoeveel en hoevaak geven....
thanx :wink:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

de Tuinen verkoopt Royal Green visolie, die is prima of op internet bestellen. ik geef momenteel dagelijks visolie en 2x pw verse vette vis.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Els schreef:de Tuinen verkoopt Royal Green visolie, die is prima of op internet bestellen. ik geef momenteel dagelijks visolie en 2x pw verse vette vis.
Dankje Els :klasse:
Plaats reactie