Huisstofmijt en omgevingsmijt-allergie

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Sheila

Huisstofmijt en omgevingsmijt-allergie

Ongelezen bericht door Sheila »

Bij Twinkle is door een bloedtest geconstateerd dat hij allergisch is voor huisstofmijt en omgevingsmijt maar geen pollen of grassen.Ik ben nu 4 weken bezig op advies van DA met puur huid en puur jeuk maar zie nog niet echt resultaat.Hij zit al bijna een jaar op kvv met scheutje zalmolie en nu al een tijdje alleen kalkoen om te elimineren.Heeft geen vlooien/teken.Ik stofzuig iedere dag, hij ligt in een kale bench of op de grindvloer.Hebben jullie nog tips?
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Ga maar starten met desensibiliseren, helpt bij onze hond erg goed.
Succes
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Mijn hondje heeft hetzelfde en meer. Desensibiliseren is ons ook aangeraden door da. Maar het hoeft niet voor iedere hond te werken.

Hier link naar mijn topic over Desensibiseren.
viewtopic.php?t=77426" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Zipya

Ongelezen bericht door Zipya »

Om te vroege vorming van ligplekken aan zijn ellebogen en achterpoten te voorkomen, zou ik je adviseren om hem op zijn minst op een matje te laten liggen, bv. met een hoes van kunstleer.
Kunstleer is heel geschikt voor honden met huis(-stof)mijtallergie.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

acarosanspray!! dit dood alle huisstofmijten en wordt ook aanbevolen in het saneringsplan van het longfonds.
mijn zoon en ik zijn behoorlijk allergies voor huisstofmijt(en nog wel wat andere dingen) en hebben astma.

2 a 3 x per jaar sprayen wij dan kleden matrassen en de banken(hebben nu lerenbanken) ed . het is goed gekeurd voor gebruik binnenshuis en veilig voor huisdieren.

met stofzuigen alleen red je het nl niet(zelfs niet met hepafilter) de mijten hebben nl weerhaakjes aan de poten en houden zich dan vast aan de haren en vezels van kleden ed.dus zuig je ze nooit op.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

roef schreef:acarosanspray!! dit dood alle huisstofmijten en wordt ook aanbevolen in het saneringsplan van het longfonds.
mijn zoon en ik zijn behoorlijk allergies voor huisstofmijt(en nog wel wat andere dingen) en hebben astma.

2 a 3 x per jaar sprayen wij dan kleden matrassen en de banken(hebben nu lerenbanken) ed . het is goed gekeurd voor gebruik binnenshuis en veilig voor huisdieren.

met stofzuigen alleen red je het nl niet(zelfs niet met hepafilter) de mijten hebben nl weerhaakjes aan de poten en houden zich dan vast aan de haren en vezels van kleden ed.dus zuig je ze nooit op.
Bedankt, ik ga het opzoeken.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Kijk eens bij http://www.allergieShop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Daar kun je allergene kussen voor je hond krijgen en ook spray tegen mijten. Ik wil dat ook aanschaffen voor Diezel. Voor huistofmijt is hij wel wat overgevoelig voor, maar niet het ergste van de 5 soorten.

Vandaag begonnen met desensibilisatiekuur. Ben benieuwd hoe dat gaat. Groetjes van Corine
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Wij hebben voor Fayth nu nepleren kussens gekocht. Wij hebben verder geen stoffen dingen in huis omdat ik zelf ook niet tegen huisstofmijt kan. Verders goed in huis alles schoon houden lees ik op iedere site over dit soort allergieen. En voor in de stofzuigers zijn speciale filters te koop.
Sheila

Ongelezen bericht door Sheila »

Bedankt voor alle tips.Had zelf ook al gekeken op allergieshop voor de spray.En altijd fijn te horen als iemand daar ervaring mee heeft.Helaas wil Twinkle niet op een kleed of kussen liggen dus het heeft geen zin om zoiets aan te schaffen.En de nieuwe stofzuiger met hepa filter is besteld.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Sheila schreef:Bedankt voor alle tips.Had zelf ook al gekeken op allergieshop voor de spray.En altijd fijn te horen als iemand daar ervaring mee heeft.Helaas wil Twinkle niet op een kleed of kussen liggen dus het heeft geen zin om zoiets aan te schaffen.En de nieuwe stofzuiger met hepa filter is besteld.
die spray heeft wel zin :wink: je voorkomt dat de ontlasting van de mijten(die de allergische reaktie veroorzaken) in zijn omgeving komen omdat je de mijten dood.
of je moet zijn leefruimte zo gesaneerd hebben(gladde vloer,geen gordijnen,geen vloerkleden en kussens op de bank,geen stoffenbank) dat de mijt er bijna niet kan leven,en dan nog moet je iedere dag stof afnemen met een vochtige zeem en stofzuigen.
dit is op papier heel leuk,maar de praktijk is toch wel anders :D :wink:

ook wij hebben zoveel mogelijk gesaneerd,maar niet alles.
en schoonmaken is geen hobby van me dus ik kom er echt niet aan om iedere dag te zemen :roll:
nu zeg ik beslist niet dat de spray dan alles oplost,maar het maakt het wel makkelijker.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Irene
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Irene »

Hoi,

Als je antiallergische hoezen koopt, dat werkt prima, en de kleden, kussens 1x per week in de wasmachine wast op 60 graden, dan ben je al heel goed bezig, sterkte, jeuk is vreselijk.
Groetjes van Irene en lebbers van Bono en Sem.
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

De beste tip die ik je kan geven en ook zeer goed resultaat geeft is Paarden Melk! Dit is echt een fantastisch oplossing voor honden met een allergie. het enige probleem is dat er weinig paarden melkers zijn, maar misschien zit er toch 1 in de buurt of omgeving. Een half glas per dag om mee te beginnen. Als hij daar goed op reageerd, dan kan jehet bv om de dag gaan geven...
Je kan het vaak op afspraak afhalen in kleine zakjes die ingevroren kunnen worden.

Zeker iets om te proberen!
Irene
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Irene »

Tika Trails schreef:De beste tip die ik je kan geven en ook zeer goed resultaat geeft is Paarden Melk! Dit is echt een fantastisch oplossing voor honden met een allergie. het enige probleem is dat er weinig paarden melkers zijn, maar misschien zit er toch 1 in de buurt of omgeving. Een half glas per dag om mee te beginnen. Als hij daar goed op reageerd, dan kan jehet bv om de dag gaan geven...
Je kan het vaak op afspraak afhalen in kleine zakjes die ingevroren kunnen worden.

Zeker iets om te proberen!
Paardenmelk is geen wondermiddel….. het bevat wat meer essentiele vetzuren dan gewone melk, dat is het verschil. Essentiele vetzuren onderdrukken ontstekingsreacties in het lichaam en dus ook allergische ontstekingsreacties.

Kwaad kan het niet.

Het is altijd de vraag of de hoeveelheid vetzuren in een dergelijk product een beetje constant is. Dat hangt weer af van de voeding van het paard…

Kortom geen wonder middel.
Groetjes van Irene en lebbers van Bono en Sem.
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

Volgens mij heb ik het woord "wondermiddel" niet gebruikt....

en de vele goede ervaringen met paardenmelk bij honden in de praktijk doen er natuurlijk ook niet toe... jammer weer van deze reactie....

Geeft niks... de beste stuurlui staan aan wal 8)
Plaats reactie