Hitte
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Hitte
Hier een mannetje die maar niet lijkt af te koelen. Hij loopt eigenlijk de hele dag te hijgen. Hebben jullie honden ook zoveel last van de warmte of kunnen die het iets beter handlen?
Nog tips om Flits iets te kunnen laten afkoelen?
Heb al een zwembadje in de tuin en loop al niet met hem overdag, gewoon wat later op de dag en dan natuurlijk ook lekker zwemmen.
Maar ook in huis heeft ie het erg warm en kan niet makkelijk afkoelen. Hij weet ook even niet waar hij moet liggen, beetje onrustig dus.
Is even weer wennen denk ik, de warmte. En hij heeft het volgens mij gewoon erg snel warm.
Heb nu maar een natte handdoek over hem heen gelegd, geen idee of het helpt maar het is te proberen.
Vind het zo zielig dat ie z'n warmte niet lijkt kwijt te kunnen, maar misschien is het wel normaal hoor en hebben jullie honden eigenlijk hetzelfde, ben benieuwd.
Nog tips om Flits iets te kunnen laten afkoelen?
Heb al een zwembadje in de tuin en loop al niet met hem overdag, gewoon wat later op de dag en dan natuurlijk ook lekker zwemmen.
Maar ook in huis heeft ie het erg warm en kan niet makkelijk afkoelen. Hij weet ook even niet waar hij moet liggen, beetje onrustig dus.
Is even weer wennen denk ik, de warmte. En hij heeft het volgens mij gewoon erg snel warm.
Heb nu maar een natte handdoek over hem heen gelegd, geen idee of het helpt maar het is te proberen.
Vind het zo zielig dat ie z'n warmte niet lijkt kwijt te kunnen, maar misschien is het wel normaal hoor en hebben jullie honden eigenlijk hetzelfde, ben benieuwd.
-
esmoezie
- Speurneus

Ja hoor, hier nog zo een die last heeft van de warmte.
Keo kan er slecht tegen, heeft er last van. Kan binnen maar geen lekker plekje vinden.
Met name het wandelen is een probleem. Als hij daar van bijgekomen is, dan gaat hij zo weer in de zon in de tuin liggen
Maar zoekt ook op tijd de schaduw weer op.
Ik laat hem nu vaker zwemmen, daar knapt hij goed van op.
Toch die zwarte vacht denk ik...
Keo kan er slecht tegen, heeft er last van. Kan binnen maar geen lekker plekje vinden.
Met name het wandelen is een probleem. Als hij daar van bijgekomen is, dan gaat hij zo weer in de zon in de tuin liggen
Maar zoekt ook op tijd de schaduw weer op.
Ik laat hem nu vaker zwemmen, daar knapt hij goed van op.
Toch die zwarte vacht denk ik...
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
Lunatic
- Speurneus

Ook hier hebben de zwartjes het warm, Max vind het heerlijk, die gaat uitgebreid liggen zonnen
In huis valt het nu nog mee gelukkig, twee jaar geleden hebben we zo'n mobiele airco aangeschaft voor in de huiskamer, heerlijk koel voor zowel de hondjes als de baasjes
Verder idd alleen 's morgens vroeg en 's avonds na het eten op pad met veel zwemmen, overdag doen we op dit soort dagen helemaal niks.
In huis valt het nu nog mee gelukkig, twee jaar geleden hebben we zo'n mobiele airco aangeschaft voor in de huiskamer, heerlijk koel voor zowel de hondjes als de baasjes
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
MheenLab
- Grote hondenneus

-
Dinie
- Speurneus

Hierbij een link over honden en hitte.
http://www.hondinzicht.nl/honden-en-hitte/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondinzicht.nl/honden-en-hitte/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Heerlijk die warmte!
De meiden hebben er nauwelijks last van. In de ochtend heel vroeg een lange wandeling en daarna lekker stoeien. De rest van de dag een beetje lummelen. Kleine uitlaatrondjes en dan afkoelen op de keukenvloertegels. Laat op de avond weer een lange wandeling met water.
We passen er ons makkelijk op aan!
-
nicole
- Middelgrote hondenneus

ik merk wel dat Indy steeds zijn nieuwe benchkussen opzij gooit en het liefst op de bodem ligt. Wij dahten dat het ermee te maken had omdat we de oude eruit gehaald hebben (die was kapot), maar ik heb er niet bij nagedacht dat het met de temperatuur te maken zou kunnen hebben.
dat zou het ook kunnen zijn!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
Laycka
- Kleine hondenneus

Ik denk dat Indy dat wel doet ivm temperatuur Nicole.nicole schreef:ik merk wel dat Indy steeds zijn nieuwe benchkussen opzij gooit en het liefst op de bodem ligt. Wij dahten dat het ermee te maken had omdat we de oude eruit gehaald hebben (die was kapot), maar ik heb er niet bij nagedacht dat het met de temperatuur te maken zou kunnen hebben.
Zo is het bij ons nu ook dat Laycka meer op het parket ligt dan op haar kussen, dit doet zij ook ivm hitte/warmte
Groetjes Aly en een
van Laycka en Lady

-
roef
- Speurneus

voor hidde heb ik een vochtige handoek in de koelkast liggen en als we terug zijn van een P&P rondje leg ik die in de bench
hondenijsje is ook erg lekker volgens de mannen
roef zwemt heel veel nu en zoekt de schaduw op tijdens de wandelingen en in de tuin,binnen ligt hij in de keuken op de tegels of in de gang.
hondenijsje is ook erg lekker volgens de mannen
roef zwemt heel veel nu en zoekt de schaduw op tijdens de wandelingen en in de tuin,binnen ligt hij in de keuken op de tegels of in de gang.
-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

Flora ligt hier liefst pal in de zon, bovenop de houtsnippers in de tuin - die slaan warmte op, dus ze wordt langs twee kanten gebakken...
Ze schuift overigens ook op, als de zon draait
Ze schuift overigens ook op, als de zon draait
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
-
Jutta
- Speurneus

-
Dinie
- Speurneus

Yara zoekt de zon ook op, maar als het haar te warm wordt gaat ze binnen op de koele tegelvloer liggen.
Als ze weer afgekoeld is, gaat ze weer naar buiten om weer verder te gaan met zonnen.
Wandelen doen we vroeg in de ochtend of laat in de avond.
Als het 'bloedheet is, gaan we overdag niet wandelen en doet ze haar behoefte in de tuin.
We hebben een speciaal hoekje in de tuin gemaakt voor haar, waar ze dan haar behoefte mag doen. Hier mag ze ook naar toe als ze diarree heeft of ziek is. Gelukkig is dit nog niet vaak voorgekomen.
-
lucievd
- Hele grote hondenneus